چگونه پرسشنامه آنلاین‌های تجربه کاربری را طراحی کنیم؟

پرسشنامه آنلاین‌های تجربه کاربری بهترین ابزار برای به‌دست آوردن داده هایی هستند که می‌توانند به شما در ایجاد یک تجربه مشتری غنی کمک کنند. اما آیا شما یا مشتریانتان از پر کردن پرسشنامه آنلاین‌های تجربه کاربری در هر روز لذت می‌برید؟ 

بهتر است پرسشنامه آنلاین‌های تجربه کاربری لذت‌بخشی طراحی کنید که بتواند به شما بینش‌های عمیقی درباره رفتار مشتری، روندها، جمعیت‌شناسی و ترجیحات بدهد.  

۹ گام حرفه‌ای برای درک کاربران

در اینجا چند مرحله ساده آورده شده است که می‌توانید برای ایجاد و انجام پرسشنامه آنلاین‌های تجربه کاربری بی‌عیب و نقص دنبال کنید. در پایان این مراحل، شما خواهید دانست که چگونه پرسشنامه آنلاین‌ تجربه کاربری را بسازید و اجرا کنید که بتواند بینش‌های دقیق از مشتریان شما به‌دست آورد.

مرحله ۱: تعیین انتظارات از نتایج پرسشنامه آنلاین تجربه کاربری 

ابتدا باید مشخص کنید که با انجام پرسشنامه آنلاین‌های تجربه کاربری چه هدفی را می‌خواهید دنبال کنید، یعنی "چه چیزی را باید بپرسید".

  • آیا هدف سنجش وفاداری مشتری است؟ 
  • آیا می‌خواهید رضایت مشتری را اندازه‌گیری کنید؟ 
  • می‌خواهید بدانید که عملکرد پشتیبانی مشتری شما چگونه است؟ 
  • آیا می‌خواهید اثربخشی فرآیند شروع به کار مشتریان را بررسی کنید؟ 
  • یک درک واضح از اطلاعاتی که برای حل یک مشکل خاص نیاز دارید، توسعه دهید. شما باید نوع پرسشنامه آنلاینی که در درجه اول استفاده خواهید کرد و بر آن تمرکز می‌کنید را در این مرحله انتخاب کنید.

سعی نکنید چندین هدف را با یک پرسشنامه آنلاین تجربه کاربری دنبال کنید. یعنی شما نباید در یک پرسشنامه آنلاین سوالات مختلف زیادی بپرسید. این کار فقط باعث می‌شود پاسخ‌های نامشخص به‌دست آورید.

مرحله ۲: یافتن مخاطب هدف 

اگر می‌خواهید بینش‌های دقیق به‌دست آورید، باید پاسخ "از چه کسی باید بپرسید" را بدانید. اگر مخاطب نامناسبی را برای جمع‌آوری انتخاب کنید، داده‌هایی که به‌دست خواهید آورد بی‌ارزش خواهد بود.

مرحله ۳: ایجاد سوالات پرسشنامه آنلاین تجربه کاربری 

وقتی می‌دانید چرا می‌خواهید داده‌های مشتری را جمع‌آوری کنید و از چه کسی باید جمع‌آوری کنید، می‌توانید به راحتی روش خود را برای "چگونه بپرسید" تعیین کنید.

حالا زمان پرسیدن سوالات صحیح است. اما فراموش نکنید که آنها را به شیوه صحیح بپرسید. سوالات هدایت‌کننده مطرح نکنید و تمرکز را بر مسائل تجربه کاربری خود نگه دارید.

اگر می‌خواهید پرسشنامه آنلاین‌های تحقیقاتی تجربه کاربری بی‌عیب و نقصی ایجاد کنید، به خواندن ادامه دهید تا بهترین روش‌ها را در ادامه مقاله بحث کنیم.

مرحله ۴: تنظیم ترتیب سوالات پرسشنامه آنلاین تجربه کاربری 

اگر ترتیب سوالات را در پرسشنامه آنلاین تجربه کاربری خود به درستی تنظیم نکنید، پرسشنامه آنلاین شما تحت تأثیر ترتیب قرار خواهد گرفت.

مثال مناسب:

فرض کنید ابتدا از مشتریان خود بپرسید که چه چیزی را درباره ویژگی A دوست دارند و سپس از آنها بپرسید که ویژگی مورد علاقه‌شان در محصول/خدمات شما چیست.

