کسب و کارهای بزرگ و کوچک اغلب برای جمعآوری اطلاعات از مشتریان و کارمندان از نظرسنجیهای آنلاین استفاده میکنند. بسیاری از پرسشنامه آنلاین کسب و کار اهداف مختلفی دارند؛ به عنوان مثال، یک پرسشنامه آنلاین ممکن است از شرکتکنندگان درباره آشنایی آنها با برندهای خاص سوال کند، در حالی که یک پرسشنامه آنلاین دیگر ممکن است از مشتریان بپرسد چگونه میتوانند رضایت و وفاداری مشتریان را افزایش دهند. در این وبلاگ از یوچک، به انواع مختلف پرسشنامه آنلاین کسب و کار، سوالات پرسشنامه آنلاین کسب و کار و موارد دیگر خواهیم پرداخت.
یک پرسشنامه آنلاین کسب و کار چیست؟
پرسشنامه آنلاین کسب و کار یک ابزار تحقیقاتی است که شرکتها برای جمعآوری دادهها از جماعتهای مختلف از آن استفاده میکنند. این شامل یک سری سوالات بسته یا باز در مورد هر تعداد موضوع میشود. پرسشنامههای آنلاین میتوانند به چندین روش انجام شوند. البته امروزه، نظرسنجیهای آنلاین یکی از راههای محبوب برگزاری پرسشنامه آنلاین کسب و کار هستند زیرا ارزان، آسان و دارای دسترسی گستردهای هستند. همچنین، نظرسنجی آنلاین از طریق کیوسک، که یک دستگاه لمسی در ورودیها یا نقاط خرید بازخورد میکند، نیز بسیار محبوب هستند.
انواع پرسشنامه آنلاین کسب و کار که به تصمیمگیری کمک میکند
انواع مختلفی از پرسشنامه آنلاین کسب و کار وجود دارند. در زیر به بررسی برخی از محبوبترین پرسشنامه آنلاین کسب و کار که در تصمیمگیری ما را راهنمایی میکنند، استفاده از سامانه نظرسنجی یوچک، میپردازیم.
1. پرسشنامه آنلاین مشتری
پرسشنامه آنلاین مشتری یکی از مهمترین انواع پرسشنامه آنلاین کسب و کار است. پرسشنامه آنلاین مشتری به شرکتها کمک میکنند تا درک کنند آیا مشتریان از محصول یا خدمات آنان راضی هستند و چه نوع بهبوداتی میتواند صورت گیرد تا مشتریان را به سفیران برند تبدیل کند.
بسیاری از پرسشنامه آنلاین کسب و کار مواجه با مشتری به دنبال تعیین امتیاز ترویجنما (NPS) هستند. NPS یک معیار وفاداری مشتری است که احتمال خرید مجدد از شما یا معرفی شرکت شما به یک دوست یا همکار را پیشبینی میکند. پرسشنامه آنلاین NPS هدف دارند این امتیاز را با نگاه به ترویجنماها، مخالفان و مساعدان برند تعیین کنند.
سوالاتی که ممکن است در پرسشنامه آنلاین مشتری پرسیده شوند شامل:
- چقدر احتمال دارد که ما را به دوستان یا همکاران پیشنهاد دهید؟
- آیا میتوانید بگویید که تجربه مشتری مثبتی داشتهاید؟
- آیا قصد دارید از ما دوباره خرید کنید؟
- آیا از سرعت ارسال محصول خود راضی بودید؟
- آیا استفاده از وبسایت ما راحت بوده است؟
نمونه فرم پرسشنامه آنلاین مشتری
2. پرسشنامه آنلاین تحقیقات بازار
این پرسشنامه آنلاین کسب و کار برای جمعآوری اطلاعات درباره ترجیحات بازار هدف طراحی شده است. این پرسشنامه آنلاین عمدتاً یک سری سوالات جمعیتشناسی میپرسند و سپس به نیازها و خواستهها، رفتارها و قدرت خرید افراد وارد میشوند.
پرسشنامه آنلاین تحقیقات بازار برای شرکتها که استراتژی بازاریابی برای محصولات و خدمات جدید و موجود خود را شکل میدهند، مفید هستند. اطلاعات تحقیقهای جمعآوری شده همچنین برای تصمیمگیریهای کسبوکار مفید است، زیرا رهبران شرکت میتوانند بر اطلاعات واقعی از جمهور هدف خود تکیه کنند تا از پیشفرضها و حدسها جلوگیری کنند. به همین دلیل، پرسشنامه آنلاین تحقیقات بازار گاهی به عنوان "چراغ قوه در تاریکی" در نظر گرفته میشوند.
