استفاده از پرسشنامه آنلاین برای بررسی رضایت مشتری:
با استفاده از یک پرسشنامه آنلاین می توانید میزان رضایتمندی مشتریان را مورد ارزیابی قرار دهید. رضایت مشتری به شما میگوید که مشتریان شما چگونه از محصولات، سرویس ها و تواناییهای شما رضایت دارند. رضایت مشتری علاوه بر اینکه محصول شما را بررسی و رتبهبندی میکند؛ به شما کمک میکند که سرویسهای خود را بهبود داده، محصول خود را توسعه دهید و سایت خود را کاربر پسندتر نمایید.
- استفاده از پرسشنامه آنلاین برای بررسی رضایت مشتری:
- سوال نظرسنجی بازخورد محصول:
- نظرسنجی رفع نیازها با استفاده از محصولات شرکت:
- ویژگیهای محصول و رفع نیازهای مشتریان:
- بررسی حل مشکلات با استفاده از محصول شرکت:
- سوالات نظرسنجی تلاش مشتری:
- نظرسنجی در مورد میزان تلاش برای مدیریت درخواست ها:
- پاسخگویی به دغدغه های مشتریان و سهولت مدیریت مسائل آنان:
- بازخورد در مورد موضع شما در برابر سوالات موجود در پرسشنامه آنلاین نظرسنجی رقبا:
- نظرسنجی در مورد سایر خدمات مورد تقاضا:
- بازخورد مشتریان در مورد تجربه عمومی محصول شرکت:
- بررسی احتمال خرید مجدد:
- نحوه معرفی شرکت توسط مشتریان و سایر موارد مهم از نظر آنان:
- چرا نظرسنجی های رضایت مشتری مهم هستند؟
- نظرسنجی رضایت مشتری بهتر است چه مدتی طول بکشد؟
- چه زمانی شما باید یک نظر سنجی را برای مشتریان خود ارسال کنید؟
- سخن پایانی:
اینجا در یوچک، ما در مورد رضایت مشتریان حساسیت ویژهای داریم و شما هم باید اینطور باشید. ما انواع پرسشنامه آنلاین، فرم ساز آنلاین و نظرسنجی آنلاین را برای مشتریان خود فراهم نمودهایم. صرفنظر از همه این موارد، فراهم کردن محصولات و سرویس های با کیفیت بالا، بهبود تجربه کاربران و مراقبت از مشتری، سبب افزایش درآمد میشود.
چگونه میتوانید واقعی بودن این احساس را که بهترین خدمات را به مشتریان ارائه میکنید؛ بررسی کنید؟ به دفعات مکرر شروع به ارسال نظرسنجی مشتریان کنید و سوالات نظرسنجی رضایت مشتریان مناسبی بپرسید.
در این مقاله، 20 سوال نظرسنجی رضایت مشتری و الگوهای نظرسنجی رایگان آماده را دریافت خواهید کرد. این سوالات را در 4 گروه زیر قرار داده ایم:
- بازخورد محصول
- تلاش مشتری، زمانی که با وب سایت و خود محصول تعامل دارد
- جایگاه شرکت شما در مقابل رقبا
- تجربه عمومی استفاده از محصولات یا خدمات شرکت شما
در ضمن شما میتوانید از طرح رایگان uCheck استفاده نمایید؛ که با آن میتوانید از همه الگوهای نظرسنجی رضایت مشتریان استفاده کنید، سوالات نظرسنجی را سفارشی کنید و ببینید آنها چگونه برای تیم شما کار میکنند.
سوال نظرسنجی بازخورد محصول:
به زبان ساده، نظرسنجی محصول، راه خوبی برای این است که ببینید مشتریان در مورد محصولات و سرویسهای شما چه دیدگاهی دارند.
شما میتوانید قبل از این که یک محصول را ایجاد کنید با انجام نظرسنجی از طریق یک پرسشنامه آنلاین، توقعات مردم را بررسی کنید. تحقیق در مورد محصول سبب کاهش ریسک توسعه ویژگیهای بی فایده برای محصول میشود.
