5 نکته مهم برای استفاده ازسوالات غربالگری در نظرسنجی

نکته مهم برای استفاده ازسوالات غربالگری در نظرسنجی

آیا تا به حال در مورد غربالگری در تهیه پرسشنامه آنلاین چیزی شنیده‌اید؟ این تکنیک به شما می‌دهد که پاسخ‌های دریافت شده در فرایند نظرسنجی، دقیقا از مخاطبانی باشد که هدف اصلی کسب و کار شما هستند. معمولا این موارد در ابتدای نظرسنجی قرار می‌گیرند و در نهایت بر اساس پاسخی که توسط کاربر به آنها داده شده، تعیین می‌شود که به ادامه سوالات پاسخ دهد یا خیر...

در این مطلب قصد داریم به روش غربالگری در نظر سنجی بپردازیم و به نکاتی نکاتی مهم در زمان استفاده از آن، اشاره کنیم. 

فهرست محتوا:

 رد کردن سوالات غیر مهم

 پاسخ‌های غیر ضروری ممنوع

 بله و خیر ممنوع

 از سوالات غربالگری نترسید!!!

 مکان مناسب در ابتدای نظرسنجی

اهمیت استفاده از سوالات غربالگری در نظرسنجی

انواع سوالات غربالگری در نظر سنجی

به طور کلی این سوالات در دو دسته مختلف قرار می‌گیرند:

1.    سوالات غربالگری رفتاری: مربوط به سنجش رفتار پاسخ دهندگان (از غذای خورده شده تا برنامه‌هایی که روی گوشی همراه خود دارند) است. از این سوالات برای به دست آوردن بازخورد افرادی استفاده می‌شود که با شیوه‌ای خاص عمل می‌کنند یا در یک فعالیت خاص شرکت می‌کنند.

2.    سوالات غربالگری مربوط به صنعتی خاص: سوالاتی در زمینه نوع کار مخاطبان بوده و معمولا برای حذف افرادی است که با زمینه سوالات شما مرتبط نیستند.

5 نکته مهم برای استفاده از سوالات غربالگری در نظر سنجی

زمانیکه قصد دارید سوالات غربالگری را در نظرسنجی خود قرار دهید، باید در مورد چگونگی پرسش و مکان قرار دادنشان تصمیم گیری کنید. نکات زیر می‌توانید در این زمینه به شما کمک کند:

استفاده از غربالگری در نظر سنجی، شما را به هدفتان نزدیکتر می‌کندبا این روش، می‌توانید تمرکز خود را تنها روی کسانی بگذارید که با ایده نهایی شما سازگارترندبنابراین پاسخ‌های دریافت شده نیز درست‌تر و بهینه‌تر خواهد بود

1.    رد کردن سوالات غیر مهم

سعی کنید از پرسشنامه‌هایی استفاده کنید که مخاطب را پس از کلیک روی گزینه خاص به صفحه هدف هدایت کندبا اینکار هر فردی تنها به سوالاتی پاسخ خواهد داد که مرتبط با ویژگی‌های در نظر گرفته شده است.

2.    پاسخ‌های غیر ضروری ممنوع

در نظر داشته باشید که سوالات غربالگری در نظر سنجی باید گزینه‌های کوتاه و ساده‌ای را داشته باشندبیش از 7 گزینه برای پاسخ دادن، چندان مناسب نخواهد بوداین سوالات تنها یک دروازه برای نظرسنجی شما هستند.

3.    بله و خیر ممنوع

سعی کنید سوالاتی که با بله و خیر پاسخ داده می‌شوند را زیاد استفاده نکنیدگاهی این سوالات ممکن است باعث سوگیری مخاطبان شود و آنها را به انتخاب بله یا گزینه مثبت هدایت کند تا دوست داشتنی‌تر به نظر برسندبنابراین ادامه نظرسنجی نیز به اشتباه صورت خواهد گرفت.

4.    از سوالات غربالگری نترسید!!! 

گاهی ممکن است برای ساخت نظرسنجی آنلاین نیازمند چندین غربالگری برای تعیین پاسخ‌های مخاطبانتان باشیداز این موضوع نترسیدحتما این سوالات را به میزانی در نظرسنجی قرار دهید که بتوانید بهترین پاسخ را دریافت کنید.

