43 سوال پرسشنامه آنلاین رضایت مشتری

از این سوالات پرسشنامه آنلاین رضایت مشتری استفاده کنید تا ایده‌های جدیدی برای پرسشنامه آنلاین بعدی خود به دست آورید. رقبایتان را مانند تمساحان بدانید. آن‌ها با حوصله منتظرند تا خدمات یا تجربه مشتری خود را خراب کنید. و در همان لحظه که این اتفاق می‌افتد، آن‌ها به شما حمله می‌کنند و برند شما را نابود می‌کنند و مشتریان شما را هم با خود می‌برند. پس، چگونه می‌توانید از این عمل اجتناب کنید؟

شما باید همیشه بر روی ادراک برند خود برتری داشته باشید. اما برای شروع بهبود، باید بدانید کجا شروع کنید. یاد بگیرید که سوالات مناسبی از پرسشنامه آنلاین رضایت مشتری بپرسید و ببینید که با مشتریان خود در چه وضعیتی هستید، سپس با نشان دادن اینکه می‌توانید بهتر عمل کنید، از مخالفانتان به بزرگ‌ترین طرفدارانتان تبدیل شوید.

سوالات پرسشنامه آنلاین رضایت مشتری

پرسشنامه آنلاین رضایت مشتری میزان خوشحالی مشتریان از محصول یا برند شما را اندازه‌گیری می‌کنند. این سوالات می‌توانند موضوعات مختلفی را در مورد محصول پوشش دهند، از کارایی آن تا وفاداری به برند و رضایت از محصول.

۱. روی مقیاس ۱ تا ۱۰، چقدر از [محصول] راضی هستید؟

۲. آیا [محصول] انتظارات شما را برآورده نکرد؟ اگر بله، چرا؟

۳. آیا [محصول] انتظارات شما را برآورده کرد؟

۴. کدام ویژگی از [محصول] را مفیدترین یافتید؟

۵. کدام ویژگی از [محصول] را کم ارزشترین یافتید؟

۶. چه ویژگی‌های جدید یا ارتقا‌هایی را از [برند] می‌خواهید ببینید؟

۷. سه کلمه‌ای که برای توصیف تجربه خود در استفاده از [محصول] استفاده می‌کنید چیست؟

۸. چگونه استحکام عملکرد [محصول] را ارزیابی می‌کنید؟

۹. کدام مرحله از فرآیند خرید شما بیشترین رضایت را دارد؟ چرا؟

۱۰. کدام مرحله از فرآیند خرید شما کمترین رضایت را دارد؟ چرا؟

۱۱. چگونه عملکرد [محصول] راستا و پایداری آن را ارزیابی می‌کنید؟

استفاده از پرسشنامه آنلاین رضایت مشتری در یوچک

سوالات پرسشنامه آنلاین خدمات مشتری

نمایندگان خدمات مشتری، اولین خط دفاع هستند زمانی که مشتری نیاز به کمک دارد. آن‌ها می‌توانند نقش تعیین‌کننده‌ای در احساس مشتریان نسبت به برند یا محصول شما داشته باشند، بنابراین مهم است که در پرسشنامه آنلاین رضایت مشتری خود چند سوال در مورد خدمات بپرسید.

۱۲. چگونه اثربخشی خدمات مشتری [برند] را ارزیابی می‌کنید؟

۱۳. روی مقیاس ۱ تا ۱۰، چگونه اطلاعات نمایندگان [برند] را ارزیابی می‌کنید؟

۱۴. چه مدت برای دریافت پاسخ از نماینده خدمات مشتری صبر کردید؟

۱۵. چگونه رضایت خود را از گزینه‌های موجود برای تماس با یک نماینده خدمات مشتری از [برند] ارزیابی می‌کنید؟

۱۶. لطفاً روش ترجیحی خود برای تماس با نماینده خدمات مشتری را از بین گزینه‌های زیر رتبه‌بندی کنید: تماس تلفنی، پیام متنی، ایمیل یا گفتگوی زنده.

۱۷. لطفاً تجربه کلی خود در خرید [محصول] را بر اساس مقیاس ۱ تا ۱۰ ارزیابی کنید.