همچنین با توجه به این که نظرسنجی آنلاین شما شامل چه سوالاتی است؛ میتواند به شما در طراحی و ایجاد محصولی که میسازید؛ کمک کند.
در ضمن شما میتوانید با استفاده از نظرسنجی محصول ببینید که کاربران چگونه از محصولات موجود لذت میبرند. بنابراین نظرسنجیها همیشه مفید هستند.
کدام یک از موارد زیر بهترین توصیف از محصول ما میباشد؟
به این نکته مهم توجه کنید که مردم چگونه محصول شما را توصیف میکنند. زیرا این موضوع مهمی است که محصول شما به جای آن که "نجاتدهنده" نامیده شود؛ یک محصول "دارای اشکال" معرفی گردد.
اگر شما نمیخواهید مشتریان گزینه ای را به عنوان پاسخ انتخاب کنند؛ میتوانید از سوالات باز نظرسنجی مشتریان در پرسشنامه آنلاین استفاده کرده و بپرسید: "شما چگونه محصول ما را توصیف میکنید؟ ".
پاسخ به هر یک از این سوالات نشان دهنده آن است که شما چقدر ارزش پیشنهادی و دیدگاه محصول خود را به مشتریان انتقال میدهید. اگر هدف شما فراهم کردن پیچیدهترین نرم افزار گرافیکی جهان است که مردم آن را "نقاشی با یک ویژگی جالب" نامگذاری کنند؛ به معنای آن است که ارتباطات قطع شده است.
تذکر: بررسی کنید که رایج ترین کلمات مثبت برای معرفی محصول شما، چه کلماتی هستند. اگر آنها به دفعات تکرار شوند؛ ممکن است نشان دهنده این باشد که مشتریان دنبال چه ویژگیهایی در محصول شما میگردند. شما میتوانید از این واژهها در کمپینهای بازاریابی آینده خود استفاده نمایید.
نظرسنجی رفع نیازها با استفاده از محصولات شرکت:
محصول ما چقدر نیازهای شما را برطرف میکند؟
با اینکه این سوال بسیار گسترده است است؛ به اندازه کافی مشخص نیز میباشد که بتواند نتایج قابل اجرایی را پس از ارزیابی پرسشنامه آنلاین ارائه دهد. ارائه یک محصول یا سرویسی که نیازهای مشتریان را رفع کند؛ لازمه کسب رضایت بالای مشتریان است. اگر یک محصول نیاز مشتری را برآورده نکند؛ احتمال از بین رفتن آن، بیشتر است.
تذکر : برای این که این سوال بازخورد مشتری را موثرتر کنید؛ دو سوال زیر را نیز بپرسید.
کدام یک از ویژگیهای زیر برای شما ارزش بیشتری دارد؟
این سوال برای شرکت های SaaS(شرکت های ارائه دهنده خدمات آنلاین) حیاتی است. محصولات آنها ویژگیهای متعددی را ارائه میکنند که برخی از آنها توسط مشتریان استفاده می شوند.
تحقیق در مورد این که مهمترین و ارزشمندترین ویژگی برای کاربران کدام است؛ کمک میکند که شما نحوه تعامل مشتریان با محصولات خود را درک کرده و بفهمید آنها واقعاً به چه چیزی نیاز دارند.
متعجب نشوید اگر با بررسی پاسخنامه های درسافت شده از پرسشنامه آنلاین دیدید که کاربرانتان امکانی را که برای شما درجه 2 است، مهمترین امکان محصول شما میدانند. یک ویژگی ساده که معلوم شد برای تعداد زیادی از مشتریان ضروری است.
ویژگیهای محصول و رفع نیازهای مشتریان:
سه ویژگی مهم که ما نادیده میگیریم؛ کدامند؟
ارائه دادن آنچه دقیقاً مشتریان به آن نیاز دارند؛ به حفظ مشتری کمک میکند. اگر محصولات شما آنچه را که مشتریان نیاز دارند، ارائه ندهند؛ به زودی آنها فراهم کننده دیگری را انتخاب میکنند.
