بسیاری میگویند "ایمیل مرده است"، اما ما میگوییم "خیر، اینطور نیست!". فقط به برنامه ایمیل گوشی هوشمندتان نگاه کنید. آخرین بار که آن را چک کردهاید چه زمانی بود؟ "مردم هنوز نصف روز کاری خود را صرف مدیریت ایمیل میکنند، به آن اعتماد دارند و در کل با آن راضی هستند، طبق نظرسنجی سال 2012 ما از 2,600 کارگر در آمریکا، انگلیس و آفریقای جنوبی که روزانه از ایمیل استفاده میکنند" گزارش هاروارد بیزینس ما به طور منظم ایمیلهای خود را چک میکنیم، حتی ایمیل به خودمان میفرستیم تا به چیزی که باید انجام داده شود یادآوری کنیم. ایمیلها به آرشیوهای قابل جستجوی علایق ما، لیست کارهای قرار داده شده، یادداشتها و ... ارسال می شوند.
ارسال پرسشنامه آنلاین از طریق ایمیل
پس، چرا ایدهی بدی است که لینکهای پرسشنامه آنلاین خود را از طریق ایمیل به اشتراک بگذارید؟ ایمیلها همچنان ارزانترین و محبوبترین راههای برقراری ارتباط با افراد هستند. با این حال، همواره ایمیلها برخی نقاط ضعف را از زمان ایجادشان داشتهاند. زمانی که به توزیع پرسشنامه آنلاین از طریق ایمیل میپردازیم، بدترین اتفاقی که میتواند برای ایمیلهای دعوت به پرسشنامه آنلاین ارسالی ما رخ دهد این است که در پوشههای معروف به "پوشههای اسپم" شرکتکنندگان قرار گیرند؛ بنابراین یک لیست عظیمی وجود دارد که آنها کاملاً ایمیل شما را از دست میدهند.
بنابراین، میخواهیم به شما برخی نکات در مورد چگونگی ایمنسازی ایمیلهای دعوت به پرسشنامه آنلاین خود بدهیم. برای انجام این کار، ابتدا باید یاد بگیریم که اسپم ها در واقع چیستند.
این قانون برای تمام پیامهای تجاری ناخواسته که هدفشان فروش یا تبلیغ محصول یا خدمات است، اعمال میشود. اهمیتی ندارد که پیام تجاری از کسب و کار به کسب و کار باشد یا از کسب و کار به مشتری. با این حال، شما را از ارسال پیامهای موسوم به "پیامهای رابطهای" منع نمیکند. ارائهدهندگان ایمیل مکالمات بین شما و مشتریان فعلی شما و همچنین کسانی که ارتباط ایمیلی فعلی با شما دارند، به عنوان پیامهای رابطهای دستهبندی میکنند. بنابراین، شما میتوانید پیامهای تبلیغاتی را به این گیرندگان ارسال کنید، اما برای گیرندگان جدید باید مجوزها را درخواست کنید.
همانطور که کمیسیون تجارت فدرال (FTC) توضیح میدهد:
"هیچ محدودیتی برای یک شرکت در ارسال ایمیل به مشتریان فعلی خود یا هر کسی که درخواست اطلاعات در مورد محصولات یا خدمات آنها داده باشد، وجود ندارد، حتی اگر این افراد اجازه داده نشده باشند، زیرا این پیامها به عنوان "پیامهای رابطهای" در CAN-SPAM دستهبندی میشوند. اما هنگام ارسال ایمیلهای تجاری ناخواسته، باید اعلام شود که ایمیل یک تبلیغات یا یک درخواست بازاریابی است. توجه داشته باشید که گیرندگانی که برای دریافت پیامهای تجاری از شما ثبت نام کردهاند، از این قانون معاف هستند."