در این صورت، مشتریان احتمالاً بیشتر به نفع ویژگی A پاسخ خواهند داد زیرا سوال اول اولویت شما برای آن را نشان می‌دهد.

ترتیب نادرست سوالات همچنین مانع از تکمیل پرسشنامه آنلاین تجربه کاربری توسط پاسخ‌دهندگان خواهد شد. علاوه بر این، هنگام استفاده از منطق شاخه‌ای در پرسشنامه آنلاین‌های خود، به حفظ جریان منطقی سوالات تجربه کاربری توجه کنید.

مرحله ۵: بهبود UI پرسشنامه آنلاین تجربه کاربری 

علاوه بر اطمینان از اینکه سوالات صحیح را به ترتیب مناسب می‌پرسید، فراموش نکنید که UI پرسشنامه آنلاین تجربه کاربری خود را دوستانه و کاربردی کنید.

نحوه قرار دادن گزینه‌های پرسشنامه آنلاین، دکمه ارسال و حتی نحوه نمایش سوالات شما نقش مهمی در میزان تعامل کاربران با پرسشنامه آنلاین‌های شما دارد.

مرحله ۶: هدف‌گذاری کاربران مناسب 

هدف از این تمرین جمع‌آوری بازخورد قابل اعتماد و مرتبط از کاربران است. بنابراین، اگر سوالات صحیح را از افراد مناسب نپرسید؛ همه چیز بی‌فایده خواهد بود.

در اینجا هدف‌گذاری پیشرفته وارد بازی می‌شود. شما می‌توانید با نشان دادن پرسشنامه آنلاین خود به مخاطب مناسب شروع کنید. برای این کار، می‌توانید محرک‌های پرسشنامه آنلاین را بر اساس رفتار کاربران در سایت، مرورگرها و دستگاه‌های مورد استفاده یا تنظیم خصوصیات سفارشی قرار دهید.

می‌توانید از منطق شاخه‌ای برای جمع‌آوری داده‌های کیفی و کمی استفاده کنید. برای مثال، اگر از مشتریان بخواهید رضایت خود را ارزیابی کنند، می‌توانید یک سوال پیگیری اضافه کنید و از آنها دلیل رتبه‌بندی‌شان را بپرسید.

مرحلة ۷: آزمایش و تکرار 

وقتی به‌طور موفقیت‌آمیز پرسشنامه آنلاین تجربه کاربری خود را طراحی کردید، وقت آن است که آن را تست کنید. ما پیشنهاد می‌کنیم که ابتدا به یک بخش کوچک از مخاطب هدف خود پرسشنامه آنلاین تجربه کاربری را نشان دهید تا ببینید چه نوع پاسخی دریافت می‌کنید.

اگر فکر می‌کنید چیزی در پرسشنامه آنلاین شما درست نیست، همیشه می‌توانید آن را اصلاح کنید تا زمانی که از آن مطمئن شوید. ابزارهای پرسشنامه آنلاین مانند یوچک به شما این امکان را می‌دهند که ترافیک روی وب‌سایت خود را هدف‌گذاری کنید و کنترل کنید که می‌خواهید چه تعداد از افراد پرسشنامه آنلاین تجربه کاربری شما را ببینند.

مرحله ۸: تجزیه و تحلیل داده

وقتی به این مرحله رسیدید، تمام کاری که باید انجام دهید این است که روی بررسی داده‌ها به روش صحیح تمرکز کنید و بینش‌های دقیقی به دست آورید. انواع مختلف داده نیاز به روش‌های مختلفی برای تجزیه و تحلیل دارند. در اینجا چند مثال آورده شده است:

اگر یک پرسشنامه آنلاین NPS انجام داده‌اید، ابزاری را انتخاب کنید که به صورت خودکار NPS شما را محاسبه و در داشبورد نمایش دهد.

اگر در پرسشنامه آنلاین خود سوالات باز اضافه کرده‌اید، می‌توانید به سرعت پاسخ‌ها را با استفاده از ویژگی تحلیل احساسات تجزیه و تحلیل کنید. این ویژگی هر پاسخ نوشته‌شده را تحلیل می‌کند، پرکاربردترین کلمات و عبارات را برجسته می‌کند و احساسات مشتریان نسبت به برند، خدمات یا محصولات شما را نشان می‌دهد.

