7 مزیت استفاده از یک پرسشنامه آنلاین تصویری

پرسشنامه های آنلاین مبتنی بر متن ممکن است کمی خسته‌کننده باشند، به خصوص اگر طولانی باشند و موضوع جذابیت کمی داشته باشد. شاید همین باعث شود که نرخ پاسخ متوسط برای پرسشنامه آنلاین، با در نظر گرفتن عوامل مختلف مانند نظرسنجی آنلاین داخلی یا خارجی شرکت، بین 10% تا 30% باشد. باید بتوانید این عدد را افزایش دهید تا تعداد بیشتری پاسخ جلب کنید و در نهایت دقت نظرسنجی آنلاین خود را بهبود ببخشیدبا یک پرسشنامه آنلاین تصویری یا یک نظرسنجی آنلاین با تصاویر، می‌توانید این کار را انجام دهید! در این وبلاگ از یوچک، به قدرت تصویر در پرسشنامه آنلاین و نظرسنجی‌های آنلاین تصویری پرداخته و هفت مزیت یک پرسشنامه آنلاین تصویری را برجسته کرده‌ایم.

قدرت تصویر در پرسشنامه آنلاین و نظرسنجی‌های آنلاین تصویری

ما همه می‌دانیم که سگ‌ها از بوی خود بیشتر از حواس دیگرشان استفاده می‌کنند، از طرف دیگر، خفاش‌ها شنوایی بسیار حساسی دارند و با استفاده از امواج صوتی، در دنیای خود حرکت می‌کنند و شکار پیدا می‌کنند. پس ما انسان‌ها چطور؟ علم نشان می‌دهد که ما 90% از وجودمان را به عنوان موجودات بصری در نظر می‌گیریم. در واقع، تحقیقات شرکت 3M نشان داده‌اند که ما تصاویر را 60،000 بار سریع‌تر از متن پردازش می‌کنیم (همچنین تحقیقات دانشگاه MIT نشان می‌دهد که مغز ما قادر به پردازش تصاویری که فقط 13 میلی‌ثانیه دیده شده‌اند است).

همه این گفته‌ها نشان می‌دهد که چرا اضافه کردن تصاویر به نظرسنجی‌ها، پرسشنامه آنلاین و فرم‌ها می‌تواند تأثیر زیادی بر شرکت‌کنندگان داشته باشد. "در جامعه ما، ما با تصاویر صحبت می‌کنیم"، اظهارنظر ارنستو اولیوارز، مدیر عامل شرکت ارنستو اولیوارز ویژوآینفورمیشن است. "بیشتر مردم امروزه ترجیح می‌دهند اطلاعات خود را از طریق سیستم آنلاین، به طور اصلی بصری، دریافت کنند و نسل کنونی به گونه‌ای بزرگ شده و آموخته‌اند که سخت است برای آن‌ها با ارتباطات مختلف به جز استفاده از تصاویر کنار بیایند."

۷ مزیت استفاده از یک پرسشنامه آنلاین با تصاویر

هفت مزیت زیر، قدرت ادغام تصاویر، نقاشی‌ها یا ایموجی‌ها به پرسشنامه آنلاین شما را برجسته می‌کند.

۱. ایجاد خاطرات برای شرکت‌کننده

تصاویر می‌توانند حافظه را تحریک کنند و به افراد کمک کنند که به یک لحظه خاص در زمان به یادآوری کنند. بر اساس اظهارنظر علم‌شناسان، این به دلیل این است که انسان‌ها توانایی کد کردن تصاویر را دارند. در یک مطالعه که این موضوع را نشان می‌دهد، یک گروه از افراد به 10،000 عکس نشان داده شد و چند روز بعد، 1،000 عکس دیگر - نیمی از دسته اول و نیمی جدید. در چند ثانیه، شرکت‌کنندگان به دقت به آن‌هایی اشاره کردند که قبلاً دیده بودند.

نمونه‌های دیگر نیز توانایی تصاویر در تحریک حافظه را نشان می‌دهند. مطالعه‌ای از شرکت تحقیقاتی Lightspeed برای اندازه‌گیری آگاهی و در نظر گرفتن خرید برای انواع مختلف برندهای ماست انجام شد. در این آزمایش، نیمی از شرکت‌کنندگان فقط نام برند را داشتند و نیمی دیگر تصویر محصول را. آگاهی متوسط برند با استفاده از تصاویر 20٪ افزایش یافت و در نظر گرفتن خرید با استفاده از تصاویر 40٪ افزایش یافت.