۱۸. آیا تجربه خدمات مشتری شما بر روی نظر شما درباره [برند] تأثیر گذاشت؟ به چه روش‌هایی؟

۱۹. چگونه کارکنان [برند] می‌توانند خدمات بهتری ارائه دهند؟

۲۰. آیا نماینده خدمات مشتری [برند] موفق به حل مشکل شما شد؟

۲۱. چگونه دوستانی از کارکنان [برند] راضی هستید؟

۲۲. آیا تیم خدمات مشتری ما اطلاعات روشن و دقیقی ارائه داد؟

استفاده از پرسشنامه آنلاین خدمات مشتری در یوچک

سوالات پرسشنامه آنلاین امتیاز تلاش مشتری

در پرسشنامه آنلاین امتیاز تلاش مشتری، از سوالات مقیاس لیکرت استفاده می‌شود که نشان می‌دهد چقدر آسان است که مشتریان پتانسیلی خرید انجام دهند. به عنوان مثال، گزینه‌های پاسخ برای "تا چه حد موافقید که شکلات بهترین شیرینی است؟" "کاملا مخالفم، مخالفم، نه مخالفم نه موافقم، موافقم، و کاملا موافقم" خواهد بود. این سوالات عواملی مانند دسترسی به وب‌سایت و یادگیری مشتریان پتانسیلی در مورد یک محصول را ارزیابی می‌کنند. هر چه راحت‌تر برای مشتریان خرید انجام شود، بهتر است.

از افراد پرسیده شود که تا چه حد با اظهارات زیر موافقند:

۳۴. یافتن اطلاعات مورد نیاز برای خرید از وب‌سایت [برند] آسان بود.

۳۵. تجربه خرید در فروشگاه مناسبی بود.

۳۶. یادگیری نحوه استفاده از [محصول] برای من آسان بود.

۳۷. خرید از [برند] برای من راحت بود.

۳۸. کارکنان [برند] کمک کردند تا مشکل من حل شود.

۳۹. [برند] دستورالعمل‌های مؤثر و آسان برای دنبال کردن ارائه می‌دهد.

۴۰. استفاده از [محصول] نسبت به رقبا آسان‌تر است.

۴۱. کارکنان [برند] نیازهای من به عنوان یک مشتری را می‌فهمند.

۴۲. سفارشی‌سازی [محصول] برای تطابق با نیازهای من ساده بود.

۴۳. وب‌سایت [برند] بر روی دستگاه من بدون هیچ مشکلی اجرا می‌شود.

استفاده از پرسشنامه آنلاین پرسشنامه آنلاین امتیاز تلاش مشتری در یوچک

سوالات پرسشنامه آنلاین رضایت مشتری: رویه‌های بهترین عمل

پرسشنامه آنلاین رضایت مشتری بازخورد بی‌قیمتی را درباره یک محصول، برند یا تجربه فراهم می‌کنند. بگذارید به برخی از بهترین رویه‌ها بپردازیم تا شما بتوانید از مزایای کامل یک پرسشنامه آنلاین به خوبی طراحی شده بهره‌مند شوید.

۱. وقت کافی برای طراحی پرسشنامه آنلاین بگذارید

وقت کافی برای فکر کردن در مورد اهدافی که پرسشنامه آنلاین شما باید به آن‌ها دست یابد بگذارید. برای تحقق یک مهلت زمانی، پرسشنامه آنلاین رضایت مشتری را عجله نکنید. اول فکر کنید، سپس بنویسید. این کار به حفظ سبک صدای برندتان در پرسشنامه آنلاین کمک می‌کند.

۲. اجازه دهید مردم برخی از سوالات را بپرسند

گاهی اوقات مردم فقط نمی‌دانند و این مسئله است. چگونه کتی می‌تواند به سوال "امروز بوی فروشگاه ما چگونه بود؟" وقتی مردم با سوالاتی که به آن‌ها پاسخ نمی‌دهند مواجه می‌شوند، به طور معمول کاملاً از پرسشنامه آنلاین کنار می‌روند. همه‌ی ما این کار را انجام داده‌ایم. با این کار جلوگیری کنید با اضافه کردن یک پاسخ ساده "نمی‌دانم" از این مسئله دوری کنید. پرسشنامه آنلاین رضایت مشتری شما یک آزمون نیست.