تجارت الکترونیک نیز همینطور است. اگر پیشنهاد شما همان چیزی باشد که مشتریان دنبال آن هستند و میخواهند بخرند؛ آنها بیشتر دوست دارند مشتری شما بمانند. پاسخ این سوالات نظرسنجی آنلاین مشتری به شما کمک خواهد کرد که ریسک ساخت یک نقشه راه محصول یا برنامه ریزی برای گسترش محصول را به حداقل برسانید.
اگر شما بتوانید تنها یک چیز را در مورد محصول ما تغییر دهید؛ آن چه موردی خواهد بود؟
این نوع دیگری از سوال چهارم است. این بار شما به اطلاعاتی فقط در مورد یک تغییر که مشتریان مایلند به شما معرفی کنند؛ نیاز دارید.
این بار شما به ویژگیهای از دسترفته توجه نمیکنید. شما در پرسشنامه آنلاین خود توجه میکنید که مشتریان چه نیاز ویژه ای در مورد محصولات فعلی شما دارند؟
هدف اصلی بهبود حفظ مشتری است. تمام پیشنهاداتی که توسط مشتریان داده شده است را ملاحظه کنید.
ابتدا روی پرتکرارترین مورد تمرکز کنید. به خاطر هر بازخوردی که در این مورد ممکن است دریافت کنید؛ خوشحال باشید.
اگر موفق به عملی کردن آن نشوید؛ ممکن است به زودی هزینههای زیادی برای شما ایجاد شود.
بررسی حل مشکلات با استفاده از محصول شرکت:
با استفاده از محصول ما، میخواهید چه مشکلی را حل کنید؟
این سوال در پرسشنامه آنلاین، اطلاعاتی را به شما میدهد که معمولاً با تجزیه و تحلیل به دست نمیآید. اینجا نوع راه حلی که مشتریان شما دنبال آن هستند را میپرسید و می توانید روی قویترین ویژگیهای محصول خود تمرکز کنید. در ضمن به شما کمک میکند که ویژگیهایی را که میتوانند بهبود داده شوند؛ اولویت بندی کنید.
تذکر: بهتر است این سوال را حتی قبل از نهایی کردن فروش بپرسید. زیرا ممکن است همان تفاوتی باشد که مشتریان بالقوه شما میخواهند در محصول انتخابی آنها باشد.
اگر محصول دیگری دارید که نیاز های آنها را بهتر پوشش میدهد؛ بهتر است قبل از این که خیلی دیر شود و آنها با محصولی که برای رفع نیاز واقعی آنها طراحی نشده است ناامید شوند؛ آنها را به سمت آن محصول هدایت کنید.
شما چه قیمتی را روی محصول می گذارید؟
این یک سوال بسیار معتبر برای نظرسنجی رضایت مشتری است که می تواند در پرسشنامه آنلاین آورده شود. زمانی که شما قصد تغییر قیمت یک محصول یا سرویس را دارید؛ باید از این سوال استفاده کنید.
اگر با بررسی بازخورد مشتریان دیدید که مشتریان احساس میکنند محصول خیلی گران است؛ شما باید قطعاً در برنامهریزی خود برای افزایش قیمت تجدید نظر کنید. شاید شما به جای آن بتوانید با معرفی برخی حراج ها و تخفیفها به اهداف مالی خود برسید.
نکته: بهتر است این سوال را پس از مدت کوتاهی که مشتریان با محصول شما بودند؛ مثلاً 2 هفته یا 1 ماه پس از فروش، بپرسید.
سوالات نظرسنجی تلاش مشتری:
کار کردن با وب سایت ما چقدر آسان است؟
پس از تغییر در طراحی وب سایت، این سوال باید در پرسشنامه آنلاین آورده شود. ممکن است شما طرحی را نوآورانه، آسان و کاربر پسند بدانید اما نظر مشتریان برخلاف این باشد.
همه بازخوردها را بررسی کنید. بی توجهی به شکایات کاربران ممکن است سبب ریزش آنها شود. بنابراین مطمئن شوید آنها از آنچه در وب سایت شما میبینند و پیدا میکنند؛ خرسند هستند.