جان پولستون، معاون نوآوری می گوید: "ما به‌ندرت نام برند را می‌شنویم [مگر اینکه در تلویزیون تبلیغ کنند یا درباره‌اش صحبت کنیم]... می‌توانید بگویید که بدون تصاویر، اندازه‌گیری آگاهی از برندهای فروشگاهی مانند این تقریباً بی‌معنی است."

۲. ایجاد واکنش هیجانی

آیا یک تصویر ارزش 1,000 کلمه را دارد؟ بر اساس تحقیقات جدید منتشر شده در مجله روان‌شناسی، پاسخ بله است. در این مطالعه، یک گروه از افراد تشنه با تصاویر مثبت (مانند یک خرس پاندا، یک چهره خندان) و تصاویر منفی (مانند یک چاقو، یک چهره غمگین)، و همچنین کلمات با احساسات شارژ شده مواجه شدند. سپس به آن‌ها یک نوشیدنی ارائه شد. کسانی که تصاویر مثبت دیده بودند، تمایل به قبول نوشیدنی داشتند، در حالی که کسانی که تصاویر منفی دیده بودند، تمایل به رد نوشیدنی داشتند. از طرف دیگر، کلمات مثبت و منفی هیچ تأثیری بر اینکه آیا انتخاب می‌کردند نوشیدنی یا نه نداشتند

پس تصاویری که احتمالاً از شرکت‌کنندگان شما واکنش هیجانی ایجاد می‌کنند چه هستند؟

  •         لحظه‌های صادقانه
  •         چهره‌های انسان صادق
  •         ترکیب‌های خلاقانه
  •         نوزادان و کودکان
  •         نوزاد حیوانات

برای قرار دادن این موارد در سیاق یک نظرسنجی آنلاین، شرکت تحقیقاتی Lightspeed Research یک گروه از مادران را درخواست کرد تا درباره تجربیات خود با دستمال‌های نوزادی بنویسند. پرسشنامه آنلاین تصویری که شامل تصویر یک نوزاد بودند، به میانگین پاسخ‌های 35 کلمه رسیدند، در حالی که پرسشنامه آنلاین متنی بدون تصویر نوزاد، میانگین تنها 18 کلمه داشتند.

۳. انتقال ایده‌ها به صورت موثرتر

تصاویر قادرند بیشتر از کلمات انتقال دهند. علاوه بر این، برخی افراد ممکن است وقت کافی برای خواندن متن بیشتری نگذارند، در حالی که یک تصویر فقط چند ‌ثانیه به پردازش نیاز دارد. به عنوان مثال در نظر بگیرید که یک رستوران استیک و باربیکیو جدید می‌خواهد طراحی لوگو خود را با مصرف‌کنندگان آزمایش کند. آن‌ها ممکن است به شرکت‌کنندگان با این متن بخوراند:

این نظرسنجی برای درک احساسات شما نسبت به لوگوهای پتانسیلی رستوران استیک و باربیکیو جدید طراحی شده است. در مورد ارتباطات مختلفی که با غذا دارید فکر کنید. برخی از غذاها ممکن است دوست داشته باشید، برخی ممکن است بی‌احساس به آن باشید و برخی دیگر فقط نفرت داشته باشید. ما می‌خواهیم از شما خواهش کنیم که به همین شیوه به این لوگوها فکر کنید و به ما بگویید چطور احساس می‌کنید.

یا می‌توانید اطلاعات را به این شکل با استفاده از تصاویر زیبا ارائه دهید.

پس کدام نوع پرسشنامه آنلاین را ترجیح می‌دهید؟ ما فکر می‌کنیم جواب واضح است! اولاً، با استفاده از چهره‌های احساساتی در پرسشنامه آنلاین تصویری، بیشتر مردم واکنش هیجانی خواهند داشت و احتمالاً به سوالات پاسخ خواهند داد. ثانیاً، آن‌ها به دقت می‌فهمند که چه منظوری از گزینه‌های پاسخ است. سوماً، آن‌ها نیازی به خواندن یک متن بزرگ برای درک دستورالعمل‌ها ندارند!

