ایجاد یک پرسشنامه آنلاین برای ارسال به هزاران آدرس ایمیل ممکن است به نظر آسان بیاید. اما همواره مشکل اصلی در زمینه پرسشنامه آنلاین این است: "آیا مردم وقتی روی لینک پرسشنامه آنلاین کلیک میکنند و جواب میدهند؟" اگر فکر میکنید که احتمالاً این اتفاق نخواهد افتاد، شاید دارید به دنبال یک راه برای جاسازی پرسشنامه آنلاین درون یک دعوتنامه ایمیل هستید. اما آیا این امکان واقعاً وجود دارد؟ خوشبختانه، با یوچک این امکان وجود دارد.
ارائهدهندگان ایمیل چگونه کار میکنند؟
ارائهدهندگان ایمیل (مانند Gmail، Outlook، YahooMail و غیره) در خصوص نوع محتوایی که میتواند درون یک ایمیل جاسازی شود، قوانین بسیار سختی دارند. این به دلیل مسائل امنیتی است. همانطور که همه ما میدانیم، ایمیلهای تقلبی زیادی وجود دارند که ارسالکنندگان سعی میکنند اطلاعات حساس را بدست آورند. آنها ممکن است هر دلیل دیگری داشته باشند که خواننده ایمیل را به ارائه اطلاعاتی مانند شماره حساب بانکی، رمز عبور یا دیگر اطلاعات شخصی ترغیب کنند.
حالا تصور کنید که وارد حساب Gmail خود شدهاید و یک ایمیل از بانک آنلاین خود مشاهده میکنید که دو متن دارد که میتوانید نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید و یک دکمه ورود دارد. شاید یک عنوان وجود داشته باشد که بگوید: "شما 1000 دلار دریافت کردهاید، لطفاً برای پذیرش پرداخت وارد شوید". بنابراین احتمالاً به این ایمیل اعتماد نمیکنید. اما باور کنید یا نه، خیلی از مردم وجود دارند که به راحتی اطلاعات حساس خود را فاش کرده و قربانی تلاشهای فیشینگ میشوند. در این حالت، مقصر Gmail خواهد بود که اجازه داده است عناصر تعاملی وب مانند جعبههای متن درون محتوای یک ایمیل وجود داشته باشد.
دقیقاً به همین دلیل ارائهدهندگان ایمیل اجازه نخواهند داد تا عناصر تعاملی درون ایمیل وجود داشته باشند، به جز یک چیز: لینکها! البته لینکها نیز ممکن است خطرناک باشند، اما بدون آنها، ایمیلها کاملاً بی ارزش خواهند بود. بنابراین ارائهدهندگان ایمیل تصمیم گرفتهاند که برای ما، امنتر است با اسکن متن و لینکها درون یک ایمیل، تلاشهای مشکوک را پیدا کنند، تا اسکن عناصر تعاملی پیچیده مانند فرمهای ورود و موارد مشابه را انجام دهند.
چگونه یک پرسشنامه آنلاین را درون یک ایمیل جاسازی کنیم؟
اگر با محدودیتهای سخت ارائهدهندگان ایمیل آشنا باشید، ممکن است فکر کنید که امکان جاسازی یک پرسشنامه آنلاین یا پرسشنامه آنلاین درون یک ایمیل غیرممکن است. خوب، این در بیشتر موارد درست است؛ اما هنوز یک راه برای جمعآوری دادهها از پاسخدهندگان وجود دارد، و این مربوط به آن "لینکها" است! این به خاطر یک سیستم ردیابی در یوچک است که با یک مفهومی به نام "لینک اختصاصی" کار میکند. قبل از اینکه توضیح دهیم چگونه میتوانید از آنها استفاده کنید، بیایید اول بپردازیم به اینکه لینک اختصاصی چیست و چگونه در موارد عادی استفاده میشوند.
لینک اختصاصی چیست؟
در یوچک، هر یک از پرسشنامه آنلاین شما یک لینک منحصربهفرد دارد که میتوانید آن را به افراد برای جمعآوری پاسخها ارسال کنید. وقتی لینک توسط یک پاسخدهنده باز میشود، او پاسخهای خود را تایپ یا انتخاب میکند و تمام این اطلاعات توسط سیستم ما ثبت میشود تا نتایج در صفحه آماری تولید شود یا دادههای خام به شما ارائه شود.
با استفاده از این ویژگی جالب میتوانید لینک پرسشنامه آنلاین خود را به همراه شناسه خارجی در دعوتنامه ایمیل قرار دهید و به این ترتیب از امکان جمعآوری دقیق دادهها از پاسخدهندگان با استفاده از لینکهای متنوع درون ایمیل بهرهمند شوید.
جاسازی سوالات پرسشنامه آنلاین در ایمیل
فقط امکان استفاده از لینکها در ایمیلها وجود دارد، ما تنها میتوانیم انواع سوالات را درون دعوتنامههای ایمیل جاسازی کنیم. انواع سوالات انتخاب تکی، انواعی هستند که به پاسخدهندگان اجازه میدهند تا تنها یک گزینه را از بین تمام گزینههای ارائه شده انتخاب کنند، مانند امتیاز NPS، مقیاس نظر، انتخاب تکی، امتیازدهی (ستاره، شست، شکلک)، اسلایدر، انتخاب تصویر.
پس از اینکه سوال مورد نظر را انتخاب کردیم، باید یک کپی از هر یک از انواع سوالات را که میخواهیم درون دعوتنامه ایمیل استفاده کنیم، ایجاد کنیم. سپس باید هر یک از گزینهها را به پرسشنامه آنلاین اصلی لینک کنیم، اما برای هر گزینه، یک شناسه سفارشی باید وجود داشته باشد که به ما کمک کند مشخص شود که هر خواننده کدام گزینه را کلیک کرده است.
