نحوه نامگذاری یک پرسشنامه آنلاین، رای گیری، آزمون یا فرم

یک نام چه چیزی را مشخص می­کند؟ وقتی که دارید یک پرسشنامه آنلاین را نام‌گذاری می‌کنید، خیلی چیزها باید مشخص شوند! افراد به طور مداوم دعوت می‌شوند تا در نظرسنجی‌ها شرکت کنند، بنابراین ایجاد یک نام که آن‌ها را به مشارکت ترغیب کند، بسیار مهم است. در این وبلاگ از یوچک، به بررسی نحوه نام‌گذاری یک پرسشنامه آنلاین، رای گیری، آزمون یا فرم که توجه هر فردی را جلب می‌کند می‌پردازیم و چند نکته را مورد بررسی قرار می‌دهیم که بهتر است انجام ندهید.

7 راه برای ایجاد یک نام خوب برای یک پرسشنامه آنلاین

پژوهشگران بسیاری از زمان خود را صرف ایجاد موضوعات و سوالات پرسشنامه آنلاین می‌کنند. اطمینان حاصل کنید که با یک نام پرسشنامه آنلاین که ممکن است خوب نباشد، کلیه آن کارها را زیر سؤال نبرید. در زیر هفت راه برای ایجاد یک نام خوب برای یک پرسشنامه آنلاین آورده شده است که به حفظ داده‌های شما کمک خواهد کرد.

1. اجتناب از نام‌های دارای تعصب در پرسشنامه آنلاین

معمولاً تعصب در نظرسنجی آنلاین زمانی که ایجادکننده پرسشنامه آنلاین سوالاتی را اضافه می‌کند که ممکن است شخص مستجاب را به پاسخ دادن به یک راه خاص تشویق کند، که به اعتبار نظرسنجی آسیب می‌زند، رخ می­دهد. با این حال، تعصب در نظرسنجی همچنین ممکن است در نام پرسشنامه آنلاین نیز آورده شود.

به طور کلی، یک نام خوب برای یک پرسشنامه آنلاین نباید خیلی خاص باشد، زیرا ممکن است افرادی که در مورد موضوع به یک راه یا دیگر قوی احساس می‌کنند را جلب کند یا افراد را به طور کل دور کند، که منجر به خطا در نمونه‌برداری می‌شود.

نمونه‌هایی از نام‌های تحت تأثیر تعصب

نام پرسشنامه آنلاین: نظرات درباره انتخابات سیاسی اخیر

این نام تعصب دار است چرا که ممکن است افرادی که در انتخابات اخیر رأی نداده‌اند یا خود را بسیار سیاسی نمی‌دانند، از شرکت در نظرسنجی منع شوند. و اگر این نوع افراد را در نظرسنجی شما در نظر نگیرید، نتایج تنها به نظر دهندگان و/یا افراد با ذهنیت سیاسی تمایل خواهد داشت.

نام پرسشنامه آنلاین: تأثیر منفی یادگیری مجازی

این نام پرسشنامه آنلاین تعصب دار است زیرا به طور فوری ایده را در ذهن افراد جا می‌نهد که یادگیری مجازی بد است - حتی اگر احساس نکنند. عنوان ممکن است آن‌ها را به پاسخ منفی هدایت کند، به خصوص اگر این جهت را که شما می‌خواهید آن‌ها بگیرید، احساس کنند.

نام پرسشنامه آنلاین: نظرسنجی بیمه‌ی سلامت

این نام نظرسنجی تعصب دار می‌تواند افرادی را که بیمه سلامت ندارند و احتمالاً می‌خواهید از این افراد هم نظرسنجی کنید تا بفهمید چرا بیمه ندارند از شرکت در آن امتناع ورزند. یک جایگزین بهتر، به عنوان مثال، "نظرسنجی مراقبت‌های بهداشتی" خواهد بود.

نام نظرسنجی: نظرسنجی آناناس!

این یک نام کوتاه، شیرین و جذاب برای یک پرسشنامه آنلاین است، اما احتمالاً افرادی را که آناناس را دوست ندارند، نادیده می‌گیرد. و ممکن است شما بخواهید به علاوه به دوستداران آناناس، به افرادی که آناناس را دوست ندارند هم برسید تا بفهمید چرا از آناناس خوششان نمی‌آید یا چرا آن را نمی‌خورند.

2. نام‌های پرسشنامه آنلاین را ابتدا بگذارید

زیاده روی در جزئیات نام‌گذاری پرسشنامه آنلاین یک راه برای وارد کردن تعصب به نظرسنجی شما است. در زیر چند راه برای حفظ نسبتاً کلی بودن نام‌های پرسشنامه آنلاین آورده شده است.

نظرات درباره انتخابات سیاسی اخیر

یک جایگزین بهتر " پرسشنامه آنلاین انتخابات" خواهد بود. این اسم سیاست را مشخص نمی‌کند و نمی‌گوید که در مورد انتخابات اخیر است، در صورتی که آن‌ها در آن رأی نداده‌اند.