سوالاتی که ممکن است در پرسشنامه آنلاین تحقیقات بازار مطرح شوند عبارتند از:
- چند سال دارید/قومیت شما چیست/سطح تحصیلات شما چیست/وضعیت تاهل را مشخص کنید؟
- چرا از محصول یا خدمات ما استفاده کردید؟
- آیا در نظر داشتید از یکی از رقبای ما خرید کنید؟
- آیا چیزی هست که فکر میکنید رقبای ما در آن بهتر عمل کردهاند؟
- بودجه خرید ماهانه شما چقدر است؟
نمونه فرم پرسشنامه آنلاین تحقیقات بازار
3. پرسشنامه آنلاین ارزیابی محصول و خدمات
اجازه دادن به مشتریان برای ارزیابی محصولات و خدمات شما به شما کمک میکند تا انتظارات، نیازها و موارد دیگر آنان را بهتر درک کنید. پرسشنامه آنلاین ارزیابی محصول و خدمات میتوانند به بحرانهای مختلفی نفوذ کنند، مانند بستهبندی، قیمتگذاری، تبلیغات و غیره. شرکتهایی که گوش به نظرات مشتریان دارند، همچنین نقشهبرداری نوآوری میکنند. به عنوان مثال، پرسشنامه آنلاین مشتریان مکدونالدز نشان میدادند که هر روز بیشتر و بیشتر افراد نگران ارائه لولههای یکبار مصرف پلاستیکی (1.8 میلیون لوله در روز به صورت جهانی) توسط این رستوران بودهاند. در پاسخ، مکدونالدز شروع به استفاده از لولههای کاغذی پایدار کرد و آنها را در انگلستان معرفی کرد و قصد دارد که آنها را در کشورهای دیگر نیز معرفی کند.
سوالاتی که ممکن است در پرسشنامه آنلاین ارزیابی محصول و خدمات مطرح شوند عبارتند از:
- چقدر از محصول یا خدمت ما راضی بودید؟
- آیا ویژگیهایی وجود دارد که میتواند افزوده شود یا بهبود یابد ؟
- آیا فکر میکنید محصول یا خدمت ما به اندازه ارزش قیمت آن مناسب است؟
- آیا تیم خدمات مشتری ما باعث احساس ارزشمندی به شما شد؟
- آیا پیشنهاد یا نظری برای کمک به بهتر خدمترسانی به شما دارید؟
نمونه فرم پرسشنامه آنلاین ارزیابی محصول و خدمات
4. پرسشنامه آنلاین طراحی و برندینگ
گاهی اوقات رهبران شرکت، به اندازهی کافی مشوق به محصولات، طرحها، بستهبندیها و غیره میشوند، به حدی که نقاط ضعفی را که عموم به عنوان ابتدایی میبینند، مشاهده نمیکنند. گاهی هم در توسعه هویت برند، نظر عموم در مورد نام برند، شعار، لوگو، رنگها یا طراحی گرافیکی به عنوان بهترین انتخاب لازم است.
به طور طبیعی، در نظرسنجیهای مربوط به طراحی محصول و برند، تقریباً ضروری است که تصاویری ارائه شود، بنابراین پرسشنامه آنلاین با تصاویر امری ضروری است. در نهایت، تلاش برای توضیح یک لوگو، محصول و غیره بدون تصویر متناظر بسیار دشوار است.
سوالاتی که ممکن است در پرسشنامه آنلاین طراحی و برندینگ مطرح شوند عبارتند از:
- آیا فکر میکنید طراحی این محصول به خوبی اجرا شده است؟
- چگونه از بستهبندی استفاده شده برای این محصول نظر دارید؟
- کدام لوگو را ترجیح میدهید؟
- این شعارها را از محبوبیت بیشتر به کمتر رتبه بندی کنید.
- اگر برند ما یک شخص بود، از چه نوع ماشینی استفاده میکرد؟
- میتوانید الگوی پرسشنامه آنلاین تجاری ما برای نظرسنجیهای طراحی و برندینگ را بررسی کنید.
نمونه فرم پرسشنامه آنلاین طراحی و برندینگ
5. پرسشنامه آنلاین رویداد
برگزار کردن یک رویداد موفق، چه این رویداد یک کنفرانس تجاری، سمینار یا نمایشگاه تجاری باشد، وظیفهای آسان نیست. بهترین راه برای اطمینان از اینکه یک رویداد را که شرکتکنندگان لذت ببرند، این است که آنها را به فعالیت در برنامه رویداد مشغول کنید (چه انتظاراتی دارند، چه امیدهایی دارند، نظرات در مورد مکان و غیره).
به طور طبیعی، پرسشنامه آنلاین رویداد در اینجا تمام نمیشوند. بسیاری از شرکتها همچنین شرکتکنندگان را در همان رویداد نیز نظرسنجی آنلاین میکنند تا آنها را مشغول نگه داشته و نظرات را به صورت زمان واقعی جمعآوری کنند. این امر معمولاً از طریق یک کیوسک در منطقه رویداد یا از طریق نظرسنجیهای آنلاین تلفن همراه انجام میشود که در چند ثانیه با استفاده از تجزیه و تحلیل زنده، نتایج را در یک صفحه نمایش بزرگ نمایش میدهد تا هیجان ایجاد شود.