۳. از سوالات تحریک‌کننده استفاده نکنید

همه‌ی ما سوالات پرسشنامه آنلاین را طوری استفاده کرده‌ایم که به طور کامل تمایل به کمک به شرکت دارد. "چقدر تیم موفقیت مشتری فوق‌العاده بود؟" - در واقع، برای من زیاد کمک نکرد، تلفن را قطع کرد. اگر شما سوالاتی از این قبیل می‌پرسیدید، شما با یک باره‌ی پاسخ‌های بی‌استفاده و چند پاسخ از ترول‌ها مواجه می‌شدید. به جای این کار، از بیش‌اوصاها دوری کنید و بپرسید: "آیا تیم ما مشکل شما را حل کرد؟" به هر مشتری اجازه دهید داستان خود را بگوید و بسیار دقت کنید.

۴. پرسشنامه آنلاین را کوتاه و شیرین نگه دارید

به طور کلی، هر چه زودتر پرسشنامه آنلاین را ارسال کنید، بهتر است. آیا شما قصد دارید پرسشنامه آنلاین را هنگام پرداخت فرم سفارش ارسال کنید یا منتظر باشید تا محصول در دست مشتریانشان برسد؟ بدون توجه به زمانی که پرسشنامه آنلاین را ارسال می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که پرسشنامه آنلاین به وضعیت خود شخصیت دارد. شما نمی‌توانید از مشتریان در مورد محصولی که هنوز دریافت نکرده‌اند بپرسید. تقسیم کاربران شما قبل از ارسال پرسشنامه آنلاین رضایت مشتری ضروری است و زمان‌بندی همه چیز است.

بپرسید که تجربه خرید مردم در ۲۴ ساعت گذشته چگونه بوده و هنوز هم در ذهنشان تازه است. هر چه بیشتر وقت بگذرد، احتمالاً فراموش خواهند کرد مگر اینکه واقعاً بد باشد.

۵. از زبان ساده استفاده کنید

مردم را با ایجاد یک پرسشنامه آنلاین بازخورد مشتری که شبیه یک گفتگو است، به اشتراک بگذارید. از "کاربران" به عنوان افراد استفاده کنید. به عنوان یک گفتگوی واقعی، سوالات را بپرسید و از هر گونه اصطلاحات خودداری کنید. سلام کنید، از نامشان بپرسید و چرا نه یک صفحه سپاسگزاری با یک کد تخفیف برای خرید بعدی اضافه کنید؟ آن‌ها کار بزرگی برای شما انجام می‌دهند.

۶. بر روی هدف تمرکز کنید

شما می‌خواهید بدانید مشتریانتان چقدر خوشحال هستند. شما در حال تحقیقات بازار برای محصول جدید هنوز نیستید، پس اغوا نشوید که از مسیر خود خارج شوید. هر پرسشنامه آنلاین که ارسال می‌کنید باید هدف مشخصی داشته باشد.  

۱. این سوالات پرسشنامه آنلاین مشتری برای چه کسانی هستند؟

۲. در واقع چه می‌پرسیم؟

۳. این اطلاعات را چگونه استفاده خواهیم کرد؟

اگر نمی‌توانید به این سوالات پاسخ دهید، کمی استراحت کنید و برنامه پرسشنامه آنلاین رضایت مشتری خود را بازبینی کنید.

۷. سوالات را با اهداف مشخصی بپرسید

تا زمانی که شما یک پرسشنامه آنلاین رضایت مشتری را می‌نویسید که اطلاعات مورد نیاز شما را به شما می‌دهد، بر روی تعداد سوالات زیاده نور نشوید. بعضی افراد می‌گویند که ۱۰ سوال بهترین تعداد است. دیگران هم شما را هشدار می‌دهند که بیش از ۲۰ سوال نپرسید. گاهی اوقات، حتی یک سوال مقیاس لیکرت هم می‌تواند کار را انجام دهد. واقعاً به این بستگی دارد - اما به عنوان یک قاعده عمومی، هر چه پرسشنامه آنلاین رضایت مشتری کوتاه‌تر باشد، بهتر است.