۴. پرسشنامه آنلاین را جذاب‌تر و سرگرم‌کننده‌تر کنید

هرگز فرصت دومی برای ایجاد تأثیر خوب اولین تاثیر را به دست نخواهید آورد. اگر شرکت‌کننده شما بر روی لینک پرسشنامه آنلاین کلیک کرد و با یک متن (حتی اگر به شکل دوستانه نوشته شده باشد) مواجه شد، ممکن است حتی قبل از شروع نظرسنجی آنلاین از آن خارج شود. از طرف دیگر، اگر از ابتدا یک تصویر سرگرم‌کننده یا جذاب ارائه دهید، احتمالاً تا آخر به آن پایبند خواهد شد. ما از قبل می‌دانیم که حیوانات جذاب می‌توانند واکنش هیجانی را به وجود آورند؛ پس چگونه فکر می‌کنید کسی به دیدن این تصویر برای یک پرسشنامه آنلاین مربوط به غذای حیوانات خانگی واکنش نشان می‌دهد؟ احتمالاً با استقبال فراوان!

درباره اینکه چگونه این موضوع پرسشنامه آنلاین شما را بهبود می‌بخشد و آن‌ها را برای شرکت‌کنندگان لذت‌بخش‌تر می‌کند، فکر کنید! به طور ساده، ایجاد یک پرسشنامه آنلاین با تصاویر یا یک نظرسنجی مبتنی بر تصاویر می‌تواند بهبود چشمگیری در مشارکت داشته باشد.

5. دریافت پاسخ‌های دقیق‌تر و از بین بردن مشکلات تنوع زبانی

در پرسشنامه آنلاین و نظرسنجی‌های آنلاین متنی، پاسخ‌ها همیشه دقیق نیستند. این ممکن است به دلیل عدم خواندن کامل سوال توسط شرکت‌کننده یا عدم درک صحیح آن باشد، این امکان وجود دارد که به دلیل کمبود درک خواندن یا وجود موانع زبانی ممکن باشد (زیرا کلمات در زبان‌های مختلف ممکن است به شکلهای مختلف تفسیر شوند و در واقع بستگی به فرهنگ داشته باشند). با این حال، تقریباً همه افراد قادر به پردازش تصاویر هستند و تصاویر جهانی و با همه زبان‌ها هماهنگ و با افراد در هر زبانی ارتباط برقرار می‌کنند

6. ادغام عناصر برندینگ

بسیاری از شرکت‌ها لوگوی خود را در صفحه خوش‌آمدگویی پرسشنامه آنلاین و هر صفحه بعدی آن ادغام می‌کنند. افزودن یک لوگو به اطمینان از اصالت پرسشنامه آنلاین کمک می‌کند، به خصوص زمانی که پرسشنامه آنلاین با موضوع حساس آمیخته می‌شود و این امر به جمع‌آوری بازخورد کمک می‌کند. عناصر برندینگ اضافی، مانند رنگ‌ها و فونت‌ها، همچنین می‌توانند در نظرسنجی‌های تصویری برندسازی شده ادغام شوند تا هویت برند حفظ شود.

سرانجام، یک پرسشنامه آنلاین تصویری یا نظرسنجی آنلاین تصویری یک راه عالی برای شرکت‌ها و برندهاست تا یک استراتژی بازاریابی جدید را تست کنند. تصاویر به آن‌ها امکان می‌دهد که لاگوها، تصاویر، فونت‌ها و رنگ‌های جدید را تست کنند تا واکنش عموم را پیش از اجرای نمای جدید اندازه‌گیری کنند.

7. بهبود نرخ پاسخ

آخرین اما قطعاً مهمترین امر، افزودن تصاویر به پرسشنامه آنلاین، نظرسنجی‌ها و فرم‌ها و نرخ پاسخ‌ها را بهبود می‌بخشد! همه این مزایا در نهایت به این منجر می‌شوند. بنابراین، اگر تصاویر حافظه یا احساسات را فعال می‌کنند، ایده‌ها را بهبود می‌دهند یا به سادگی وظیفه را لذت‌بخش‌تر می‌کنند، پرسشنامه آنلاین و نظرسنجی‌های تصویری قطعاً نتایج بهتری (و داده‌های دقیق‌تر) خواهند داشت.

یک پرسشنامه آنلاین متنی و یک پرسشنامه آنلاین با تصاویر ایجاد کنید. هر دو را با تعداد یکسانی به گروه‌های مختلف افراد در یکسان ارسال کنید (موضوع نظرسنجی، طول نظرسنجی، زمان ارسال و غیره را یکسان نگه دارید). ما اطمینان داریم که از پرسشنامه آنلاین مبتنی بر تصویر خود درصد بیشتری از پاسخ‌ها را دریافت خواهید کرد.

