متغیرهای سفارشی بدون شک مزیت های بیشماری را برای کاربران به همراه دارد؛ از دعتنامه های ایمیلی شخصی سازی شده برای نظرسنجی ها گرفته تا انتقال ارزش های داده به پرسش های نظرسنجی بعدی.
تحقیق کننده ها نیز هر زمان که به داده های گروه خاص با تعداد زیادی از پاسخ دهنده یا شرکت کننده نیاز داشته باشند، از متغیرهای سفارشی به عنوان یک ابزار واقعی و مطمئن استفاده می کنند.
منظور از متغیرهای سفارشی چیست؟
برخی از افراد درک درستی از این قابلیت ندارند، اما بسیاری از متخصصان عرصه های تحقیقاتی، این قابلیت را فوق العاده گرانبها می دانند. به منظور درک بهتر این موضوع، کمی به عقب برگشته و این موضوع را در ساده ترین شکل ممکن، توضیح می دهیم. هر متغیر سفارشی را یک جیب خالی تصور کنید که برای ذخیرهی داده های نظرسنجی از آن استفاده می شود. به محض اینکه افراد به این پرسش ها پاسخ می دهند، داده های آنها از قبیل اطلاعات جمعیتی، موقعیت مکانی، سابقهی خرید، اطلاعات رفتاری و غیره، این جیب های خالی را پر کرده و داده ها را در سرتاسر نظرسنجی، با خود حمل می کند. متغیرهای سفارشی درواقع اطلاعاتی که وارد می شود را جذب کرده و آنها را به پروفایل پاسخ دهنده ها اضافه می کند. پس از دریافت یا جذب داده های مورد نظر، نظرسنجی بر مبنای پاسخ های قبلی افراد، شخصی سازی می شود.