5.    مکان مناسب در ابتدای نظرسنجی

سوالاتی که قرار است به عنوان غربالگر در نظر گرفته شوند را در ابتدای محتوای خود قرار دهیددر این صورت اگر مخاطب با عنوان نظرسنجی شما مطابقت نداشته باشد، دیگر ادامه پاسخ به سوال‌ها، ضرورتی ندارد.

اهمیت استفاده از سوالات غربالگری در نظرسنجی

سوال اینجاست که چرا استفاده از پرسش‌های غربالگری در زمان تهیه پرسشنامه آنلاین در یک محتوا اهمیت دارد؟ در اینجا می‌خواهیم به مواردی اشاره کنیم که ارزش این سوالات را برای شما مشخص می‌کند:

1.    این سوالات گروه هدف شما را مشخص می‌کنند و در نهایت باعث می‌شوند تا پاسخ‌های دقیق‌تری را از سوالات خود دریافت کنید.

2.    سوالات غربالگری، هزینه‌های شما را کاهش می‌دهنددر پرسشنامه‌های آنلاین به ازای تعداد افراد شرکت کننده باید مبالغی را پرداخت کنیدغربالگری باعث کاهش تعداد نفرات خواهد شدبنابراین هزینه پرداختی نیز کمتر است.

3.   تجزیه و تحلیل سریعتر نتایج، ویژگی دیگر نتایج استفاده از سوالات غربالگری استشما می‌توانید با فیلتر کردن پاسخ‌های کامل و غربال شده، سریعتر به نتیجه نهایی دست پیدا کنید.

4.   زمانی که از سوالات غربالگری در ساخت نظرسنجی استفاده کنید، افرادی که واجد شرایط نیستند در میان پاسخ دهندگان نخواهند بودبنابراین به دلیل نداشتن دانش کافی در مورد موضوع مورد نظرتان، پاسخ‌های اشتباهی را به آنها نمی‌دهنددر نهایت نیز کیفیت پاسخ‌های دریافتی شما بالاتر رفته و نتیجه نهایی تخصصی‌تر است.

5.    غربالگری باعث تجربه کاربری بهتر می‌شود. زمانی که پاسخ دهنده فیلتر شود، برای پاسخ به سوالات خود علاقه بیشتری را نشان خواهند داد.

سوالات مربوط به غربالگری همیشه باید در ابتدای محتوا قرار گیرند، تا در نهایت از ادامه پاسخ توسط افرادی که در این پرسشنامه‌ها نقشی ندارند، جلوگیری شود.

سخن آخر...

در این مطلب به طور کامل در مورد سوالات غربالگری و نقش آنها در تهیه پرسشنامه آنلاین صحبت کردیمنتیجه این مدل از نظرسنجی را تنها با استفاده در سوالات خود می‌توانید درک کنیدمطمئنا پاسخ‌های دریافتی به همراه سوالات غربالگری بسیار دقیق‌تر از زمانی است که شما این مجموعه از سوالات را در پرسشنامه خود قرار ندهیددر این شرایط شما زمان و هزینه خود را تنها روی افرادی خواهید گذاشت که هدف اصلی شما هستندیوچک یکی از پلتفرم‌های آنلاین برای تهیه انواع پرسشنامه استاین سامانه امکان طراحی حرفه‌ای پرشنامه‌ها را به همراه سوالات از پیش تعیین شده یا اختصاصی که توسط خود شما ایجاد می‌شود، داده استشما می‌توانید سوالات غربالگری را با استفاده از این سامانه ساخت نظرسنجی آنلاین در میان سوالات پرسشنامه‌های خود قرار دهید.

 

اشتراک در تلگرام
اشتراک در فیسبوک
اشتراک در توئیتر
اشتراک در واتس‌اپ
اشتراک در واتس‌اپ
اشتراک در SMS


توسط سامانه یوچک پرسشنامه آنلاین بسازید ، آن را به اشتراک بگذارید و از داده های بدست آمده گزارش گیری کنید.


1000 Characters left