در نهایت، مهم است که نظرات اضافی را پس از پایان رویداد جمعآوری کنید. به دست آوردن بازخورد از شرکتکنندگان یک گام حیاتی برای به دست آوردن ارزیابی دقیق از نقاط قوت و ضعف رویداد شماست.
سوالات پیش از رویداد که ممکن است در پرسشنامه آنلاین رویداد مطرح شوند عبارتند از:
- آیا در رویداد آتی ما شرکت خواهید کرد؟
- آیا به یک رویداد گذشته شرکت کردهاید؟
- آیا ترجیح میدهید به صورت حضوری یا مجازی در رویدادها شرکت کنید؟
- آیا چیز خاصی وجود دارد که میخواهید در این رویداد یاد بگیرید؟ آیا سخنرانان خاصی هستند که دوست دارید از آنها بشنوید؟
- به چه چیزی در این رویداد بیشترین انتظار دارید؟
سوالات پس از رویداد که ممکن است در پرسشنامه آنلاین رویداد مطرح شوند عبارتند از:
- چگونه این رویداد را به طور کلی ارزیابی میکنید؟
- آیا محتوای ارائهشده ارزشمند بوده است؟
- چه چیزی بیشترین لذت را برای شما داشته است؟
- آیا این رویداد را به دیگران پیشنهاد میکنید؟
- آیا چیزی هست که برای رویداد بعدی ما بخواهید بهبود دهیم؟
نمونه فرم نظرسنجی آنلاین رویداد
6. پرسشنامه آنلاین جذب وگرایش کارکنان
هرچند حدود نصف کارگران آمریکایی از شغل خود راضی هستند، اما نصف دیگر تنها تا حدودی راضی هستند، یا ناراضی یا بسیار ناراضی. البته، یک محیط کار خوشحال، محیط کاری مؤثرتر است، بنابراین برای شرکتها اهمیت پرسشنامه آنلاین از کارکنان همانند نظرسنجی از مصرفکنندگان است. با پرسشنامه آنلاین از کارکنان، شما به آنها میگویید که نظرات آنها را ارزشمند میدانید و میخواهید صدایشان مطرح شود.
سوالاتی که ممکن است در پرسشنامه آنلاین شرکت برای کارکنان مطرح شوند عبارتند از:
- به طور کلی، از شغل خود چقدر راضی هستید؟
- احساس میکنید که به عنوان یک کارمند ارزشمند هستید؟
- از بسته مزایای خود راضی هستید؟
- کار در محل یا از راه دور را ترجیح میدهید؟
- از سطح حقوق فعلی خود راضی هستید؟
نمونه فرم پرسشنامه آنلاین جذب و گرایش کارکنان
نتیجهگیری
در یک محیط رقابتی روز به روز در حال افزایش، جایی که تجربه مشتری حالا حاکم است، برای شرکتها بسیار حیاتی است که پرسشنامه آنلاین تجاری را برای جمعآوری بازخورد و نظرات عموم، مشتریان و کارکنان انجام دهند. خوشحالانه، ابزارهای مختلفی برای انجام نظرسنجی آنلاین ، از جمله یوچک وجود دارد.
یوچک یک پلتفرم نظرسنجی آنلاین رایگان است که به شما این امکان را میدهد تا از انواع گوناگونی از سوالات گزینهای تا سوالات رتبهبندی، از اسلایدرها تا امتیازدهی با ستاره استفاده کنید. علاوه بر این، بسیاری از الگوهای ما دارای سوالات نظرسنجی از پیش وارد شده هستند! دراین صورت، به راحتی میتوانید سوالات خود را ایجاد کنید و سپس تصاویر را به آنها اضافه کنید.
همین الان پرسشنامه آنلاین کسب و کار، فرم یا نظرسنجی آنلاین خود را ایجاد کنید!
متداولترین پرسشنامه آنلاین کسب و کار شامل پرسشنامه آنلاین مشتریان (NPS)، پرسشنامه آنلاین تحقیقات بازار، پرسشنامه آنلاین ارزیابی محصول/خدمات، پرسشنامه آنلاین رویداد و پرسشنامه آنلاین کارکنان هستند. اگر با مصرفکنندگان، مشتریان و کارکنان ارتباط برقرار نکنید، در تاریکی کار میکنید. جمعآوری بازخورد از این سه گروه به شما کمک میکند تا کسبوکار خود را بهبود دهید، مشتریان خود را گسترش دهید، رقبا را پیشی بگیرید و بهرهوری و نگهداری کارکنان را افزایش دهید. یوچک، سازنده نظرسنجی آنلاین معروف با تصاویر، نمونه هایی برای همه نوع پرسشنامه آنلاین کسب و کار دارد.
سوالات متداول
انواع متداول پرسشنامه آنلاین کسب و کار چه چیزهایی هستند؟
چرا انجام پرسشنامه آنلاین کسب و کار مهم است؟
از کجا میتوانم نمونه رایگان پرسشنامه آنلاین کسب و کار پیدا کنم؟