مرحله ۹: تکمیل حلقه بازخورد

پس از اینکه تمام داده‌ها از پرسشنامه آنلاین‌های تجربه کاربری را تجزیه و تحلیل کردید، وقت عمل فرا رسیده است. برای این کار، به یک ابزار پرسشنامه آنلاین تجربه کاربری مانند یوچک نیاز دارید که به شما کمک کند از انبارکردن داده جلوگیری کرده و همکاری بر روی بازخورد را ترویج کنید.

همچنین می‌توانید برچسب‌های سفارشی ایجاد کرده و هر پاسخ را برچسب‌گذاری کنید تا بازخورد را به بخش‌های مربوطه منتقل کنید، بر روی بینش‌ها عمل کنید و حلقه بازخورد را ببندید.

انواع پرسشنامه آنلاین‌های تجربه کاربری 

تجربه کاربری یا مشتری یک اصطلاح گسترده است که اجزای مختلفی را شامل می‌شود. به همین دلیل، انواع مختلف پرسشنامه آنلاین‌ها وجود دارد که هر کدام به یک هدف خاص در زیر تجربه کاربری مربوط می‌شود. بیایید با آنچه که احتمالاً منتظر آن هستید، شروع کنیم.

پرسشنامه آنلاین‌های رضایت مشتری CSAT

انجام این پرسشنامه آنلاین‌های تجربه کاربری به شما کمک می‌کند که میزان رضایت مشتریان از خدمات و محصولات شما را اندازه‌گیری کنید.

پرسشنامه آنلاین‌های (NPS) 

با استفاده از پرسشنامه آنلاین‌های NPS، می‌توانید مشتریان وفادار خود را از مشتریان ناراضی که در آستانه خروج هستند، جدا کنید.

پرسشنامه آنلاین تجربه کاربری از مشتریان می‌پرسد که چقدر احتمال دارد شرکت شما را به دیگران توصیه کنند. هرچه امتیاز بالاتر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که برند شما را توصیه کنند.

پرسشنامه آنلاین‌های تجربه سفر کاربر

این پرسشنامه آنلاین‌های تجربه کاربری به بررسی عناصری می‌پردازند که مشتریان آنها را تایید می‌کنند و نیاز به بهبود دارند.

می‌توانید آنها را در چندین نقطه تماس سفر مشتری، مانند فرآیند پرداخت، صفحه محصول، سبد خرید، فرآیند شروع به کار و غیره پیاده‌سازی کنید. این فرآیند می‌تواند به شما کمک کند نقشه‌های دقیق سفر مشتری ایجاد کنید.

پرسشنامه آنلاین‌های امتیاز تلاش مشتری (CES) 

این پرسشنامه آنلاین‌ها که به‌عنوان پرسشنامه آنلاین‌های CES شناخته می‌شوند، میزان آسانی تعامل مشتریان با برند شما را ارزیابی می‌کنند، یعنی رسیدن به هدفی مانند حل مشکلات با پشتیبانی مشتری. هرچه امتیاز بالاتر باشد، انجام چیزی با تلاش کمتر برای آنها آسان‌تر است.

پرسشنامه آنلاین‌های خروج

می‌توانید این پرسشنامه آنلاین‌ها را در صفحاتی که نرخ ترک بالا دارند پیاده‌سازی کنید تا از مشتریان بپرسید چرا بدون تکمیل سفر مشتری از وب‌سایت خارج می‌شوند.

بینش‌های به‌دست‌آمده از پرسشنامه آنلاین‌های تجربه کاربری خروج به شما اجازه می‌دهد عناصری را در وب‌سایت خود شناسایی کنید که بازدیدکنندگان شما را فراری می‌دهند تا بتوانید آنها را اصلاح کرده و از نرخ ترک بالا جلوگیری کنید. می‌توانید محرک‌هایی برای این پرسشنامه آنلاین‌ها تعیین کنید تا در زمان مشخص و پس از انجام عملی خاص توسط بازدیدکننده در وب‌سایت ظاهر شوند.

برای پیاده‌سازی این پرسشنامه آنلاین‌ها می‌توانید از نرم‌افزارهای پرسشنامه آنلاین تجربه کاربری و بازخورد مانند یوچک استفاده کنید که به ایجاد انواع مختلف پرسشنامه آنلاین‌های تحقیقاتی کاربر برای بازخورد کمک می‌کند.

