چگونه از پرسشنامه آنلاین تجربه مشتری استفاده کنیم؟

آشنایی با مشتریان یک نکته بحرانی برای هر کسب و کاری است. با درک مشتریان، احتمالاً موفق‌تر خواهید بود تا آنها را حفظ کنید! البته، جلب کسب و کار آنها گام اول است. در این فرآیند، می‌توانید با ایجاد پرسشنامه آنلاین در هر مرحله، عملکرد خود را نظارت کنید. بنابراین، بیایید به آنچه به نام قیف فروش معروف است، نگاهی بیندازیم و ببینیم چگونه می‌توانید در طول این فرآیند از پرسشنامه آنلاین برای جلب و حفظ مشتریان استفاده کنید.

قیف فروش چیست؟

قیف فروش، همچنین به نام قیف بازاریابی هم شناخته می‌شود، فرآیندی است که هر یک از کاربران دارای پتانسیل شما در طول راه خود به مشتری تبدیل می‌شود. هر مرحله از قیف، خریدار را یک گام نزدیک‌تر به انجام خرید می‌برد. این مراحل به عنوان مراحل سفر مشتری شناخته می‌شوند که با کشف محصول یا خدمت شما، آشنایی بیشتر با آن، تصمیم به خرید و سپس انجام خرید شروع می‌شود. بعد از درک قیف خود، یک قیف خوب تعیین خواهد کرد که کسب و کار شما باید چه کارهایی را انجام دهد تا احتمالاً افراد را به مرحله بعدی هدایت کند.

پس چرا این فرآیند به عنوان یک قیف توصیف می‌شود؟ زیرا شما هرگز قادر نخواهید بود همه را تبدیل کنید، فرآیند از ابتدا (قسمت بالای قیف) شروع به گسترش مشتریان دارای پتانسیل می‌کند پیش از اینکه به مشتریان پتانسیل محدود شود. در نهایت، شما با افرادی باقی می‌مانید که خرید انجام داده‌اند (قسمت پایین قیف). البته هدف این است که تعداد بیشتری از افراد را از قسمت بالای قیف به قسمت پایین قیف هدایت کنید!

حالا، مهم است که درک کنید که همه قیف‌ها به یکسان ایجاد نمی‌شوند. برخی از محصولات، مانند کالاهای مصرفی با قیمت پایین، شخص ممکن است در عرض چند دقیقه از قیف عبور کند؛ این تنها مسأله قرار دادن یک مورد در قفسه است. برای محصولات با قیمت بالا، مانند یک وسیله نقلیه، قیف ممکن است پیچیده‌تر باشد و شامل تبلیغات، بازاریابی ایمیل، تماس‌های فروش و غیره باشد. این نیاز به مدیریت بیشتری از ارتباط با مشتری را دارد.

پس بیایید به مراحل چرخه زندگی مشتری نگاهی بیندازیم وقتی یک احتمال از قیف عبور می‌کند و چگونه می‌توانید از نظرسنجی‌ها برای کمک به تبدیل این احتمالات به مشتریان استفاده کنید.

مرحله آگاهی

مرحله آگاهی بالاترین مرحله از مراحل قیف فروش است. در این مرحله، شرکت‌ها باید بهبود دید پذیری محصولات یا خدمات خود را جلب کنند تا توجه و شناخت (و شروع جمع‌آوری سرنخ‌ها) کسب کنند. در حالی که همیشه باید نگاهی به مخاطب خود داشته باشید، در این مرحله می‌توانید دامنه وسیعی را بپوشانید. با این حال، به جای فشار و ترویج برند خود در این مرحله، سعی کنید به اشتراک گذاری ایده‌ها، راه‌حل‌ها یا مشاوره داشته باشید.

این مرحله را به عنوان "فریب دادن" مشتریان تصور کنید. برای انجام این کار، بسیاری از شرکت‌ها محتوای بازاریابی ورودی ایجاد می‌کنند که مردم می‌توانند آن را آنلاین پیدا کنند، مانند وبلاگ‌ها، وبینارها، پست‌های رسانه‌های اجتماعی و غیره. البته، می‌توانید کارها را آفلاین هم انجام دهید، مانند برگزاری رویدادهای حضوری و موارد مشابه.

