ساخت پرسشنامه نظرسنجی تحت وب
در سامانه نظرسنجی تحت وب uCheck پرسشنامه توسط یک فرم ساز تهیه می گردد. کار با این فرم ساز بسیار راحت بوده و می توانید سوالات خود را با توجه به نوع آن (متنی، عددی، چند گزینه ای و ...) تهیه نمایید و درصورت نیاز پر کردن آن را اجباری نمایید. سوالات میتوانند از نوع زیر باشد :
- متنی : مجموعه ای از اعداد و حروف (مثال : نام و نام خانوادگی ، انتقادات و پیشنهادات و غیره)
- تک انتخابی : دارای چند گزینه و امکان انتخاب تنها یک گزینه با قابلیت امتیاز دهی به گزینه ها ( مثال : گروه بندی کیفیت بصورت خوب، متوسط و ضعیف)
- چند انتخابی : دارای چند گزینه و امکان انتخاب چند گزینه با قابلیت امتیاز دهی به گزینه ها ( مثال : به کدام موارد زیر بیشتر اهمیت می دهید)
- عددی : تنها امکان وارد نمودن عدد (مثال : شماره تلفن ، سن و ..)
- نوار شناور : مخصوص دریافت عدد در یک بازه (مثال : از 1 تا 100 چه نمره ای به ما می دهید)
- ستاره ای : دریافت ستاره بهترین روش جهت دریافت امتیاز می باشد.
- تاریخ شمسی : دریافت تاریخ شمسی ( مثال : تاریخ تولد ، اولین دیدار و ...)
- همچنین از دیگر امکانات فرم ساز تعیین ترتیب سوالات و صفحه بندی سوالات می باشد، اینگونه دیگر تعداد بالای سوال موجب اسکرول خوردن فرم نمیشود و ادامه سوالات به صفحه دیگر منتقل میگردد.
سفارشی سازی ظاهر پرسشنامه
لوگو و تصویر پس زمینه پرسشنامه ها می تواند در تنظیمات فرم تغییر نمایند. آمار نشان داده پرسشنامه هرچقدر زیبا و جذابتر باشد پاسخ دهنده با علاقه بیشتری برای آن وقت میگذارد. همچنین می توان متن شروع جهت دعوت از افراد ( بخصوص در کیوسک های نظرسنجی ) و متن پایان جهت تشکر از پاسخ دهنده وارد نمود. همچنین در نسخه پیشرفته میتوان یک تیزر تبلیغاتی جهت جذب افراد قبل از نظرسنجی نمایش داد.
مدیریت کیوسک ها و پرسشگران
نظرسنجی و جمع آوری اطلاعات می توانند ازطرق مختلف انجام گیرند که در هر حالتی دستگاه ها می توانند بصورت آنلاین و آفلاین کار خود را انجام دهند. سامانه نظرسنجی uCheck کدی 9 رقمی را جهت اتصال به دستگاه ها تولید می کند که براحتی با وارد نمودن این کد در اپلیکیشن دستگاه تمامی پرسشنامه ها بهمراه لوگو و عکس هایش درون آن دانلود می گردد و بلافاصله پس از ورود اطلاعات در دستگاه، اطلاعات را به سرور منتقل می نماید. البته در صورتی که اینترنت دستگاه قطع باشد ، اطلاعات جمع آوری شده را در دستگاه ذخیره کرده و به محض اتصال مجدد تمامی اطلاعات را به سرور منتقل می نماید. در سرور میتوان کنترل نمود کدام دستگاه ها آنلاین و کدام آفلاین می باشد.
گروه بندی پرسشگران و دستگاه ها
این امکان فوق العاده مهم برای افرادی می باشد که چندین پرسشگر و دستگاه دارند و می خوهند بصورت جداگانه بر روی آن ها گزارش گیری نمایند. برای مثال کیوسک های نظرسنجی در کل شعب کافه های ویونا نصب گردیده و اطلاعات بصورت لحظه ای وارد سرور می گردد ، حال می خواهیم بدانیم این فرم نظرسنجی در کدام شعبه پر شده و یا در یک شعبه بدلیل اینکه 2 درب خروج دارد 2 عدد کیوسک نظرسنجی قرار گرفته که می بایست این 2 در یک گروه برای مثال شعبه پالادیوم قرار گیرند.