چه زمانی باید پرسشنامه آنلاین‌های تجربه کاربری را انجام دهید؟

می‌توانید پرسشنامه آنلاین‌های تجربه کاربری را در سراسر سفر کاربر انجام دهید. ما سفر کاربر را تقسیم کرده‌ایم و پرسشنامه آنلاین‌هایی که می‌توانید در هر نقطه تماس انجام دهید را به اشتراک گذاشته‌ایم:

آگاهی 

این زمانی است که کاربران برای اولین بار با برند یا محصول شما آشنا می‌شوند. می‌توانید پرسشنامه آنلاین‌های تجربه کاربری برای کشف برند انجام دهید و سوالاتی مانند "چگونه برای اولین بار با ما آشنا شدید؟ برداشت‌های اولیه خود را به اشتراک بگذارید!" بپرسید.

در این مرحله، می‌توانید بررسی کنید که کدام کانال‌های بازاریابی در جذب کاربران برای شما کار می‌کنند. می‌توانید سوالاتی مانند این بپرسید: "به ما بگویید چه چیزی در تبلیغ اخیر ما توجه شما را جلب کرد. بازخورد شما مهم است!"

انتخاب

در این مرحله، کاربران فعالانه گزینه‌ها را بررسی کرده و انتخاب‌های مختلف را می‌سنجند. می‌توانید بازخورد کاربران را درباره عواملی که تصمیم‌گیری‌های آنها را تحت تأثیر قرار می‌دهند جمع‌آوری کنید، مانند "آیا محتوای ما به شما در تصمیم‌گیری‌های آگاهانه کمک کرد؟ نظرات خود را به اشتراک بگذارید!"

علاقه

کاربران علاقه یا قصد خود را برای تعامل با محصول یا خدمات شما ابراز می‌کنند. در این مرحله می‌توانید پرسشنامه آنلاین‌های تجربه کاربری را برای جمع‌آوری بازخوردی که مستقیماً با تجربه کاربری شما مرتبط است، شروع کنید. برای مثال، می‌توانید برداشت اولیه آنها از وب‌سایت یا محصولات خود را ارزیابی کنید.

برای این کار می‌توانید سوالاتی مانند "تجربه شما از پیمایش در سایت ما چگونه بود؟ آیا مناطقی وجود دارد که بتوانیم بهبود دهیم؟"، "اولین چیزی که توجه شما را جلب کرد چه بود؟" یا "تجربه شما در ثبت‌نام چگونه بود؟  

تبدیل

در این مرحله کاربران تصمیم به خرید یا انجام یک عمل مورد نظر می‌گیرند. می‌توانید پرسشنامه آنلاین‌های رضایت مشتری، فرآیند پرداخت و تجربه وب‌سایت را انجام دهید تا تجربه خاص و کلی آنها با برند خود را درک کنید.

همچنین می‌توانید پرسشنامه آنلاین‌های تجربه کاربری پس از خرید انجام دهید تا بازخورد کلی آنها را با استفاده از سوالاتی مانند "تجربه کلی شما پس از خرید چگونه بود؟ جمع‌آوری کنید.

نگهداری

در مرحله نگهداری در سفر کاربر، تمرکز بر حفظ و بهبود رابطه با مشتری است. علاوه بر ارزیابی رضایت مشتری در این مرحله، می‌توانید از طریق پرسشنامه آنلاین‌های SUS و CES بازخوردی در مورد قابلیت استفاده جمع‌آوری کنید تا چالش‌هایی که کاربران شما در استفاده از محصولات یا خدمات شما با آن روبرو هستند را درک کنید.

تبلیغ

در این مرحله، مشتریان راضی شما به تبلیغ‌کنندگان برند تبدیل می‌شوند و شروع به توصیه برند شما می‌کنند. در اینجا می‌توانید یک پرسشنامه آنلاین تجربه کاربری مانند (NPS) انجام دهید و یک سوال ساده بپرسید: "در مقیاس ۰ تا۱۰، چقدر احتمال دارد که محصول/وب‌سایت/خدمات ما را به خانواده و دوستان خود توصیه کنید؟"

بهترین روش‌ها برای پرسشنامه آنلاین‌های تجربه کاربری

ایجاد و انجام پرسشنامه آنلاین‌های تجربه کاربری که می‌تواند به شما بینش‌های دقیقی ارائه دهد، به آن آسانی که به نظر می‌رسد نیست. اما با داشتن نکات درست برای پرسشنامه آنلاین تجربه کاربری، این کار آسان‌تر می‌شود. در اینجا چند نکته برای سوالات پرسشنامه آنلاین UI/تجربه کاربری آورده شده است که هنگام تهیه پرسشنامه آنلاین تجربه کاربری باید در نظر بگیرید.

