انجام نظرنسجی به صورت آنلاین بسیار آسانتر و کم هزینهتر از نظرسنجی کاغذی میباشد. مهمترین تفاوتی که این دو نظرسنجی دارند این است که در نظرسنجی کاغذی نیاز به جمع آوری اطلاعات و انجام گزارشات دقیق میباشد، اما در سیستمهای هوشمند و آنلاین بعد از انجام نظرسنجی گزارش ها به صورت اتوماتیک ایجاد میگردد. ایجاد پرسشنامه نظرسنجی شامل قسمتهای مختلفی میباشد: از بررسی اهداف طراحی پرسشنامه نظرسنجی تا گرفتن گزارشات دقیق از نظرسنجی آنلاین.
قسمتهای مختلف یک نظرسنجی:
گام اول:بررسی اهداف
ابتدا قبل از تهیه پرسشنامه به بررسی اهداف در نظرسنجی بپردازید. تعیین اهداف در گامهای بعدی طراحی پرسشنامه تاثیر بسیاری میگذارد.
گام دوم: تهیه پیش نویس سوالات
پیش نویسی ازسوالات مورد نظر خود که منطبق با اهدافتان می باشد را طراحی کنید.
گام سوم: انتخاب بسته مناسب جهت صرفه جویی
ابزارهای مختلفی برای طراحی نظرسنجی آنلاین وجود دارد. اگر دانشجو هستید و برای پروژه های پژوهشی خود نیاز به پرسشنامه دارید ما به شما پکیج رایگان و بدون محدودیت زمانی یوچک را پیشنهاد میکنیم. اگر صاحب کسب وکاری هستید و برای انجام تحقیقات بازار ، بررسی کیفیت محصولات و خدمات و همچنین برای بررسی میزان رضایت کارکنانتان از نظرسنجی استفاده میکنید ما به شما یوچک را پیشنهاد میکنیم .
گام چهارم: ایجاد پرسشنامه نظرسنجی
با استفاده از سوالات متفاوت پرسشنامه خود را در یوچک طراحی کنید.
گام پنجم:انجام تست
قبل از انجام نظرسنجی پرسشنامه خود را برای 2 تا 10 نفر ارسال کنید و از آنها بخواهید که پرسشنامه را تکمیل کنید.از آنها بپرسیدتا میزان پیچیدگی پرسشنامه را ارزیابی کنند.
گام ششم:انتشار فرم نظرسنجی
پس از انجام تست، پرسشنامه خود را انتشار دهید. انتشار پرسشنامه در یوچک به صورت آنلاین و آفلاین صورت میگیرد. آنلاین از طریق وب یا پیام رسان و آفلاین از طریق تبلت یا کیوسک های نظرسنجی.
گام هفتم: بررسی نتایج
پس از دریافت پاسخنامه به صورت آنلاین و اتوماتیک گزارشات را از یوچک دریافت نمائید. ارائه گزارشات به شما در گرفتن تصمیمات بعدی کمک میکند.
سامانه های نظرسنجی آنلاین ابزارهای قدرتمندی برای جمع آوری اطلاعات هستند.این سامانه ها به صاحبان کسب وکار کمک میکنند تا اطلاعات مورد نیاز خود را جمع آوری کنند و پس از تجزیه و تحلیل به تدوین برنامه های استراتژیک خود بپردازند.
-
کاهش هزینه ها
انجام نظرسنجی از طریق سیستمهای هوشمند بسیار کم هزینهتر از نظرسنجیها های کاغذی میباشد. با کمترین هزینه پرسشنامه خود را طراحی کنید و تعداد زیادی پاسخنامه دریافت کنید.
- سهولت در جمع آوری اطلاعات
نظرسنجیهای آنلاین این امکان را فراهم میکنند در کمترین زمان اطلاعات مورد نیاز خود را جمع آوری کنید.
-
نتایج قابل اطمینان
- عدم دریافت پاسخنامه تکراری
- کاهش خطای انسانی
استفاده از نظرسنجی برای توسعه کسب وکارها امری ضروری میباشد. سازمان ها برای رسیدن به اهداف خود نیاز دارند تا داده های مورد نیاز خود را جمع آوری کنند. آنها برای ارزیابی محصولاتشان نیاز دارند تا میزان رضایت مشتریان خود را ارزیابی کنند یا برای ارزیابی کارکنان خود نیاز دارند تا از طریق نظرسنجی میزان رضایت آنها را ارزیابی کنند. سازمان های موفق سازمان هایی هستند که بتوانند دادههای دقیقی جمع آوری کنند و از این دادهها در توسعه کسب وکار خود بهره بگیرند.
منبع: سامانه نظرسنجی یوچک
توسط : یاسمن نجفی زاده