زمانی که پای کاربران جدید یا مشتریان بالقوه در میان است؛ بهتر است این سوال نظرسنجی رضایت مشتری را در پرسشنامه آنلاین خود مطرح نمایید.
آنها با یک دید تازه به وب سایت شما نگاه میکنند و ممکن است چیزها را از یک چشم انداز کاملاً متفاوت ببینند.
آیا توانستید اطلاعاتی را که دنبال آن بودید؛ در وب سایت ما پیدا کنید؟
بازدید کنندگان باید اطلاعات مورد نیاز خود را تا آنجا که ممکن است آسان و سریع به دست آورند. هر قدر آنها از پیمایش وب سایت شما راضی باشند؛ شانس بیشتری دارید که آنها برگردند و مشتریان بیشتری را با خود بیاورند.
نکته: اگر اطلاعات مشخصی وجود دارد که به نظر میرسد پیدا کردن آن برای بازدیدکنندگان سخت است؛ بهتر است آن را در جایی مانند منوها، قرار دهید که دسترسی به آن آسان باشد.
نظرسنجی در مورد میزان تلاش برای مدیریت درخواست ها:
شما برای درخواست خود مجبور بودید چقدر تلاش کنید؟
نیاز مشتریان به پشتیبانی وب سایت یا خود محصول، موردی است که باید در مورد آن در پرسشنامه آنلاین خود سوال بپرسید. این که مشتریان بتوانند شکایات خود را مطرح کرده و پشتیبانی سریعی را دریافت کنند؛ برای مشتریان و شرکت شما مفید است. واکنشهای سریع برای رفع باگها و پشتیبانی از مشتریان، سبب توسعه حفظ مشتری و روانتر شدن جریان کاری شما میشود.
این تلاش در مقایسه با توقعات شما چگونه بود؟
این یک سوال نظرسنجی رضایت است که میتواند به وضوح نشان دهد که کاری که شما انجام میدهید بازتابی از نیازهای مشتریان است یا خیر. اگر مشتریان باید بیش از حد انتظارشان تلاش کنند؛ باید راه حلی برای رفع آن پیدا کنید.
بازنگری مراحلی که مشتریان مشکل داشتند؛ می تواند مفید باشد.
ممکن است برخی از فرآیندها نیاز باشد ساده تر شوند؟
ممکن است مشتریان توقع داشته باشند که محصول یا سرویس شما پیچیدهتر از آنچه باشد که واقعاً هست. اگر شما توانستید موارد فراتر از توقعات مشتریان خود را مدیریت کنید؛ ادامه دهید و رو به جلو بروید.
نکته: این سوال را همراه با سوال 10، حداکثر 1 یا 2 روز پس از پشتیبانی از مشتری، در پرسشنامه آنلاین نظرسنجی خود بپرسید.
پاسخگویی به دغدغه های مشتریان و سهولت مدیریت مسائل آنان:
ما چگونه در مورد سوالات یا دغدغه های شما در مورد محصولاتمان پاسخگو بوده ایم؟
این سوال نظرسنجی آنلاین رضایت مشتری، هرگونه تعامل با مشتری که نیاز به فراهم کردن پشتیبانی از مشتری دارد را بررسی می کند. با بررسی پاسخ این سوال می توانید مطمئن شوید که شما به خوبی از مشتری پشتیبانی کردهاید.
تا چه حد با جمله زیر موافق هستید: شرکت مدیریت موضوع را برای من آسان کرد.
این سوال نظرسنجی مشتری، به طور همزمان موضوعات زیادی را در بر میگیرد. شما میتوانید از آن برای نظارت بر تجربه کلی مشتریان در مورد وب سایت یا محصول شما یا سایر درخواستهای آنها استفاده کنید.
به آنها اجازه دهید ابتدا یک رتبه مشخص دهند؛ سپس ایده خود را با کلمات خود بیان کنند. بازخوردی که شما با این روش به دست میآورید بسیار با ارزش است؛ زیرا به شما اطلاع میدهد که آیا نقاط داغی که نیاز به واکنش سریع دارند؛ در جریان کاری شما وجود دارد یا خیر.