تأثیر منفی یادگیری مجازی

یک جایگزین بهتر "نظرات درباره یادگیری مجازی" خواهد بود. افارد موضوع را خواهند دانست، اما به آن‌ها گفته نمی‌شود که یک راه خاص در مورد آن بپیمایند.

پرسشنامه آنلاین بیمه‌ی سلامت

یک جایگزین بهتر "نظرسنجی مراقبت‌های بهداشتی" خواهد بود. اینطور به نظر می‌آید که به همه جلب می‌کند، نه فقط کسانی که بیمه دارند، بنابراین دامنه را گسترده‌تر می‌کند.

نظرسنجی آناناس!

یک جایگزین بهتر به سادگی "نظرسنجی میوه" خواهد بود. اینطور، واضح نیست که تمرکز واقعی بر روی آناناس است.

البته، برخی از این نام‌ها ممکن است کمی "کسل‌آور" در نظر گرفته شوند. اگر نرخ پاسخ پایین است، نام‌ها را کلی نگه دارید اما آن‌ها را کمی جذاب‌تر کنید و دوباره ارسال کنید. به عنوان مثال:

"نظرسنجی انتخابات" به "صدای خود را در نظرسنجی انتخابات ما بشنوید"

"نظرات درباره یادگیری مجازی" به "یادگیری مجازی: برکت یا لعنت؟"

"نظرسنجی مراقبت‌های بهداشتی" به "یک سیب در روز: نظرسنجی مراقبت‌های بهداشتی"

"نظرسنجی میوه" به " نظرسنجی میوه­ای را انجام دهید!"

3. نام‌های کوتاه برای پرسشنامه آنلاین انتخاب کنید

همانطور که افراد از نظرسنجی‌های کوتاه خود راضی هستند، نام‌های کوتاه پرسشنامه آنلاین نیز مفید هستند. این‌ها به افراد اطلاعات کافی را می‌دهند تا بدانند موضوع چیست، اما به اندازه کافی طولانی نیستند که آن‌ها را خسته کنند یا گیج کنند (آخرین چیزی که می‌خواهید این است که کسی را قبل از شروع حتی گیج نکنید). این کار اسم گذاری یک پرسشنامه آنلاین را آسان‌تر می‌کند!

4. تاکید بر ناشناسی

اگر شما یک نظرسنجی آنلاین در مورد یک موضوع حساس ارسال می‌کنید و نظرسنجی شما ناشناس است، ضرری ندارد این موضوع را در عنوان پرسشنامه آنلاین خود جای دهید تا نرخ پاسخ را بهبود بخشید.

با اعلام ناشناسی در عنوان، کاربران متوجه می­شوند که پاسخ‌های آن‌ها به آن‌ها نسبت داده نخواهد شد. به عنوان مثال، بازگشت به عنوان پیشنهادی ما برای "نظرسنجی مراقبت‌های بهداشتی"، شما ممکن است تصمیم بگیرید آن را "نظرسنجی ناشناس مراقبت‌های بهداشتی" بنامید.

5. تاکید بر انگیزه‌ها

آیا انگیزه‌ای برای تکمیل نظرسنجی آنلاین ارائه می‌دهید، مانند کارت هدیه، کد تبلیغاتی یا هدیه رایگان؟ ممکن است در عنوان نظرسنجی‌تان این موضوع را جای دهید تا توجه افراد را جلب کنید. به عنوان مثال، "نظرسنجی میوه: هدیه رایگان برای تکمیل نظرسنجی آنلاین ما".

احتمال وجود دارد که تأکید بر انگیزه‌ها فرد نادرستی را جلب کند - کسی که فقط برای پاداش در این است. این نوع افراد ممکن است سریعاً از نظرسنجی عبور کند تا پاداش خود را بگیرد یا اطلاعات نادرستی ارائه دهد چرا که هدف اصلی آن‌ها مالی است. این می‌تواند نتایج شما را بهم بریزد. بنابراین، همیشه مزایا و معایب اضافه کردن انگیزه‌ها به عنوان عنوان پرسشنامه آنلاین را در نظر بگیرید.

6. ایجاد نام‌های داخلی در پرسشنامه آنلاین

ایجاد یک عنوان داخلی به شما کمک می‌کند تا سازماندهی داشته باشید. اگر شما بسیاری از نظرسنجی‌ها را ارسال می‌کنید، به ویژه اگر نام خارجی مشابهی داشته باشند، ایده خوبی است که یک عنوان داخلی ایجاد کنید که شما و تیمتان به عنوان آن ارجاع دهید. این عنوان داخلی توسط شرکت‌کنندگان دیده نخواهد شد.