ساده و آسان  

اگر می‌خواهید پرسشنامه آنلاین‌های تجربه کاربری انجام دهید که جذاب باشند، زبان سوالات را ساده و آسان نگه دارید.

همچنین از استفاده از اصطلاحات فنی خودداری کنید و آنها را با کلماتی جایگزین کنید که نیاز به جستجوی گوگل ندارند. برای مثال:

اصطلاحات فنی: "آیا به یک پلتفرم توسعه سریع اپلیکیشن علاقه‌مند هستید؟"

زبان ساده: "آیا به دنبال پلتفرمی هستید که به شما کمک کند بدون کدنویسی در چند ساعت یک اپلیکیشن بسازید؟"

از پرسیدن چند چیز در یک سوال خودداری کنید

هنگام طراحی سوالات پرسشنامه آنلاین تجربه کاربری، اطمینان حاصل کنید که در یک سوال چندین چیز را به‌طور همزمان نپرسید. این کار پاسخ‌دهندگان را گیج می‌کند و پاسخ‌های آنها مبهم می‌شود. برای مثال:

  • سوال نادرست: "چقدر از ویژگی‌ها و رابط کاربری ما راضی هستید؟"

 

به تعصبات توجه کنید

انواع مختلفی از تعصبات پرسشنامه آنلاین بر اساس سوالات، پاسخ‌ها و ترتیب سوالات وجود دارد. هنگام انجام پرسشنامه آنلاین‌های تجربه کاربری به این تعصبات توجه کنید:

  • تعصب ترتیب سوال: اشاره به این دارد که چگونه سوالات خود را ترتیب می‌دهید.
  • تعصب تأییدی: این زمانی رخ می‌دهد که فقط سوالاتی می‌پرسید که فرضیه شما را تأیید می‌کند.
  • تعصب اولیه: به ترجیح پاسخ‌دهندگان برای انتخاب گزینه‌های اول اشاره دارد.
  • تعصب اخیر: زمانی که مردم گزینه‌های انتهایی را ترجیح می‌دهند، یعنی گزینه‌های اخیر.
  • تعصب پس از وقوع: زمانی که پاسخ‌دهندگان فکر می‌کنند که رویدادهای رخ داده قابل پیش‌بینی بودند.
  • تعصب فرضی: اشاره به موقعیتی دارد که یک محقق سوالاتی را مطرح می‌کند که سطح دانش پاسخ‌دهندگان را فرض می‌کند.
  • تعصب خوشه‌ای: زمانی رخ می‌دهد که پاسخ‌دهندگان در سوالاتی که وجود ندارد، الگوهایی پیدا می‌کنند.

از سوالات با پاسخ‌های باز نیز استفاده کنید

اگرچه انواع سوالاتی مانند سوالات چندگزینه‌ای و امتیازدهی برای جمع‌آوری داده‌های کمی مفید هستند، اما سوالات باز بینش‌های کیفی را برای شما به ارمغان می‌آورند.

انجام پرسشنامه آنلاین‌های تجربه کاربری با انواع پاسخ‌های باز برای سوالات به پاسخ‌دهندگان این امکان را می‌دهد که تجربیات و موانع خود را به طور آزادانه توضیح دهند تا شما بتوانید اقدامات اصلاحی انجام دهید.

کانال‌های پرسشنامه آنلاین مناسب را هدف قرار دهید

علاوه بر پلتفرم‌های واضحی مانند وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های موبایل، می‌توانید پرسشنامه آنلاین‌های تجربه کاربری را برای آزمایش نمونه اولیه انجام دهید.

برای محصولات یا خدمات موجود، می‌توانید از پرسشنامه آنلاین‌های در سایت و در اپلیکیشن استفاده کنید. و اگر در حال آماده‌سازی برای راه‌اندازی یک محصول یا خدمات جدید هستید، می‌توانید پرسشنامه آنلاین‌ها را به نمونه اولیه خود اضافه کنید تا اصلاحات معقول انجام دهید.