الزاماتی جهت نرفتن ایمیل به پوشه اسپم
ما قبلاً گفتیم که در برخی موارد نیاز به مجوز ایمیل دارید، اما در حال ارسال ایمیلهای گسترده به گیرندگان خود باید دیگر وظایفی را نیز انجام دهید. زیرا، الزامات اصلی CAN-SPAM که FTC انتظار دارد شما را با آنها رعایت کنید عبارتند از:
- باید بسیار آسان و قابل فهم باشد که چگونه از دریافت ایمیلهای آتی انصراف دهید.
- گیرنده ایمیل شما نمیتواند موظف شود که هزینهای پرداخت کند، اطلاعات اضافی ارائه دهد یا اقداماتی علاوه بر ارسال یک پیام ایمیل پاسخی یا بازدید از یک صفحه وب اینترنتی تنها برای انصراف از دریافت ایمیلهای آینده از یک فرستنده انجام دهد.
- باید تشخیص داده شود که چه کسی فرستنده است.
- فرستنده ایمیل مشخص باشد. این شخص مسئول رعایت تمام مفاد قانون CAN-SPAM است.
- موضوع باید به طور روشن نشان دهد که محتوای ایمیل درباره چه چیزی است.
- در غیر این صورت هر یک از تبلیغکنندگانی که قانون را نقض کنند ممکن است مسئول شناخته شوند.
- باید آدرس فیزیکی معتبری ارائه دهید
- آدرس باید در ایمیلها درج شود و برای مشترکان یا گیرندگان شما قابل مشاهده باشد.
- باید به قانون انصراف 10 روزه پیروی کنید. این بدان معناست که فرستنده باید درخواست انصراف را در مدت 10 روز کاری ارائه دهد. با این حال، شیوههای بهتر توصیه میکنند که انصراف فوری انجام شود.
- از اطلاعات غلط یا گمراهکننده یا موضوع فریبنده استفاده نکنید
توجه:
به خاطر داشته باشید که بیشتر ارائهدهندگان ایمیل اصلی، سطحی از هوش مصنوعی دارند و محتوای متنی ایمیلها را تحلیل میکنند.
شما به اعتبار ایمیل خوبی نیاز دارید
حتی اگر تمام الزامات CAN-SPAM را بشناسید و در عمل اعمال کنید، همچنان خطر وجود دارد که ایمیلهای شما در ایمیلباکس گیرندگان خود نرسند. آنچه که در واقع نیاز دارید، اعتبار ارسال کننده ایمیل خوبی است که به آن به عنوان "امتیاز فرستنده" هم معروف است.
امتیاز فرستنده نشاندهنده اعتماد بهنفس یک آدرس IP فرستنده ایمیل است و توسط ارائهدهندگان ایمیل و فیلترها برای تعیین معیارهای فیلترینگ ایمیل اضافی استفاده میشود. اگر امتیاز فرستنده شما پایین باشد، ارائهدهندگان ایمیل احتمالاً معیارهای فیلترینگ را برای کل آدرس IP شما و هر کمپین ایمیلی اعمال خواهند کرد.
چگونه امتیاز فرستنده محاسبه میشود؟
1- امتیاز شکایت:
این درباره شکایات گیرندگان است. اگر بیش از 1٪ از گیرندگان شما ایمیلهای شما را به عنوان اسپم یا ایمیلهای ارسالی نامطلوب گزارش کنند، امتیاز شما به طور قابل توجهی کاهش مییابد.
2- حجم:
این بخشی مهم از الگوریتم اعتبار کل است و با تعداد ایمیلهایی که از آدرس IP شما ارسال شده، مربوط میشود. به عنوان مثال، اگر 100 ایمیل ارسال کنید و 99 شکایت دریافت کنید، به عنوان فرستنده مشکوکتر در نظر گرفته میشوید، تا اگر 100،000 پیام ارسال کنید و 99 شکایت دریافت کنید.
3- اعتبار خارجی:
فهرستهای سیاه و سفید خارجی از آدرسهای IP وجود دارند که توسط ارائهدهندگان ایمیل دسترسی دارند. بنابراین، آنها میتوانند آدرس IP شما را با این فهرستهای سیاه و سفید خارجی مجدداً بررسی کنند.