نکته: مانند سوالات 10، 11 یا 12 پرسشنامه آنلاین این نظرسنجی رضایت مشتری باید خیلی سریع پس از ارائه پشتیبانی، به مشتریان شما ارسال گردد. یک بینش تاره میتواند نشانگر واضحی باشد که شما چه کارهایی را صحیح و چه کارهایی را غلط انجام میدهید.
بازخورد در مورد موضع شما در برابر سوالات موجود در پرسشنامه آنلاین نظرسنجی رقبا:
در مقایسه با رقبای ما، کیفیت محصول ما بهتر است؛ بدتر است یا یکسان است؟
این سوال نظرسنجی رضایت، مستقیم و قابل اندازه گیری دقیق است و یک تصویر واضح از کیفیت محصول شما در برابر رقبا را ارائه میدهد. ممکن و بهتر است این سوال، سوالات دیگری را در پی داشته باشد که جزئیات بیشتری را در افکار مشتریان شما دنبال میکنند.
نکته: این نوع نظرسنجی رضایت مشتری را بین 2 هفته تا یک ماه پس از خرید انجام دهید. به مشتریان خود اجازه دهید مدتی با محصول شما باشند و قبل از قضاوت در مورد محصول شما، بیشتر آن را بشناسند.
چرا شما محصول ما را به جای محصول رقبا انتخاب کردید؟
در اینجا شما اطلاعاتی را به دست میآورید که محصول شما را با محصول رقبایتان متفاوت میکند. شما میخواهید بدانید که چه چیزی کفه ترازوی شما را بالا برده است؟
نه تنها مهم است که بدانید چه چیزی می تواند بهتر شود؛ بلکه مهم است بدانید که از دیدگاه مشتریان شما چه چیزی خوب و ارزشمند است. شما میخواهید از این در زمان هرگونه تغییر یا بهبود در استراتژی محصولتان استفاده کنید.
نظرسنجی در مورد سایر خدمات مورد تقاضا:
چه گزینه های دیگری را قبل از انتخاب محصول ما در نظر گرفتید؟
شما ممکن است فکر کنید نیازی به این سوال بازخورد مشتری در پرسشنامه آنلاین برای دانستن این که رقابت شما چیست؛ ندارید. خوب است بدانید مشتریان شما دقیقاً چه محصولاتی را رقیب شما میدانند.
گاهی اوقات آنها شرکتهایی را به حساب میآورند که شما هرگز به آنها توجه نمیکنید. این به ویژه برای دانستن این که آنها شما را با یک محصول کاملاً متفاوت مقایسه میکنند مفید است. در مرحله بعد ارزش کمتری دارد که ببینید ارتباطات شما با مشتریان جاری و بالقوه تصویر واضحی از محصول شما که با دیدگاه شما همخوانی دارد؛ ایجاد میکند یا خیر.
اگر از بازخوردها برای بهبود مداوم آنچه به مشتریان ارائه میدهید و برای اینکه همیشه نسبت به رقبایتان گزینه بهتری باشید؛ استفاده کنید؛ شانس شما بیشتر میشود.
بازخورد مشتریان در مورد تجربه عمومی محصول شرکت:
با نمرهدهی از 0 تا 10 چقدر احتمال دارد که شرکت ما را به دوست یا همکار خود معرفی کنید؟
این سوال بازخورد مشتری ساده (که با چرا دنبال میشود) راهی را که بازاریان رضایت مشتری را میبینند؛ تغییر داد. Net promoter score یا NPS داده های سخت را به دنیای داده ها و فرضیات کمی معرفی کرد.
اندازه گیری و بهبود NPS شما باید اولین قدم در بهبود رضایت مشتری باشد.
نکته : استاندارد NPS، تحقیق در مورد آن با استفاده از نظرسنجی از طریق پست الکترونیک است. حتی اگر وب سایت شما در مورد اخبار یا سایر موضوعاتی باشد که شما واقعاً مشتری ندارید؛ NPS میتواند بهطور موثری استفاده شود.
