وجود رضايت نامه هاي متعدد در يک شرکت خود مويد اين اصل است که مشتريان رضايت مند مجددا خريد ميکنند و در مورد تجربه خوب خود با ديگران صحبت ميکنند. مشتريان ناراضي معمولا به محصولات رقبا روي آورده و به بي اعتبار کردن محصول يا خدمت نزد ديگران ميپردازند.
در نتيجه رضايتمندي مشتريان و راضي نگه داشتن آنها و همچنين توجه به خواسته هايشان يکي از مهمترين اصول مشتري مداري است. مشتري مداري همواره براي تمام کسب و کارها مفيد بوده و توصيه شده است.
امروزه با توجه به رقابتي شدن شديد بازارها و همچنين توسعه شبکههاي اجتماعي و توسعه سيستم هاي جديد تبليغات، بازاريابي و فروش، موجب گسترده شدن قدرت انتخاب مصرف کنندگان گرديده است و اين عوامل مشتري مداري را به يکي از مهمترين مزيت رقابتي شدن شرکت ها تبديل کرده است.
بهترين سند براي اثبات مشتري مداري و قدرتمند بودن و صادق بودن يک مجموعه يا شرکت با مشتري هاي احتمالي خود، داشتن يک رزومه مثبت و کامل است. مشتريان جديد و بالقوه هميشه درصدد هستند که بهترين محصولات و خدمات را دريافت کنند ، در نتيجه قبل از اقدام به خريد و معامله ، اقدام به تحقيق درباره شرکت هاي توليد کننده محصول و ارائه کننده خدمات مي کنند. چه اين تحقيقات بصورت ميداني باشد و چه بصورت ديجيتالي و مجازي و يا بصورت ارتباط با دوستان و آشنايان.
مشتري ممکن است قيمت بالاتر و يا نکات منفي ديگر را تحمل کند اما مطمئنا کيفيت پايين محصول و يا خدمات را تحمل نخواهد کرد. به همين جهت براي راضي نگه داشتن مشتريان، يک شرکت مي بايست تاکيد زيادي بر حفظ کيفيت خدمات خود داشته و در صورت عدم رضايت مشتري از کيفيت، به بهترين نحو به دنبال جبران و کسب رضايت مشتري باشيد. که اين امر خود نيازمند استفاده از متدهاي مختلف است که بتواند منجر به ايجاد رضايت در مشتريان گردد.
در بحث مشتري مداري وجود حس اعتماد و اطمينان در مشتريان به يک شرکت، که در نتيجه سال ها تلاش و تعهد و کسب رضايت از مشتريان سابق حاصل شده است به مراتب ارزش بسيار بالاتري نسبت به ايجاد حس اعتماد و اطيمنان در مشتريان جديد دارد. چرا که اين رضايتمندي مشتريان سابق خود ميتواند گواه مثبتي باشد بر ميزان تعهد ، خوشنامي و کيفيت محصول يا خدمات يک شرکت و انتشار اين رضايتمندي در طول ساليان دراز در بين مديران و مشتريان ، موجب اعتبار بخشيد به نام شرکت و قوي تر شدن برند آن ها مي گردد.
به عنوان مثال وقتي دوستي و يا آشنايي، شخص يا شرکتي را براي انجام کاري به شما معرفي ميکند و از انجام يک کار با خاطره خوب و رضايت مندي خود از همکاري با آن شخص يا شرکت مي گويد و همچنين از متعهد بودن آن شرکت به شما تعريف مي کند ، شما با آرامش بسيار زيادتر و با اعتماد بسيار بالاتري نسبت به انجام کار با آن شخص و يا شرکت اقدام مي کنيد.
در نتيجه گيري بحث رضايتمندي مشتريان ، موضوع آرامش خيال شرکت ها از جهت حضور در عرصه هاي مختلف رقابتي و سهولت تصميم گيري شرکت ها حائز اهميت مي باشد. "مشتريان رضايتمند سرمايه هاي اصلي يک شرکت هستند"و شرکت ها مي بايست با تاکيد بر تعهد و تجربه خود ، تاييدي بر کيفيت کار و خدمات خود داشته باشند.
همه عوامل رضايتمندي مشتريان در کنار قيمت هاي پايين بخصوص در صنعت غرفه سازي نمايشگاهي خود ميتواند شرايط همکاري را آسان نموده و راه را براي شروع يک رابطه تجاري خوب و پر منعت براي هر دو طرف راحت تر و هموار تر نمايد.