به عنوان مثال، فرض کنید که شما دانشجویان را در مورد یادگیری مجازی نظرسنجی می‌کنید و آن را به تمام دانشجویان دبیرستان ارسال می‌کنید. اگر شما نظرات را بر اساس سطح تحصیلات آن‌ها می‌خواهید، ممکن است چهار عنوان داخلی مختلف ایجاد کنید، به شرح زیر:

نظرسنجی یادگیری مجازی: دانشجویان سال اول

نظرسنجی یادگیری مجازی: دانشجویان سال دوم

نظرسنجی یادگیری مجازی: دانشجویان سال سوم

نظرسنجی یادگیری مجازی: دانشجویان سال چهارم

این عامل می‌تواند بسیار مهم باشد چون نظرسنجی‌ها ممکن است بر اساس سطح تحصیلات نتایج بسیار متفاوتی داشته باشند. به عنوان مثال، دانشجویان سال اول که در حال سازگاری با یک دانشگاه جدید هستند، ممکن است به یادگیری صورت به‌روش حضوری علاقه داشته باشند، در حالی که دانشجویان سال آخر که به فارغ‌التحصیلی نزدیک هستند، احتمالاً از انعطاف پذیری یادگیری آنلاین استقبال خواهند کرد.

  1. اضافه کردن تصاویر به نام‌های پرسشنامه آنلاین

استفاده از تصاویر در پرسشنامه آنلاین یک راه عالی برای افزایش اشتیاق و درک نظرسنجی است. با استفاده از یوچک، می‌توانید تصاویر را برای تکمیل سوالات یا پاسخ‌ها به کار ببرید. علاوه بر این، یوچک به شما این امکان را می‌دهد که صفحات خوش‌آمدگویی زیبا ایجاد کنید که در آن نام نظرسنجی، توضیح محتوا و تصاویر پرسشنامه آنلاین را نمایش دهید.

نتیجه‌گیری

در ایجاد یک پرسشنامه آنلاین، نمی‌خواهید ساعت‌ها را صرف توسعه سوالات عالی کنید ولی با یک نام که تعصب دارد، کاربران را گیج کرده یا ایشان را از شرکت در نظرسنجی آنلاین منع کند، می­توانید همه چیز را زیر سؤال ببرید. عنوان یک پرسشنامه آنلاین هرگز نباید به عنوان یک مسأله فرعی در نظر گرفته شود. به نام‌گذاری یک پرسشنامه آنلاین همان انرژی را بگذارید که در خلق آن نظرسنجی گذاشتید. برای ایجاد یک نام خوب برای یک پرسشنامه آنلاین ، از ایده‌های این وبلاگ استفاده کنید  و از یوچک برای ایجاد پرسشنامه آنلاین جذاب با تصاویر استفاده کنید.  

چگونه به نام‌گذاری پرسشنامه آنلاین می‌پردازید؟ آیا ایده‌های مطرح شده در وبلاگ برای شما مفید بود؟ نظرات خود را در نظرات با ما به اشتراک بگذارید!

سوالات متداول

چگونه می‌توانید نام یک پرسشنامه آنلاین را انتخاب کنید؟

نام‌های پرسشنامه آنلاین باید کوتاه و تا حدی کلی باشند، اما همچنان به مخاطبان ایده‌ای از محتوا بدهند. نگه‌داشتن نام‌ها کوتاه به جلب توجه کمک می‌کند تا مردم بر اساس موضوع به تنهایی جلب یا منحرف نشوند و تحلیل داده‌ها را بهبود بخشند.

تعصب پرسشنامه آنلاین چیست؟

تعصب پرسشنامه آنلاین زمانی اتفاق می‌افتد که سازنده پرسشنامه آنلاین سوالاتی را اضافه می‌کند که ممکن است افراد را ترغیب به پاسخ به یک راه خاص کند. تعصب ممکن است عمدی وارد شود تا نتایج مطلوب را با تحریک شونده، یا غیرعمدی باعث ابطال اطلاعات شود. همچنین نام پرسشنامه آنلاین می‌تواند حتی قبل از آنکه فرد شروع به پاسخ‌گویی کند، تعصب آن را در معرض‌انداخته باشد.

نام خوب برای یک نظرسنجی آنلاین چیست؟

نام یک نظرسنجی نباید تعصب داشته باشد. همچنین باید کوتاه و تا حدی کلی باشد تا افراد را از مشارکت در آن نسبت به موضوع تنها با توجه به نامش جلب یا انحراف ندهد و نرخ پاسخ را بهبود بخشد. اشاره به اینکه نظرسنجی ناشناس است یا شامل انگیزه‌ها می‌شود نیز یک ملاحظه است تا نرخ پاسخ را افزایش دهد.


اشتراک در تلگرام
اشتراک در فیسبوک
اشتراک در توئیتر
اشتراک در واتس‌اپ
اشتراک در واتس‌اپ
اشتراک در SMS


توسط سامانه یوچک پرسشنامه آنلاین بسازید ، آن را به اشتراک بگذارید و از داده های بدست آمده گزارش گیری کنید.


1000 Characters left