نرم افزار تحقیقات بازار و نظرسنجی آنلاین یوچک این امکان را به کاربران می دهد که از مشتریان و مخاطبین خویش به صورت صوتی نیز اطلاعات به دست بیاورند. بعضی از پرسشنامه های آنلاین به دلیل اینکه باید در فرصت کوتاه پر شوند، لازم است به صورت صوتی و ضبط صدای مشتری/ مخاطب پر شود. در این روش دیگر وقت مخاطب را نگرفته و مخاطب به راحتی و با سرعت بالا می تواند به سوالات پرسشنامه پاسخ دهد.
این روش معمولا در تحقیقات میدانی بسیار مفید می باشد زیرا پرسشگر زمان کوتاهی برای سوال و جواب دارد و بعضی سوالات تشریحی را فرصت نمی کند که در حین مصاحبه با مخاطب خود پر نماید بنابراین از این نوع سوال استفاده کرده و به سرعت تمام به آن سوالات پاسخ می دهد البته که این اطلاعات کمی نمی باشد و در گزارشات و تحلیل ها نمی توانند به صورت اتوماتیک اعمال گردد و لازم است توسط اپراتور از آن اطلاعات کمی استخراج شود
این روش نیز در نوع دستگاه وب و موبایل قابل استفاده می باشد و در حین مصاحبه فایل صوتی را بر روی حافظه داخلی ذخیره کرده و به محض آنکه ارتباط دستگاه با اینترنت برقرار شد فایل صوتی را به روی سرور منتقل میکند