کاربران بازگشتی را به عنوان هدف انتخاب کنید یا از تکنیکهای با جزییات بیشتر بر اساس کوکیها یا URL های مشاهده شده استفاده کنید.
بررسی احتمال خرید مجدد:
چقدر احتمال دارد مجدداً از ما خرید کنید؟
چرا به جای تحقیق در مورد تمایل خرید مجدد، با استفاده از گوگل آنالیتیک تعداد افرادی که خرید مجدد کرده اند را بررسی نمی کنید؟ ابزار گوگل آنالیتیک برای بررسی کسب و کارهای تازه و مرتبط با کالاهای بادوام مانند ماشین یا لوازم خانگی مفید نیست.
زیرا مردم هر ماه آنها را نمیخرند. بنابراین اگر شما میخواهید بدانید چه تعداد از مشتریان باز میگردند؛ شما باید برای جمع آوری این داده ها چندین سال صبر کنید. البته شما می توانید تنها با پرسیدن از مشتریان خود از طریق پرسشنامه آنلاین، زودتر به هدفتان برسید.
نکته: نظرسنجی رضایت مشتریان را در فواصل زمانی معین( با توجه به صنعت شما و چرخه حیات مشتری) برای مشتریان خود ارسال کنید؛ مثلاً یک بار در سال. بهترین ایده این است که فرکانس متوسطی که مشتریان شما خرید میکنند را مشاهده کنید.
ترندها (مدهای آینده) را مشاهده کنید و دلایل افزایش یا کاهش تمایل برای خرید مجدد را بررسی نمایید. به علاوه شما میتوانید ببینید که چگونه پاسخها به کسب واقعی تبدیل میشوند. این به شما اجازه میدهد که یک مدل از خریدهای تکراری بسازید.
فقط باید ابزار نظرسنجی خود را با گوگل آنالیتیک یا ابزار مشابه دیگری که استفاده میکنید؛ ادغام کنید.
نحوه معرفی شرکت توسط مشتریان و سایر موارد مهم از نظر آنان:
اگر فردی در مورد ما بپرسد؛ چه میگویید؟
آنچه شما با مطرح کردن این سوال در پرسشنامه آنلاین اندازه گیری میکنید احساس کلی مشتری در مورد محصول و برند شماست. این به شما کمک میکند که ببینید آیا تصور شما در مورد شرکت همان چیزی است که مشتریان شما واقعاً فکر میکنند.
در اینجا شما میتوانید تصویر دلخواه خود از شرکت را مشخص کرده و اقدامات لازم برای رسیدن به آن را انجام دهید.
دوست دارید ما چه موارد دیگری را بدانیم؟
این یک سوال بازخورد مشتری واقعاً کلی است. فرقی نمیکند که موضوع نظرسنجی شما چیست؛ این که در پرسشنامه آنلاین خود همیشه بپرسید مشتریان شما چه موارد دیگری را میخواهند بگویند؛ ارزشمند است.
این میتواند دیدگاههای بیشتری را حتی در مورد موضوعاتی که انتظار ندارید؛ به شما ارائه دهد. این به نوبه خود به شما اجازه میدهد که اعمال لازم را سریعتر از آنچه نیاز است؛ انجام دهید.
نکته: شما میتوانید این سوال رضایت مشتری را از طریق یک نظرسنجی وب سایت هدفمند بپرسید(به عنوان مثال بازدید کنندگان به سوال شما در مورد قیمت پاسخ دهند؛ در حالی که در صفحه قیمت گذاری هستند). در ضمن میتوانید در نظرسنجیهای پیام با استفاده از پست الکترونیک ( با نظرسنجی های پیرو خرید یا پیرو پشتیبانی از مشتری) یا در نظرسنجیهای تمایل به ادامه خرید یا خروج از آن (این می تواند پاسخ دقیقی به شما بدهد که چرا آنها تصمیم به خرید یا بازگرداندن محصول گرفتند) این سوال را بپرسید.
