چگونگی ارتباط موثر با مشتریان و بهبود کسب و کار

چگونگی ارتباط موثر با مشتریان و بهبود کسب و کار


تجربه مشتری یا همان Customer Experience یکی از مهمترین موضوعات برای سازمان های پیشرو طی سالهای اخیر بوده است. متخصصان بازاریابی تاکید می کنند  که سرمایه گذاری برروی تجربه مشتری، بهبود محصول و توسعه آن موجب افزایش سودآوری و وفاداری آنها می‌شود.
اشتباهات رایج در مدیریت ارتباط با مشتری چه صدمه ای به کسب و کار شما می‌زند؟ اغلب شرکت ها بازخوردهای اشتباهی از مشتریان خود دریافت می‌کنند. ما در این مقاله به اشتباهات رایج مدیریت تجربه مشتری و راههای اجتناب از آنها می‌پردازیم.


اشتباه اول:عدم توجه به صدای مشتری


شنیدن صدای مشتری مهمترین عامل در مدیریت ارتباط با مشتری است. شرکتهای بزرگ در جهان محصول جادوئی خلق نکرده اند بلکه آنها به صدای مشتریان خود گوش داده اند. از بازخوردها و نظرات مشتریان ناراضی جهت وفادارسازی و ارتباط موثر با آنها میتوان بهره برد. در واقع کسب و کارها دریافته‌اند که اگر فقط بر روی جذب مشتری جدید تمركز كنند و برای حفظ مشتریان فعلی خود برنامه‌ای نداشته باشند و اقدامی انجام ندهند، با شكست مواجه خواهند شد. گوش کردن به مشتری اهمیت زیادی دارد، زیرا شما متوجه می‌شوید که آنها در مورد محصول یا خدمات شما چه فکری می‌کنند. شما می‌توانید از طریق روشهای مختلف از مشتریان خود بازخورد دریافت کنید. حلقه های بازخورد رایج شامل بررسی ایمیل ها ،تماس های پس از خرید، بررسی های دوره ای (مثلا هر ۳ ماه یک بار) و مکالمات آنها می‌باشند.

اشتباه دوم: عدم توجه به بازخوردهای مشتری

مشتریان علاقه مندند تا بازخوردهای آنها در مورد محصول یا خدمات توسط شرکتها دریافت شود. اگر بازخوردی را از مشتریان خود دریافت کرده‌اید ولی به آن توجه نکرده‌اید برای آنها این احساس به وجود می‌آید که به بازخوردهایشان توجه نمی‌کنید.اگر شما به عنوان مشتری بازخوردی را نسبت به محصول ویا خدمات یک بنگاه اقتصادی ارائه دهید و صاحب کسب و کار اهمیتی ندهد باعث نارضایتی شما می‌شود. رقابت در بین همه کسب و کارها وجود دارد.برای حضور در دنیای رقابت دائمامحصول خود را بهبود دهید و به نیازهای مشتریان خود توجه کنید.

اشتباه سوم:عدم جلب رضایت مشتریان

انتظارات مشتریان تغییر می‌کند و اگر در مسیر بهبود محصولات و خدمات گام برندارید جایگاهی در دنیای کسب وکار نخواهید داشت.امروزه حرف اول و آخر را مشتریان می‌زنند،اگر آنها راضی نباشند و به سمت رقبا تغییر جهت داده و این امر باعث می شود تا سهم بازار شما کوچکتر شده و از دنیای رقابت حذف گردید.
منبع: سامانه نظرسنجی یوچک


اشتراک در تلگرام
اشتراک در فیسبوک
اشتراک در توئیتر
اشتراک در واتس‌اپ
اشتراک در واتس‌اپ
اشتراک در SMS


توسط سامانه یوچک پرسشنامه آنلاین بسازید ، آن را به اشتراک بگذارید و از داده های بدست آمده گزارش گیری کنید.


1000 Characters left