نظرسنجیهای آنلاین یک راه عالی برای شرکتها جهت آگاهی بیشتر از مشتریان هستند و چون میتواند یک روش موثر برای جمعآوری اطلاعات باشد، تعداد بیشتری نظرسنجی آنلاین ممکن است انجام میشود. اما ارسال تعداد زیادی از آنها ممکن است منجر به خستگی از نظرسنجی آنلاین شود. خوشبختانه، راهحلهای مطمئنی برای کاهش خستگی از نظرسنجی آنلاین وجود دارد که در این وبلاگ از یوچک به آنها پرداختهایم.
خستگی در نظرسنجی آنلاین چیست؟
خستگی از نظرسنجی آنلاین، زمانی رخ میدهد که مردم از نظرسنجیها خسته میشوند. این اتفاق ممکن است افت زیادی برای دریافت بازخورد یا در حین خود نظرسنجی آنلاین رخ دهد، زمانی که آنها از پاسخ دادن به سوالات خسته شده و از نظرسنجی خارج میشوند. به هر حال، خستگی از نظرسنجی آنلاین منجر به کاهش نرخ پاسخ و دشواری برای سازمانها در دریافت بازخورد کافی برای اتخاذ استنباطهای معتبر میشود.
پس چگونه سازمانها میتوانند این روند را ادامه داده و تجربه را بهتر کنند؟ ما چندین راهحل داریم!
۱۰ راه برای مقابله با خستگی از نظرسنجی آنلاین
برای مقابله با خستگی از نظرسنجی آنلاین، ده راهکار موثر وجود دارد. اولین راهکار این است که نظرسنجیها را به صورت کوتاه نگه دارید و تنها از سوالات مهم و ضروری استفاده کنید. سپس، از منطق نظرسنجی بهره ببرید تا سوالات با توجه به پاسخهای قبلی شرکتکنندگان تنظیم شوند. اجتناب از تکرار سوالات و استفاده از تقسیمبندی جمعیت هدف بر اساس ویژگیهای روانشناختی نیز به کاهش خستگی از نظرسنجی کمک میکند.
همچنین، از طراحی واکنشگرای نظرسنجی آنلاین استفاده کنید تا سوالات به خوبی در دستگاههای موبایل نمایش داده شوند. آزمایش انواع مختلف نظرسنجی و ارائه انگیزه برای شرکتکنندگان نیز از دیگر راهکارهای موثر برای جلوگیری از خستگی از نظرسنجی محسوب میشود. این راهکارها باعث ارتقاء تجربه شرکتکنندگان در نظرسنجی و اطمینان از دقت و کارایی اطلاعات جمعآوری شده میشوند.
۱. ایجاد نظرسنجیهای آنلاین کوتاه تر
اغلب افراد مشغول هستند و به سادگی زمان کافی برای تکمیل یک نظرسنجی بلند را ندارند (این حتی برای "نظرسنجی کوچک" هم صادق است). بنابراین، در صورت امکان، آن را کوتاه نگه دارید. تنها سوالات مرتبط را بپرسید و اگر امکان پذیر باشد از گروه کردن سوالات استفاده کنید.
۲. استفاده از منطق در نظرسنجی آنلاین
جریانات منطقی نظرسنجی آنلاین به شما این امکان را میدهد که "نظرسنجیهای هوشمند" ایجاد کنید که به هوش پاسخدهندگان واکنش نشان میدهند. با جریانات منطق، هر پاسخی که شرکتکننده میدهد، میتواند نتیجه متفاوتی را ایجاد کند؛ به عنوان مثال، اگر به یک سوال "خیر" پاسخ دهند، به مجموعهای دیگر از سوالات هدایت میشوند تا کسی که به "بله" پاسخ داده است.
