داده های بهدستآمده از پرسشنامه آنلاین کارکنان میتواند در بسیاری از فعالیتهای سازمانی کمک کند. بدون توجه به وضعیت بازار کار، یکی از اهداف اصلی برای اکثر سازمانها حفظ بهترین افراد در کسب و کار است. به همین دلیل در یوچک، یک قابلیت وجود دارد که دیدن دادهها به نحوی سادهتر را برای دانستن چگونگی بهبود حفظ کارکنانتان آسانتر میکند. میخواهید بیشتر بدانید؟ به خواندن ادامه دهید!
تحلیل دادههای پرسشنامه آنلاین
یکی از اولین مراحل در تحلیل دادههای پرسشنامه آنلاین، بررسی نتایج کلی شرکت و دیدن جایگاه شما به عنوان یک سازمان است، مکانهایی که بهترین عملکرد را به عنوان یک سازمان و مکانهایی که بیشترین فرصت بهبود را دارید.
در یکی از سوالات، ما پیشنهاد میدهیم که بپرسید "چقدر احتمال دارید که پس از 2 سال هنوز در {نام شرکت خود را وارد کنید}" بمانید. شما میتوانید مقدار زمان را به آنچه که برای شما مناسبتر است تغییر دهید. ما معتقدیم که 2 سال به اندازه کافی خوب است زیرا افرادی هستند که خود را در مدت متوسط-بلند مدت در شرکت نمیبینند، اما هنوز هم زمان برای استفاده از دادهها برای درک دلیل این موضوع و ایجاد تغییراتی در شرکت یا تیم برای افزایش احتمال حفظ آنها دارید.
در یوچک، ما قابلیت فیلتر کردن را برای مشتریان خود اضافه کردهایم و میتوانید دادهها را فقط برای آن افرادی که به این سوال "به شدت مخالف" یا "مخالف" پاسخ دادهاند، ببینید. همچنین میتوانید افرادی را که به "متوسط" پاسخ دادهاند نیز اضافه کنید اگر میخواهید تعریف گستردهتری از گروه "در معرض خطر برای ترک شرکت" داشته باشید.
نتایج پرسشنامه آنلاین برای کارکنانی که به سوال "چقدر احتمال دارید که هنوز پس از 2 سال هنوز در یوچک کار کنید" "به شدت مخالف" یا "مخالف" پاسخ دادهاند در قالب پاسخنامه برای شما نمایش داده شده است.
اضافه کردن این فیلتر به سوالات باز و دیدن چگونگی پاسخ این گروه به خصوص نیز ارزشمند است. واقعاً، شما میتوانید این فیلتر را به هر سوال اضافه کنید. میتوانید ببینید که چه رابطهای قوی بین احتمال باقیماندن در شرکت و احتمال توصیه به آن به عنوان یک کارفرما وجود دارد. برای سازمانهایی که eNPS یک KPI مهم است، این دادهها میتواند بسیار مفید باشد.
این فقط یک مثال از این است که قابلیت فیلتر کردن نتایج بر اساس یک سوال پرسشنامه آنلاین چگونه میتواند کمک کند تا درک عمیقتری از وضعیت را به دست آورید و اقدامات قدرتمندتری را انجام دهید.
اگر میخواهید بیشتر در مورد این قابلیت چگونگی بهبود استراتژی تجربه کارکنان خود را کمک میکند، یا اگر مشتری فعلی نیستید و میخواهید بیشتر در مورد یوچک بدانید، تردید نکنید که با ما تماس بگیرید!
نتیجه گیری
در نتیجه، این مقاله نشان داد که تحلیل دادههای بهدستآمده از پرسشنامه آنلاین کارکنان میتواند برای سازمانها اطلاعات بسیار ارزشمندی فراهم کند. از طریق استفاده از قابلیتهای تحلیلی متنوع و فیلتر کردن دادهها بر اساس سوالات خاص، سازمانها میتوانند به راحتی نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کرده و برنامههایی برای بهبود وضعیت اتخاذ کنند. این ابزارها میتوانند به کارفرماها کمک کنند تا از روند ترک کارکنان خود پیشآگاهی پیدا کنند و اقداماتی جهت حفظ و جذب بهترین استعدادها را انجام دهند. از طرفی، این مقاله به تاکید بر اهمیت استفاده از تحلیلهای پیشرفته و استنباط آماری به منظور بهدستآوردن برداشتهای دقیق تر و انتخاب راههای عملی برای بهبود شرایط کارکنان پرداخت. در کل، بهبود استراتژی تجربه کارکنان به واسطه استفاده هوشمندانه از دادههای پرسشنامه آنلاین میتواند به بهبود کلی فرآیندهای سازمانی و افزایش بهرهوری کمک شایانی کند.
تحلیل دادههای پرسشنامه آنلاین کارکنان به سازمانها کمک میکند تا نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کرده و برنامههای بهبودی را اعمال کنند. این اطلاعات میتوانند به روند حفظ و جذب بهترین استعدادها کمک کنند و باعث افزایش بهرهوری و بهبود کلی فرآیندهای سازمانی شوند. سوالاتی که به اندازه کافی جامع و در عین حال کاربردی باشند پیشنهاد میشوند. برخی از موارد پیشنهادی شامل سوالاتی مانند "چقدر احتمال دارید که هنوز پس از 2 سال هنوز در شرکت کار کنید؟" و "چگونه احساسات شما نسبت به توسعه حرفهای در این شرکت است؟" میباشد. با تحلیل دقیق دادههای پرسشنامه آنلاین و شناسایی عواملی که میتواند به ترک کارکنان منجر شود، سازمانها میتوانند برنامههایی برای بهبود شرایط کاری و افزایش رضایت کارکنان اعمال کنند. این شامل ایجاد برنامههای توسعه حرفهای، بهبود فرصتهای آموزشی و ارتقای فرهنگ سازمانی میشود.
سوالات متداول
چه اهمیتی برای سازمانها دارد که دادههای بهدستآمده از پرسشنامه آنلاین کارکنان را تحلیل کنند؟
چه نوع سوالاتی برای پرسشنامه آنلاین کارکنان پیشنهاد میشود؟
چطور میتوان استفاده از دادههای پرسشنامه آنلاین برای کاهش نرخ ترک کارکنان موثر بود؟