اصول فنون مذاکره
- خانه
- نمونه فرم نظرسنجی
- نظرسنجی منابع انسانی
- اصول فنون مذاکره
پرسشنامه آنلاین مصاحبه شغلی
پرسشنامه آنلاین مصاحبه شغلی یک ابزار موثر برای جمعآوری اطلاعات از افرادی است که به دنبال شغلی جدید یا فرصتهای حرفهای هستند. در این راستا، موارد زیادی برای افزایش دقت و کارآیی این پرسشنامهها وجود دارد. ابتدا، اهمیت تدوین سوالات متناسب با موقعیت شغلی مورد نظر بسیار حائز اهمیت است. سوالات باید به گونهای باشند که اطلاعات دقیقی از تجربیات قبلی، مهارتها، و تواناییهای متقاضیان استخراج شود. همچنین، استفاده از سوالات باز و سوالات تعاملی، امکان ایجاد فرصت برای تبادل نظر عمیقتر با متقاضی را فراهم میکند.
ثانیاً، محتوای گسترده پرسشنامه نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. مهم است که پرسشنامه شامل سوالاتی باشد که هم اطلاعات فنی مورد نیاز را فراهم کند و هم امکان نشان دادن شخصیت و مهارات فرد را داشته باشد. برای افزایش تعامل و جلب توجه بیشتر، از موارد چندرسانهای مثل تصاویر و ویدئوها در پرسشنامه آنلاین میتوان استفاده کرد. در نهایت، اطمینان از حفظ حریم خصوصی اطلاعات فردی متقاضیان و ایجاد یک فرآیند مصاحبه آنلاین سازگار و راحت نیز از جمله چالشهای مهم در طراحی پرسشنامه مصاحبه شغلی آنلاین است.
- در کدام وظایف حرفهای برجستهاید؟
- چگونه میتوانید مهارتها و دانش خود را در این شغل به کار بگیرید؟
- آیا مهارتها یا دانشی دارید که ممکن است برای این شغل مفید باشد ولی در رزومهتان لیست نشده باشد؟
- نقاط قوت شما چیست؟ چگونه بر آنها سرمایهگذاری میکنید؟
- نقاط ضعف شما را شرح دهید و بگویید چگونه فکر میکنید میتوانید آنها را پیشگیری کنید؟
- اهداف حرفهای شما چیست؟ در سه سال آینده یا پنج سال آینده چه کاری دوست دارید انجام دهید؟
- به نظر شما مدیر ایدهآل چگونه به نظر میرسد؟
- شما را معمولاً بیشتر چه چیزی از مدیران آزار میدهد؟
- مهارتهای ارتباطی شما چگونه است؟
- چه چیزی درباره مشاغل قبلی شما بیشتر شما را ناراحت کرده است؟
- چگونه سبک کار معمولی شما است؟
- یک روز عادی در شغل فعلی یا آخرین شغل شما چگونه به نظر میرسد؟
- یک چیزی که میخواستید در شغل قبلیتان به شکل متفاوتی انجام میدادید چیست؟
- سه دستاورد حرفهای خود را توضیح دهید.
- به نظر شما چه چیزی یک شغل را جذاب میکند؟
- چرا از شغل قبلیتان استعفا دادید؟ یا چرا از شغل فعلی خود میخواهید برید؟
- آیا در جایی دیگر هم درخواست دادهاید؟
- در یک شغل چه چیزی را دنبال میکنید؟
- بگویید چه چیزی از این شغل میخواهید بدست آورید؟
- حداقل حقوق شروع کاری که قبول میکنید چقدر است؟
مقیاس خود سنجی ارتباط اثربخش در سازمان
پرسشنامه آنلاین فرم نظرسنجی مدیریت دانش یک ابزار استراتژیک است که به سازمانها این امکان را میدهد تا به دقت عملکرد و اقدامات مدیریت دانش خود را ارزیابی کرده و بهبودهای لازم را اجرا کنند. این فرم، با ارائه سوالات هوشمندانه در زمینههایی چون اشتراکگذاری دانش، ثبات فرهنگ سازمانی، و بهرهوری اطلاعات، به اعضای سازمان این امکان را میدهد تا نظرات خود را درباره عملکرد مدیریت دانش اعلام کنند.