۳. بررسی سوالات و جریان نظرسنجی آنلاین خود
نوشتن هر سوال به وضوح و اجتناب از استفاده از اصطلاحاتی که ممکن است شرکتکنندگان را گیج کند، امر مهمی است. همچنین باید از سوالاتی که میتواند منجر به تعصب و نتایج نادرست شود، پرهیز کنید. اطمینان حاصل کنید که سوالات شما الگوی منطقی دارند. دنبالههای سوالاتی که از موضوع به موضوع دیگر به صورت تصادفی جلو بروند، همچنین احتمالاً شرکتکنندگان را ناامید کرده و باعث ترک نظرسنجی آنلاین میشود. در نهایت، مگر اینکه نظرسنجی آنلاین بسیار کوتاه باشد، ممکن است بخواهید به شرکتکنندگان اجازه دهید سوالات خاصی را که ممکن است جواب را ندانند یا تمایل به پاسخ دادن نداشته باشند، بپرسید. این امر کمک میکند تا اطمینان حاصل شود که آنها از نظرسنجی آنلاین خارج نمیشوند.
۴. استفاده از انواع مختلف سوالات / افزودن تصاویر نظرسنجی آنلاین
نظرسنجیها به طبیعت تعاملی هستند، اما آیا نظرسنجیهای شما به اندازه کافی تعاملی هستند؟ امروزه، انواع مختلفی از سوالات نظرسنجی آنلاین را میتوانید با استفاده از یوچک ایجاد کنید تا شرکتکنندگان را جذب کنید، از جمله سوالات ماتریسی، سوالات تصویری، مقیاسها و سیستمهای امتیازدهی (اسلایدرها، ستارهها و شکلکها).
۵. استفاده از تصاویر خوشآمدگویی
یک صفحه معرفی یا خوشآمدگویی با تصاویر زیبا یا چشمگیر را در نظر بگیرید. صفحه خوشآمدگویی شما یک مکان خوب برای سپاسگزاری از مردم برای مشارکت و اطلاعرسانی در مورد هدف نظرسنجی آنلاین یا نحوهی کمک به بهتر خدمترسانی به آنها و یا دیگران در آینده است.
۶. جلوگیری از تکرار
بسیاری از اوقات، نظرسنجیهای آنلاین سوالات یکسان را دوباره و دوباره با کلمات کمی متفاوت میپرسند. این معمولاً برای دیدن این است که آیا پاسخدهنده در جوابهای خود مداوم است یا خیر. با این حال، انجام این کار به شدت میتواند منجر به خستگی از سوالات شود، که منجر به خروج افراد میشود. از سوالات تکراری یا مشابه باید با احتیاط استفاده شود و همیشه نظرسنجی آنلاین خود را آزمایش کنید تا سوالات غیرضروری یا تکراری را حذف کنید.
۷. استفاده از تقسیمبندی
ارسال نظرسنجیهای آنلاین مناسب به افراد مناسب در زمان مناسب یکی از مؤلفههای اصلی مقابله با خستگی از نظرسنجی آنلاین است. این شامل استفاده از تقسیمبندی روانشناختی برای گروهبندی مخاطبان خود به دستههای مختلف است. به این ترتیب، نظرسنجی آنلاین خود را به افرادی ارسال نمیکنید که مربوط به آن نیست، که خستگی را افزایش میدهد. برای بهتر فهمیدن مخاطبان خود و تقسیمبندی آنها، ساختن شخصیتهای خریدار مفید است.
۸. استفاده از طراحی نظرسنجی آنلاین واکنشگرا
هیچ چیزی محبوبتر از امتحان نظرسنجی آنلاین در دستگاه همراه (جایی که بیشتر مشتریان امروز با آن در تعامل هستند) و مشاهده متن خیلی کوچک یا قطع شده نیست. برای جلوگیری از این موضوع، اطمینان حاصل کنید که نظرسنجی آنلاین شما از طراحی واکنشگرا استفاده میکند. یوچک از تنظیمات مختلفی برای استایلدهی متفاوت بر اساس اندازه صفحه، جهت، وضوح، قابلیت رنگ و غیره استفاده میکند.