برای استفاده از پرسشنامه آنلاین در مرحله آگاهی، مهم است که خیلی فشاری نیاورید (برای مثال، پرسشنامه آنلاین پاپ-آپ همان لحظه‌ای که کسی بر روی وب‌سایت شما وارد می‌شود، ممکن است مزاحمت‌آور تلقی شود). پس اجازه دهید کاربران زمانی داشته باشند که به سایت شما نگاهی بیندازند قبل از اینکه از آنها بازخورد بخواهید. هنگامی که از آنها سوال می‌کنید، ممکن است از آنها بپرسید که چه چیزی آنها را به سایت شما آورده است، آیا به راه‌حل‌های شما علاقه دارند، چه چیزی را در مورد شرکت شما دوست دارند و سپس به محتوای مرتبط دیگری لینک بدهید تا توجه آنها را جلب نگاه دارید.

مرحله علاقه

خوب، حالا توجه آنها را جلب کرده‌اید. شما به تازگی احتمال را از قیف به مرحله علاقه یا در نظر گرفتن منتقل کرده‌اید. تلاش‌های شما باید اینگونه باشد که آنها را به خود جلب کرده و حالا آنها بیشتر درباره محصول یا خدمت خاص شما می‌خواهند بدانند. احتمالاً هنوز آماده برای خرید نیستند و ممکن است سوالاتی داشته باشند، اما علاقه‌مندند.

پس حالا زمان آن رسیده که با سرنخ جدید خود رابطه‌ای بسازید. شما باید بر تأسیس یک رابطه که شما را به عنوان یک متخصص مفید جا بندازد تمرکز کنید. شما باید این کار را با ایجاد یک صدا و پیام برند مداوم که مخاطبان هدف شما می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند، و اشتراک گذاشتن این پیام از طریق کانال‌های محتوا انجام دهید.

این کار شما را در بالا نگه‌می‌دارد و به شرکت شما ادامه می‌دهد که یک شرکت است که می‌تواند یک نیاز را حل کند. در مرحله در نظر گرفتن، بسیاری از شرکت‌ها آزمایش‌های رایگان یا اشتراک‌ها، تخفیف‌ها یا دموهای تک به تک ارائه می‌دهند، در حالی که به محتواهای وبلاگ نویسی، کمپین‌های ایمیل و پست‌های اجتماعی خود ادامه می‌دهند.

حالا، پرسشنامه آنلاین شما باید بر روی آنچه که برای جلب آنها به عنوان مشتری نیاز دارید، تمرکز کنند. حتی اگر آنها جواب ندهند، پاسخ‌های آنها می‌تواند کمک کند که چه کاری باید برای جلب مشتریان دیگر در این مرحله انجام دهید.

مرحله تصمیم‌گیری

آنها آماده به خرید هستند! اما آیا از شما خرید خواهند کرد؟ اینجاست که باید به مشتریان دارای پتانسیل بگویید چرا محصول یا خدمت شما بهترین است و چرا باید آن را بخرند.

از پرسشنامه آنلاین خود در این مرحله از سفر مشتری برای جذب آنها و پرسش سوالات (بر اساس محصول یا خدمت شما) مانند "آیا در حال حاضر در حرفه خود به جایی که می‌خواهید هستید؟"، "آیا از ارائه‌دهنده خدمات فعلی خود راضی هستید؟"، "آماده برای دیدار با ظاهر جدیدتان هستید؟" یا "آیا آماده به تغییر زندگی خود هستید؟" استفاده کنید. لینک پرسشنامه آنلاین را منتشر کنید به طوری که فهرست محصولات و خدمات شما را نشان دهد.

مرحله عمل یا حفظ

حفظ مشتریان بسیار حیاتی است. مشتریان وفادار که به شرکت شما تامین می‌کنند و مدت زمان طولانی باقی می‌مانند، هزینه‌ها را کاهش می‌دهند و حتی می‌توانند تلاش‌های بازاریابی شما را افزایش دهند (مشتریان وفادار اغلب به نوعی پشتیبان برند می‌شوند که محصول یا خدمت شما را به دوستان و خانواده‌شان توصیه می‌کنند). در واقع، مطالعات نگهداری مشتریان نشان می‌دهند که جلب مشتری جدید می‌تواند پنج برابر گران‌تر از نگه‌داشتن یک مشتری موجود باشد و افزایش نگهداشت مشتریان را 5٪ می‌تواند سودها را از 25-95٪ افزایش دهد.