مهم است به یاد داشته باشیم که به محض کلیک پاسخدهندگان روی یک گزینه، یک تب مرورگر جدید باز خواهد شد (آنها به پرسشنامه آنلاین هدایت میشوند). این به این معناست که آنها دیگر دعوتنامه ایمیل را نخواهند دید. بنابراین اطمینان حاصل کنید که این سوال مهمترین سوال پرسشنامه آنلاین شماست! به عبارت دیگر، سوالی که واقعاً به جواب آن نیاز دارید.
بیایید با یک مثال ساده شروع کنیم:
مرحله 1: ساخت پرسشنامه آنلاین
ابتدا فرض کنید میخواهیم یک پرسشنامه آنلاین در مورد رضایت مشتریانی که از فروشگاه ما بازدید کردهاند، ارسال کنیم. پس از ساخت پرسشنامه آنلاین، باید لینک طولانی به پرسشنامه خود را داشته باشیم که میخواهیم با بازدیدکنندگانمان به اشتراک بگذاریم.
مرحله 2: انتخاب مهمترین سوال ها
زیرا میتوانیم تنها یک سوال را درون ایمیل جاسازی کنیم، باید تصمیم بگیریم کدام یک از سوالات ما مهمترین سوال است که حتی اگر پاسخدهندگان بازخورد دقیقی ارائه ندهند، حتماً به آن نیاز داریم.
نکته: معمولاً در پرسشنامه آنلاین رضایت مشتری، سوال مهمترین سوال سوال NPS است. بنابراین برای این مثال، واقعاً میخواهیم بدانیم آیا مشتریان وفادار هستند و چگونه احساس میکنند. بنابراین تصمیم میگیریم یک ایمیل بسازیم که این سوال حیاتی را دربرگیرد.
مرحله 3: طراحی ایمیل دعوت
اگر HTML و CSS را بلد باشید، میتوانید البته سوال خود را طراحی کرده و آن را واقعاً زیبا کنید. به آن رنگها بدهید و حتی از تصاویر استفاده کنید. اما برای الان، ما فقط از ویرایشگر ایمیل خود Gmail برای ساخت یک ایمیل ساده متنی استفاده میکنیم، با یک سوال NPS درون آن.
حالا باید لینک پرسشنامه آنلاین خود را به هر یک از گزینهها اضافه کنیم. به عنوان مثال، میتوانیم تصمیم بگیریم که این شناسه را اضافه کنیم: nps-10 برای گزینه 10. بنابراین اگر پاسخدهنده روی آن گزینه کلیک کند و به پرسشنامه آنلاین ما بیاید، ما قبلاً میدانیم که او گزینه 10 سوال NPS را انتخاب کرده است. از اینجا به بعد، عالی خواهد بود اگر تصمیم بگیرد ادامه دهد و پرسشنامه آنلاین کامل ما را پر کند. در غیر این صورت، حداقل اطمینان حاصل کردهایم که یک پاسخ مهمی که به آن نیاز داشتیم (سطح وفاداری آنها) را جمعآوری کردهایم!
میتوانیم این لینکهای سفارشی را به صورت فوری با استفاده از ابزار تولید لینک در مرحله به اشتراکگذاری نظرسنجی مربوطه ایجاد کنیم. این به صورت زیر خواهد بود:
مرحله 4: جایگذاری لینک
کافی است لینک تولید شده را کپی کنید و به عنوان یک لینک هایپرلینک در ایمیل دعوت پرسشنامه آنلاین خود الصاق کنید.
مرحله 5: ارسال ایمیل دعوت و مشاهده پاسخهای جمعآوری شده
پس از ارسال پرسشنامه آنلاین، پاسخ ها را جمع آوری کنید.
نتیجه گیری
جاسازی پرسشنامه آنلاین در دعوتنامههای ایمیل یک راه جذاب برای انجام نظرسنجیها و پرسشنامه آنلاین است. هرچند این کار چالشهای خود را دارد، اما با استفاده از یوچک امکانپذیر است! امیدواریم که این مقاله اطلاعاتی ارائه داده باشد و شما بتوانید همین حالا پرسشنامه آنلاین جاسازی شده خود را ایجاد کنید.
آیا شما به طور مکرر از پرسشنامه آنلاین استفاده میکنید؟ آیا جاسازی آنها در ایمیلهایتان مفید خواهد بود؟
برای این کار نیاز است که از برنامههایی استفاده کنید که به شما اجازه طراحی ایمیلهایی با اندازه و شکل دلخواه را بدهند. ارائهدهندگان ایمیل به دلیل کاهش تلاشهای فیشینگ، تعداد اجزای تعاملی را محدود کردهاند. یکی از اجزا که اجازه استفاده از آن را میدهند، لینکها هستند. بله، جاسازی پرسشنامه آنلاین در ایمیلها چالشهای خاص خود را دارد اما با استفاده از یوچک این امکان وجود دارد و ما امیدواریم که این مقاله به شما کمک کند تا به راحتی نظرسنجیها و پرسشنامه آنلاین خود را ایجاد کرده و از جاسازی آنها در ایمیلها بهرهمند شوید.
سوالات متداول
چگونه میتوان پرسشنامه آنلاین را در ایمیل جایگزین کرد؟
چرا محدودیتهایی در استفاده از اجزای تعاملی در ایمیل وجود دارد؟
آیا جاسازی پرسشنامه آنلاین در ایمیلها چالش دارد؟