۵۲٪ از مردم گفته‌اند که اگر پرسشنامه آنلاین بیش از سه دقیقه زمان ببرد، آن را تکمیل نمی‌کنند. ما از بیشتر پرسشنامه آنلاین خارج می‌شویم تا آن‌ها را کامل کنیم، پس آن را کوتاه و شیرین نگه دارید. به مردم امکان عبور سریع از پرسشنامه آنلاین رضایت مشتری را فراهم کنید، و شما با دریافت نرخ پاسخ بالاتر، می‌توانید واقعاً به تمرکز بر روی چگونگی ارائه بهترین خدمات همیشه بپردازید.

با یوچک به راحتی رضایت مشتری را اندازه‌گیری کنید

شما نیازی به خواندن ذهن ندارید تا بدانید مشتریان شما چه می‌خواهند. شما فقط باید سوالات درست را بپرسید. یوچک به شما کمک می‌کند با سوالات پرسشنامه آنلاین رضایت مشتری خود، چه از طریق قابلیت‌های طراحی برتر ما و یا پیشنهادات هوش مصنوعی که به شما کمک می‌کنند بیشترین استفاده را از پرسشنامه آنلاین خود ببرید.

نتیجه گیری

در نتیجه، پرسشنامه آنلاین رضایت مشتری ابزاری بسیار قدرتمند برای جمع‌آوری بازخورد از مشتریان و بهبود کیفیت محصولات، برند، و تجربه کاربری است. این مقاله به صورت جامع به نکات مهمی مانند نحوه تدوین سوالات پرسشنامه آنلاین، اجازه دادن به مشتریان برای رد کردن سوالات، اجتناب از سوالات تحریف‌آمیز، کوتاه و مختصر نگه داشتن پرسشنامه آنلاین، استفاده از زبان ساده و دوستانه، و تعیین اهداف مشخص برای هر پرسشنامه آنلاین اشاره کرده است.

 

سوالات متداول

۱. چه تعداد سوال باید در یک پرسشنامه آنلاین رضایت مشتری قرار دهیم؟

تعداد سوال‌ها بستگی به شرایط و موارد خاص دارد، اما به عنوان یک قاعده عمومی، پرسشنامه آنلاین کوتاه‌تر معمولاً بیشتر پاسخ داده می‌شوند. از سوالات کوتاه و مفید استفاده کنید و توجه داشته باشید که زمان پاسخ‌دهی مشتریان محدود است.

۲. آیا باید به مشتریان اجازه داد تا سوالاتی را که نمی‌دانند جواب دهند، رد کنند؟

بله، بهتر است به مشتریان اجازه داده شود تا سوالاتی که نمی‌دانند جواب دهند، رد کنند یا به آن‌ها پاسخ "نمی‌دانم" را بدهند. این کمک می‌کند تا پرسشنامه آنلاین معتبرتر و دقیق‌تر باشد و از افزایش درصد پاسخ‌دهی مشتریان نیز بهره‌مند شود.

۳. چگونه می‌توانیم از زبان ساده و دوستانه در پرسشنامه آنلاین خود استفاده کنیم؟

برای استفاده از زبان ساده و دوستانه، سوالات را به شکل گفتگویی و محترمانه بنویسید. از اصطلاحات فنی یا شاید اغلب به کار رفته از سوالات پرهیز کنید. همچنین، اضافه کردن جملاتی مانند "سلام" و "متشکریم" می‌تواند مشتریان را به پاسخ دادن به پرسشنامه آنلاین ترغیب کند.


اشتراک در تلگرام
اشتراک در فیسبوک
اشتراک در توئیتر
اشتراک در واتس‌اپ
اشتراک در واتس‌اپ
اشتراک در SMS


توسط سامانه یوچک پرسشنامه آنلاین بسازید ، آن را به اشتراک بگذارید و از داده های بدست آمده گزارش گیری کنید.


1000 Characters left