4- نرخ کاربران ناشناخته:
اگر آدرسهای ایمیل معتبری در لیست گیرندگان شما وجود نداشته باشد، نمره بدی دریافت میکنید. نسبت کاربران ناشناخته یا آدرسهای ایمیل نامعتبر به تعداد ایمیل مشاهده شده، نرخ کاربر ناشناخته نامیده میشود.
نکته:
همچنین میتوانید امتیاز فرستنده خود را به صورت رایگان در وبسایت Return Path بررسی کنید. اگر آدرس ایمیل شما امتیازی بین 90 تا 100 را کسب کند، امتیاز فرستنده بسیار خوبی دارید!
فهرستهای ایمیلی وجود دارند که میتوانید برای آنها پول پرداخت کنید و ایمیلهای گروهی را به آنها ارسال کنید. اولاً، این اخلاقاً اشتباه است. ثانیاً، به عنوان یک نظرسنج حرفهای، جمعیت هدف شما به طور طبیعی باید انتخابیتر باشد. شاید نخواهید بازخورد تصادفی از افراد تصادفی در مکانهای تصادفی را جمع آوری کنید.
پاکسازی لیست ایمیل خود
برای ارائهدهندگان ایمیل، اهمیت دارد که ایمیلهایی که در لیست ایمیلی خود دارید چه نوع ایمیلهایی هستند. داشتن نسبت بالایی از آدرسهای ایمیل بیانسان (مانند: administer@، contact@، info@، it@، marketing@، sales@، support@، hello@، admin@ و غیره) در لیست گیرندگان شما به احتمال زیاد به این معناست که شما احتمالاً دارید به افراد اسپم میدهید. بنابراین، ارائهدهندگان ایمیل به سرعت پیامهای ارسالی شما را فیلتر میکنند.
ارسال از یک فرستنده قابل تشخیص
بهتر است ایمیل خود را از یک فرستنده قابل تشخیص ارسال کنید. اگر ایمیل دعوت به پرسشنامه آنلاین خود را از ایمیلهایی مانند updates@، reminder@، noreply@ ارسال کنید، ممکن است ایمیلهای شما در پوشههای اسپم قرار بگیرند. به خاطر داشته باشید که مخاطبان شما انسانها هستند، و اگر نتوانند فرستنده را تشخیص دهند و به آن اعتماد کنند، رباتها هم به شما اعتماد نخواهند کرد.
ارسال ایمیلهای خوشامدگویی به مشترکین یا مشتریان جدید خود
اگر مردم به وبسایت شما ثبتنام کرده یا عضو شدهاند، ابتدا به آنها بگویید که ممکن است به آنها ایمیل بزنید، و از آنها اجازه بگیرید (به عنوان مثال در شرایط و ضوابط خود).
همچنین، وقتی آنها ثبتنام میکنند، به آنها ایمیل خوشآمدگویی (یا ایمیل اعتبارسنجی) ارسال کنید. این به شما اجازه میدهد تا اعتبارسنجی کنید که آدرس ایمیلی که آنها ارائه کردهاند، صحیح است. علاوه بر این، شما به طور خودکار یک فرستنده قابل اعتمادتر در لیست مخاطبان آنها خواهید بود.
از کلمات کلیدی محرک خودداری کنید
کلمات کلیدی محرک شناخته شدهاند که مشکلاتی ایجاد میکنند و احتمال گیر افتادن ایمیل شما در تلههای اسپم را افزایش میدهند. در وب جستجو کنید و بفهمید که آنها چه هستند. این به شما یک دیدگاه خوب در مورد کلمات کلیدی محرک انگلیسی میدهد.
ایمیلهای با کیفیت ارسال کنید
به خاطر داشته باشید که دلیل اصلی ارسال دعوتنامههای پرسشنامه آنلاین جلب توجه مخاطبان شماست. ایمیلهای خسته کننده، کسل کننده، زشت و سختخوان به ارسال نرسیده است. اگر میتوانید، یک طراح را برای ساخت یک ایمیل زیبا استخدام کنید. در غیر این صورت، سعی کنید آن را تمیز و زیبا کنید.