نتیجه گیری

تصویرسازی قدرتمند است و توانایی الهام‌بخشی، ترغیب‌کنندگی و تغییر دیدگاه‌ها را دارد. بنابراین، استفاده از تصاویر در پرسشنامه آنلاین، نظرسنجی‌ها و فرم‌های شما امری بی‌درنگ است. متاسفانه، بسیاری از شرکت‌های نظرسنجی آنلاین فقط گزینه‌های متنی ارائه می‌دهند. یا اگر اجازه اضافه کردن تصاویر دهند، این ممکن است با نتایج ضعیف (تصاویر مات، تصاویری که در دستگاه‌های همراه به خوبی نمایش داده نمی‌شوند و غیره) پیچیده شود. این مسئله با یوچک اتفاق نمی‌افتد!

با یوچک، تصاویر  را می توانید به دلخواه خود تغییر اندازه دهید، سوالات یا پاسخ‌ها را تکمیل کرده و پس‌زمینه‌های زیبا ایجاد کنید. البته شما همچنین در ایجاد انواع پرسشنامه آنلاین تصویری و پرسشنامه آنلاین مبتنی بر تصاویر محدود نیستید. به عنوان مثال، می‌توانید از تصاویر برای ایجاد پرسشنامه آنلاین تصویری، انتخاب‌های چندگانه مبتنی بر تصاویر، نظرسنجی‌های رتبه‌بندی با ایموجی‌ها و غیره استفاده کنید.

بنابراین، با ابزار پرسشنامه آنلاین رایگان ما، شروع به جذب شرکت‌کنندگان و داده‌های دقیق‌تر کنید. با یوچک می‌توانید اکنون شروع کنید. آیا از تصاویر در پرسشنامه آنلاین خود استفاده می‌کنید؟ آیا متوجه شده‌اید که نظرسنجی‌ها و پرسشنامه آنلاین تصویری نسبت به نسخه‌های متنی بهتر عمل می‌کنند؟ نظرات خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید!

سوالات متداول

۱. چه نرخ پاسخ‌دهی متوسطی در پرسشنامه آنلاین وجود دارد؟

نرخ پاسخ در پرسشنامه آنلاین بستگی به چندین عامل دارد، مانند اینکه آیا نظرسنجی داخلی یا خارجی است، درجه ناشناسی، طول نظرسنجی و اینکه آیا تصاویر در سوالات و پاسخ‌ها گنجانده شده‌اند یا خیر. با این حال، در میانه‌راه، نرخ پاسخ برای نظرسنجی‌های آنلاین معمولاً بین ۱۰٪ تا ۳۰٪ واقع می‌شود.

۲. چه مزایایی در افزودن عکس به پرسشنامه آنلاین وجود دارد؟

پرسشنامه آنلاین تصویری به طور معمول عملکرد بهتری نسبت به نظرسنجی‌های متنی دارد. این به خاطر این است که تصاویر حافظه و احساس را تحریک می‌کنند؛ روند متن را شکسته و تنوع را در آن ایجاد می‌کنند؛ در برخورد با موانع زبانی موثر هستند و به راحتی درک می‌شوند؛ و به طور کلی فرآیند گرفتن پرسشنامه آنلاین را جذاب‌تر و سرگرم‌کننده‌تر می‌کنند.

۳. چه نوع تصاویر در پرسشنامه آنلاین احتمالاً با شرکت‌کنندگان هماهنگ خواهد شد؟

تحقیقات نشان می‌دهند که لحظات صادقانه، چهره‌های انسان، نوزادان و کودکان، و حیوانات کوچک بهترین واکنش‌های عاطفی را ایجاد می‌کنند. ترکیب‌ها و طراحی‌های خلاق همچنین می‌توانند واکنش‌های عاطفی ایجاد کنند.


اشتراک در تلگرام
اشتراک در فیسبوک
اشتراک در توئیتر
اشتراک در واتس‌اپ
اشتراک در واتس‌اپ
اشتراک در SMS


توسط سامانه یوچک پرسشنامه آنلاین بسازید ، آن را به اشتراک بگذارید و از داده های بدست آمده گزارش گیری کنید.


1000 Characters left