ارسال پاسخنامه به ایمیل و تلگرام
پاسخنامه به محض اینکه توسط افراد پر می گردند ، می توانند به ایمیل و اپلیکیشن تلگرام مدیران ارسال گردد. این امکان بسیار به مدیران کمک می کند تا به سرعت به نظرات و اطلاعات وارد شده نظارت داشته باشند و در صورت لزوم وارد عمل شوند. همچنین می توان تعیین نمود تا هر پرسشنامه در هر شعبه تنها برای مدیر همان شعبه ارسال گردد و یا تعیین شود تنها درصورت پاسخ ضعیف به پرسشنامه برای مدیر ارسال گردد.
مدیریت کاربران
در یک سازمان ممکن است چندین مدیر نیاز به دسترسی به گزارشات داشته باشند، لذا در سامانه نظرسنجی uCheck این امکان هست که برای کاربر جدید دعوت نامه ای حاوی نام کاربری و رمز عبور ارسال نمود تا وی بتواند بوسیله آن گزارشگیری نماید. همچنین می توان با ایجاد سطح دسترسی تعیین نمود که کاربر تنها امکان گزارش گیری داشته باشد و یا امکان ویرایش و ساخت پرسشنامه را نیز داشته باشد.کاربر پس از وارد نمودن نام کاربری و رمز عبور موقت، مجبور به تغییر رمز موقت به رمز دلخواه خود می گردد.
جستجو و فیلتر پاسخنامه ها
اطلاعات جمع آوری شده در این بخش لیست شده و به ترتیب ورود اطلاعات نمایش داده می شود ، متغیرهایی که در این بخش نمایش داده میشود شامل : تاریخ، نام گروه ، مدت زمان پاسخ گویی و نمره پاسخنامه می باشد. می توان بر روی پاسخنامه ها بر اساس هر سوال جستجو انجام داد و بر اساس بازه زمانی و یا گروه بندی و همچنین امتیاز دریافت شده فیلتر ایجاد نمود.
گزارش گیری ستونی پرسشنامه ها
یکی از پرکاربرد ترین بخش های سامانه نظرسنجی گزارش گیری ستونی بر روی سوالات ، مخصوصاً سوالات چند گزینه ای می باشد که بصورت نمودار ستونی انجام می گردد. توسط این گزارش می توان تعداد پاسخ ها به پر گزینه و درصد آن ها را مشخص نمود و در سوالات عددی و بازه ای می توان بزرگترین ، میانگین و کوچکترین جواب ها را مشاهده نمود. همچنین در این بخش نیز می توان پاسخ ها را در بازه زمان و گروه بندی نیز فیلتر نمود.
رتبه بندی گروه ها (شعب و افراد)
بهترین شعبه و بهترین افراد با توجه به نظرات جمع آوری شده بصورت کلی و یا بر اساس یک سوال (برای مثال نحوه برخورد و یا نظاافت) می تواند در این گزارش مشخص گردند. بسیاری از سازمان ها با توجه به این گزارش جوایزی را بصورت ماهیانه به پرسنل شعب برتر خود می دهند.
موقعیت یابی پرسشگر با GPS
امکان دریافت موقعیت پرسشگر در لحظه ورود اطلاعات برای برخی سازمان ها بسیار مهم می باشد. برای مثال بازاریاب اطلاعات خریدار را در محل وی وارد نموده تا در هنگام ارسال اجناس برای وی آدرس دقیق از آن ثبت شده باشد. موقعیت دستگاه در پرسشنامه وارد شده نمایش داده می شود و امکان گزارش گیری دارد.