۹. امتحان انواع مختلف نظرسنجی آنلاین
اعتماد به همان روش نظرسنجی آنلاین ممکن است منجر به خستگی شود، بنابراین سعی کنید که کارها را تغییر دهید. به عنوان مثال، میتوانید از نظرسنجیهای پس از تماس استفاده کنید، روشی خودکار برای جمعآوری بازخورد مشتری پس از مشارکت در تماس تلفنی استفاده کنید و بپرسید که تجربه با استفاده از سوالات امتیاز نتوانم (NPS) چگونه بوده است.
ترجیح میدهید آنلاین بمانید؟ با یک کیوسک نظرسنجی آنلاین در نقطه فروش آنلاین آن را تغییر دهید. به جای اینکه به مشتریان پس از خرید ایمیل بزنید، آنها میتوانند قبل از اینکه از فروشگاه خارج شوند، یک نظرسنجی سریع را تکمیل کنند. یوچک با انواع کیوسکهای نظرسنجی آنلاین این امکان را فراهم کرده است.
۱۰. ارائه انگیزه برای نظرسنجی آنلاین
ارائه انگیزه برای مقابله با خستگی از نظرسنجی آنلاین میتواند موثر باشد. حتی اگر کسی از تعداد زیادی نظرسنجی آنلاین خسته شده باشد، اما اگر یک نوع پاداش وجود داشته باشد، ممکن است مایل باشد نظرسنجی آنلاین را تکمیل کند تا از مزایای آن بهرهمند شود.
نتیجه گیری
در نظر داشته باشید که با استفاده از برخی از ده راهکار این مطلب از خستگی نظرسنجی آنلاین مقاومت کنید. وقتی آماده به شروع نظرسنجی آنلاین هستید، یا اگر آماده به استفاده از یک پلتفرم نظرسنجی آنلاین جدید هستید، یوچک در اختیار شماست! نظرسنجیهای ما آسان برای استفاده، بسیار امن و به زیبایی طراحی شدهاند. همین امروز نظرسنجی آنلاین رایگان خود را شروع کنید!
خستگی از نظرسنجی آنلاین هنگامی رخ میدهد که افراد علاقهای به شرکت در نظرسنجیهای شما نداشته باشند یا به طور کلی از نظرسنجیها خسته شده باشند. این اغلب در شرایطی اتفاق میافتد که یک شرکت مشتریان خود را بیش از حد نظرسنجی کند، نظرسنجیهای طولانی یا بیکیفیت بنویسد یا به اشتباه شرکتکنندگان را هدف قرار دهد. قاعده ثابتی در مورد اینکه چقدر باید نظرسنجی آنلاین انجام دهید وجود ندارد. برخی شرکتها از نظرسنجیهای کوتاه (1-3 سوال) با هر معامله استفاده میکنند، در حالی که دیگران ممکن است نظرسنجیهای بلندتر را کمتر ارسال کنند. ممکن است عوامل متعددی در این زمینه نقش داشته باشند. افراد ممکن است حس کنند که به زیادی نظرسنجی میشوند، نظرسنجیهایی که دریافت میکنند ممکن است به طور نادرست هدفگیری شده و برایشان قابل اعمال نباشد، سوالات نظرسنجی ممکن است از کلمات نامناسب استفاده کنند و ابهامآور باشند، یا ممکن است به سادگی زمانبر و با مزیت کم یا هیچ پاداش باشد. ایجاد یک نظرسنجی با کیفیت بالا و هدفمند، مطمئن میشود که افراد از نظرسنجیهای شما خسته نمیشوند.
سوالات متداول
1. خستگی از نظرسنجی آنلاین چه زمانی رخ می دهد؟
2. چقدر باید از نظرسنجی آنلاین استفاده کنید؟
3. چرا مردم از نظرسنجیهای آنلاین خسته میشوند؟