حالا، شما نمی‌خواهید آنها را با ارتباط بیش از حد اذیت کنید، اما ارسال چند ایمیل در ماه و یک خبرنامه که اطلاعات جدید را به آنها اطلاع دهد، قابل قبول و توصیه می‌شود. برای این مشتریان وفادار، ممکن است بخواهید زمانی به تخفیف یا معامله‌ای پرداخت کنید تا اطلاع داشته باشند که ارزش آنها را ارزیابی می‌کنید.

زمانی که پرسشنامه آنلاین به این مرحله می‌رسد، ممکن است یک نظرسنجی آنلاین به مشتریان ارسال کنید که بپرسد چه محصولات یا خدمات جدیدی را می‌توانید به آنها ارائه دهید. همچنین می‌توانید در مورد تجربه مشتریان تا کنون بپرسید و ببینید آیا جایی برای بهبود وجود دارد. بازخورد در این مرحله برای انجام بهبودهایی که می‌تواند مشتریان جدید جلب کند و اطمینان حاصل کند که مشتریان فعلی هیچ‌جا نمی‌روند، حیاتی است. و با خواستن از مشتریان برای مشارکت در فرآیند و ارائه بازخورد، آنها احساس می‌کنند که بخش حیاتی از کسب و کار شما هستند.

نتیجه گیری

شرکت‌های خوب نظراتی که دریافت می‌کنند را گوش می‌دهند، اما شرکت‌های واقعاً عالی که سال به سال رشد می‌کنند، آنهایی هستند که به صورت فعال از مشتریان خود سوال می‌پرسند. بنابراین، در طول تمام مراحل مشتری، مهم است که از نظرسنجی‌ها برای یادگیری بیشتر در مورد مشتریان و مشتریان دارای پتانسیل خود استفاده کنید. با این کار، قادر خواهید بود دقیقاً آنچه آنها نیاز دارند را ارائه دهید، نارضایتی‌های آنها را درک کنید (و اگر نیاز باشد اصلاحاتی انجام دهید) و آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کنید. آیا آماده به نظرسنجی از مشتریان خود هستید؟

نظرسنجی‌های رضایت مشتری ما را از بررسی کنید و از امروز شروع کنید و رایگان ساخت پرسشنامه آنلاین خود را آغاز کنید!

آیا از نظرسنجی‌های مشتری در طول قیف فروش استفاده می‌کنید؟ کدام مراحل مشتری برای شما مفیدتر است؟ نظرات خود را در بخش نظرات به اشتراک بگذارید!

سوالات متداول

قیف فروش چیست؟

قیف فروش فرآیندی را نشان می‌دهد که مشتریان دارای پتانسیل در آن به مشتری واقعی تبدیل می‌شوند. هر مرحله از قیف، خریدار را یک گام نزدیک‌تر به انجام خرید می‌برد.

مراحل قیف فروش چیست؟

آگاهی، علاقه یا در نظر گرفتن نیازها، تصمیم‌گیری و عمل یا حفظ.

پرسشنامه آنلاین چگونه در حفظ مشتریان کمک می‌کنند؟

پرسشنامه های آنلاین به مشتریان اعلام می‌کنند که شما به نظرات آنها ارزش می‌دهید. این به مشتریان امکان می‌دهد که نظرات خود را بیان کنند و احساسات خود را به اشتراک بگذارند.


اشتراک در تلگرام
اشتراک در فیسبوک
اشتراک در توئیتر
اشتراک در واتس‌اپ
اشتراک در واتس‌اپ
اشتراک در SMS


توسط سامانه یوچک پرسشنامه آنلاین بسازید ، آن را به اشتراک بگذارید و از داده های بدست آمده گزارش گیری کنید.


1000 Characters left