چرا نظرسنجی های رضایت مشتری مهم هستند؟
شما با این نظرسنجیها می توانید چک کنید که ارائه بهترین سرویس مشتری یا محصول با واقعیت بررسی میشود یا خیر. شما میتوانید سطح بالایی از رضایت مشتریان را حفظ کنید که میتواند یک پیشگوی قوی حفظ مشتری، وفاداری و خرید مجدد محصول به وسیله پاسخ سریع به تجربههای منفی باشد.
مشتریان راضی تمایل بیشتری به خرید مجدد دارند و خرید را به دوستان و همکاران خود پیشنهاد میدهند. یک مشتری وفادار حتی تا 10 برابر ارزشمند تر از اولین خرید خود است.
نظرسنجی رضایت مشتری بهتر است چه مدتی طول بکشد؟
نظرسنجی های رضایت مشتری بهتر است تا آنجا که ممکن است کوتاه باشد. هیچ کسی نمیخواهد 30 دقیقه به سوالات پاسخ دهد. نظرسنجی های با 1 تا 3 سوال بالاترین نرخ پاسخگویی (83.34%) را دارند.
در مورد اینکه چه اطلاعاتی می خواهید با نظرسنجی خود از طریق پرسشنامه آنلاین به دست آورید؛ دقیق فکر کنید. هر چه سوالات بیشتری در پرسشنامه آنلاین شما باشد؛ پر کردن آن بیشتر طول میکشد و شانس این که پاسخگو ها آن را کامل کنند کاهش مییابد.
چه زمانی شما باید یک نظر سنجی را برای مشتریان خود ارسال کنید؟
برای دریافت پاسخهای قابل اعتمادتر، شما باید پرسشنامه آنلاین مربوط به نظرسنجیهای رضایت را درست پس از اینکه مشتریان محصول یا سرویس شما را تجربه کردند؛ ارسال کنید. این نظرسنجی پس از خرید، نامیده میشود.
در این روش، تجربه مشتریان شما به اندازه کافی تازه خواهد بود و شما میتوانید مطمئن باشید که یک تجربه کامل را ارائه می دهید. به عبارت دیگر، شما میخواهید تجربه مشتری را با محصول یا سرویس خود به طور مداوم بررسی کنید. بنابراین ما پیشنهاد میکنیم که نظرسنجیهای رضایت مشتری را در فواصل زمانی منظم برگزار کنید(روزانه، هفتگی یا ماهانه). الگوهای نظرسنجی رایگان آماده استفاده.
سخن پایانی:
پرسیدن سوال صحیح در پرسشنامه آنلاین، کلید تحقیق در مورد رضایت مشتری است. البته شما میتوانید سوالاتی مشابه "شما چقدر رضایت دارید؟" را بپرسید. اما پاسخها نتایج واقعی و همراه با جزئیات را به شما نمیدهند.
بهتر است سوالات واضحتری بپرسید. پاسخها به شما نشان میدهند که چه قسمتهایی خوب هستند و کدام بخشها را باید بهتر کنید. هنگام ساختن نظرسنجی شما میتوانید سوالاتی که به رضایت مشتری ارتباطی ندارند؛ اما برای شما مهم هستند را نیز بپرسید.
به عنوان مثال: بپرسید که مشتریان چگونه با شما آشنا شدند. آنها چه مشخصاتی دارند(نقش ها، وضعیت والدین و غیره.)، آیا آنها قبلاً از محصولات مشابه استفاده کرده اند.
انتخاب سوالات به اینکه شما دقیقاً از تحقیق چه میخواهید و مخاطبین هدف شما چه کسانی هستند؛ بستگی دارد.
اغلب بهتر است برای نظرسنجی یک پرسشنامه آنلاین شامل 6 تا 8 سوال ایجاد کنید تا این که نظرسنجی با 5 سوال برای تحقیق در مورد رضایت مشتری ایجاد کنید و سپس یک نظرسنجی کوتاه دیگر برای تحقیق درباره موضوع دیگری ارسال کنید.