همه را هم زمان ارسال نکنید
ارسال بیش از هزار ایمیل مشابه همزمان، رباتهای شناسایی اسپم را بیدار میکند. لیست گیرندگان خود را به بخشهای کوچکتر تقسیم کنید و آنها را با وقفههای طولانی تماس بگیرید.
سعی نکنید رباتها را فریب دهید
بازاریابی ایمیل یک صنعت بزرگ است و به همین تناسب، مبارزه با اسپمرها یک علم و نگرانی بزرگ برای ارائهدهندگان ایمیل اصلی است. با این حال، علیرغم اینکه در اینجا برخی از حقایق و نکات عمومی را پوشش دادیم؛ هنوز هم بسیاری از جزئیات کوچک باید بدانید.
سعی نکنید با حیله و تزویر رباتهای شناسایی اسپم را فریب دهید، برای آنها خیلی آسان است که بفهمند که کسی سعی در ارسال اسپم به مردم میکند؛ زیرا آنها الگوریتمهای پیچیدهتری دارند که هر روز یاد میگیرند و بهتر میشوند.
استفاده از خدمات بازاریابی ایمیل
در بازار، خدمات بازاریابی ایمیل زیادی وجود دارند (به عنوان مثال MailChimp) که میتوانند به شما در برگزاری کمپینهای دعوت به نظرسنجی تمیز و موفق کمک کنند.
استفاده از راهکارهای مدیریت مخاطب
یا حتی بهتر از این، از یک راهکار مدیریت مخاطب استفاده کنید (مانند Cint)، توسط که شما به پنلهایی دسترسی پیدا میکنید که قبول کردهاند که پاسخهای با کیفیتی به پرسشنامه آنلاین ارائه دهند. خوبی این خدمات این است که شما میتوانید مخاطبان خود را بر اساس معیارهای مختلفی فیلتر کنید، پیش از ارسال دعوتنامههای پرسشنامه آنلاین به آنها.
امیدواریم این مقاله به شما در افزایش نرخ تحویل پرسشنامه آنلاین کمک کند. فراموش نکنید که نظرات و بازخوردهای خود را با ما به اشتراک بگذارید.
نتیجه گیری
در نهایت، مقالهای که به مطالعه آن پرداختیم، به ما یادآوری میکند که ایمیل هنوز هم یکی از ابزارهای ارتباطی مؤثر در دنیای مدرن است. با این حال، برای ارسال دعوتنامههای پرسشنامه آنلاین از طریق ایمیل، باید مراقبت ویژه داشته باشیم تا از فرستاده شدن در پوشههای اسپم جلوگیری کنیم و بهطور موثر از این ابزار استفاده کنیم. به طور خلاصه، مقاله نکات مهمی را برای ارسال دعوتنامههای پرسشنامه آنلاین از طریق ایمیل ارائه میدهد که میتواند به بهبود نرخ تحویل پرسشنامه آنلاین کمک کند و از موفقیت بیشتری در این فرایند برخوردار شویم.
بله، ایمیل هنوز هم یکی از روشهای موثر برای ارتباط با مخاطبان است و ارسال دعوتنامههای پرسشنامه آنلاین از طریق ایمیل همچنان بهطور موثری انجام میشود. پاسخ: برای جلوگیری از ورود دعوتنامههای پرسشنامه آنلاین به پوشه اسپم، باید از اطلاعات مربوط به قوانین CAN-SPAM و روشهای بهینه ارسال ایمیل استفاده کرد و از ایمیل مارکتینگ سرویسها استفاده نمود.
سوالات متداول
۱. آیا استفاده از ایمیل برای ارسال دعوتنامههای پرسشنامه آنلاین هنوز مؤثر است؟
۲. چگونه میتوانم از اینکه دعوتنامههایم به پوشه اسپم رفته وارد بشوند، جلوگیری کنم؟