این پرسشنامه به مدیران و تصمیمگیران سازمان اطلاعات مفیدی ارائه میدهد که به آنها کمک میکند تا بهبودهای مدیریت دانش را به صورت هوشمندانه و تحت نظارت مستمر اعمال کنند. با تحلیل نظرات و اطلاعات به دست آمده از این فرم نظرسنجی، میتوان به بهترین راهکارها برای افزایش قدرت اطلاعاتی سازمان دست یافت و از پتانسیل دانش داخلی بهرهمند شد. این ارتباط مستقیم با کارکنان، نهتنها احساس مشارکت و ارتباط فعّال را ترویج میکند، بلکه به سازمان این امکان را میدهد تا به گسترش فرهنگ دانشی و ارتقاء مستمر دانش داخلی خود بپردازد.
لطفا نمونه پرسشنامه زیر را تکمیل نمایید.
- ۱. وجود روابط مناسب بین سرپرست و افراد تحت نظارتش، عامل مؤثری در مبادلۀ صحیح اطلاعات است.
-
- موافقم
- نمیدانم
- مخالفم
- ۲. اعتقاد سرپرست نسبت به لزوم هماهنگی و تعامل بیشتر در محیط کار، بیش از روشی که وی برای برقراری ارتباط با دیگران به کار میبرد، اهمیت دارد.
-
- موافقم
- نمیدانم
- مخالفم
- ۳. اگر بخواهیم پیام معینی را جداگانه به افراد متعددی منتقل کنیم، ارائه کتبی بهتر از ارائه شفاهی آن است.
-
- موافقم
- نمیدانم
- مخالفم
- ۴. تعریف کامل ارتباط عبارت است از: ارسال یا انتقال اطلاعات از شخصی به شخص دیگر.
-
- موافقم
- نمیدانم
- مخالفم
- ۵. یکی از اساسیترین وظایف مدیران سطوح بالا آن است که شبکههای ارتباطی سازمان را پویا و اثربخش سازند.
-
- موافقم
- نمیدانم
- مخالفم
- ۶. نتایج بررسیها نشان میدهد که ارتباط کتبی همیشه مؤثرتر از روشهای دیگر و به ویژه مؤثرتر از ارتباط شفاهی است.
-
- موافقم
- نمیدانم
- مخالفم
- ۷. سکوت شرکتکنندگان در جلسۀ مشورتی، نشاندهندۀ درک صحیح و رضایت نسبی آنان از تصمیمات متخذه است.
-
- موافقم
- نمیدانم
- مخالفم
- ۸. اگر یکی از کارکنان هر واحد از سازمان متوجه مطلبی نشود، قطعاً ابهام خود را با طرح سؤال از سرپرست واحد محل کار خود، رفع خواهد کرد.
-
- موافقم
- نمیدانم
- مخالفم
- ۹. باید کارکنان را از جنبههای ناراحت کنندۀ قضایای شغلی و سازمان، مثل جنبههای خوب آن، آگاه کرد.
-
- موافقم
- نمیدانم
- مخالفم
- ۱۰. تقریباً همۀ کارکنان یک سازمان میخواهند بدانند نظر سرپرست مستقیم آنان نسبت به عملکرد شغلیشان، چیست.
-
- موافقم
- نمیدانم
- مخالفم
- ۱۱. در مواردی که قصد داریم افراد را نسبت به انجام دادن کاری ترغیب کنیم، روش کتبی بهتر از گفتگوی چهره به چهره است.
-
- موافقم
- نمیدانم
- مخالفم
- ۱۲. وقتی یک پیام به صورت شفاهی میان دو یا چند نفر مبادله میشود، معمولاً دخل و تصرفاتی در آن انجام میگیرد.
-
- موافقم
- نمیدانم
- مخالفم
- ۱۳. حتی اگر احساسهای شخصی کارکنان نیز در نظر گرفته نشود، توضیح منطقی سرپرست آنان میتواند مورد قبولشان واقع شود.
-
- موافقم
- نمیدانم
- مخالفم
- ۱۴. استفاده از مفاهیم، لغات، اصطلاحات یا فرهنگ وسیعتر باعث میشود اثربخشی ارتباط برای گیرندگان پیام، کمتر شود.
-
- موافقم
- نمیدانم
- مخالفم
- ۱۵. یکی از روشهای مؤثر دلسرد کردن افراد آن است که پیشنهادات مفید آنان را به حساب خود بگذاریم یا به نام خود، تمام کنیم.
-
- موافقم
- نمیدانم
- مخالفم
با تشکر از شما!
قالب منابع انسانی ما می تواند یک محیط ارتباطی بین شما و کارکنان شما باشد. نامعلوم بودن این قالب های نظرسنجی آنلاین کمک می کند تا این مشکلات را کاهش داده و اداره منابع انسانی، یک ارزیابی واقع بینانه از فرهنگ شرکت را ارائه دهد. پس از آن شما می توانید سیاست ها را در جهت درست انجام دهید