برای مثال، می‌توانید نمونه اولیه خود را با یک نمونه هدف مخاطب به اشتراک بگذارید. می‌توانید از پاسخ‌دهندگان سوالات پرسشنامه آنلاین UI بپرسید تا ببینید چقدر از رابط کاربری راضی هستند و سوالات مشابهی که اجزای مختلف تجربه کاربری را هدف قرار می‌دهند.

نقطه تماس پرسشنامه آنلاین خود را انتخاب کنید

تجربه کاربری شامل هر عنصری است که مشتریان با آن تعامل دارند و بر تجربه آنها با شرکت یا محصول شما تأثیر می‌گذارد. بنابراین، باید به دقت نقاط تماسی که پرسشنامه آنلاین‌های تجربه کاربری را انجام می‌دهید، بسته به هدف خود در نظر بگیرید.

برای مثال، اگر می‌خواهید ترافیک در صفحه قیمت‌گذاری خود را بهبود بخشید، از مشتریان بپرسید چه اطلاعاتی کم است که می‌تواند به آنها کمک کند زمانی که قصد ترک کردن صفحه را دارند.

پرسشنامه آنلاین‌ها را مختصر و مرتبط نگه دارید

مشتریان پرسشنامه آنلاین‌های تجربه کاربری را که مدت زیادی طول می‌کشد و برای آنها مرتبط نیست، در وسط ترک می‌کنند. یک پرسشنامه آنلاین ایده‌آل تنها چهار تا پنج سوال می‌پرسد.

در مورد مرتبط بودن، می‌توانید از سوالات غربالگری استفاده کنید تا مطمئن شوید پاسخ‌دهندگانی که در نهایت پرسشنامه آنلاین شما را انجام می‌دهند، برای آن مناسب هستند.

نظرسنجی را در فواصل زمانی مناسب انجام دهید

سعی کنید مشتریان خود را تحت فشار قرار ندهید و پرسشنامه آنلاین‌های تجربه کاربری خود را در فواصل زمانی مناسب انجام دهید. همچنین بهتر است چندین پرسشنامه آنلاین تجربه کاربری را به‌طور همزمان اجرا نکنید، زیرا ممکن است تجربه مشتریان را مختل کنید.

اجازه دهید کاربران با استفاده از منطق پرش، از پاسخ‌دهی خودداری کنند

ممکن است برخی از مشتریان شما تمایلی به پاسخ دادن به هر سوال نداشته باشند. در این حالت، باید اطمینان حاصل کنید که آنها می‌توانند با استفاده از منطق پرش، سوال را رد کنند.

این رویکرد کاربرمحور نه تنها به ترجیحات فردی احترام می‌گذارد، بلکه تجربه کلی پرسشنامه آنلاین را نیز بهبود می‌بخشد. به این ترتیب، می‌توانید از شرکت‌کنندگانی که تمایل دارند، بینش‌های ارزشمندی جمع‌آوری کنید، در حالی که به استقلال کسانی که تصمیم به عدم پاسخ‌دهی می‌گیرند، احترام می‌گذارید.

نمایش پیشرفت پرسشنامه آنلاین

آیا می‌خواهید تعامل مشتریان با پرسشنامه آنلاین‌های تجربه کاربری شما افزایش یابد؟ از نمایش یک نوار پیشرفت در بالای سوالات پرسشنامه آنلاین خود شروع کنید.

به این ترتیب، مشتریان می‌دانند که چند سوال باقی‌مانده است و در هنگام انجام پرسشنامه آنلاین احساس نگرانی نمی‌کنند.

تشویق به انجام پرسشنامه آنلاین‌ها

اگر با نرخ بالای ترک پرسشنامه آنلاین‌ها مواجه هستید، تنها نیستید. گاهی اوقات، حتی اگر پرسشنامه آنلاین‌های شما بی‌نقص باشند، برخی مشتریان ممکن است به دلیل نبود انگیزه، پرسشنامه آنلاین‌ها را تکمیل نکنند.

می‌توانید پرسشنامه آنلاین‌های تجربه کاربری خود را با تخفیف‌ها، هدیه و پیشنهادات ویژه همراه کنید تا مشتریان انگیزه لازم برای تکمیل پرسشنامه آنلاین‌ها را به دست آورند و از مزایا بهره‌مند شوند.

نمونه‌های پرسشنامه آنلاین تجربه کاربری: قالب‌ها و سوالات

ما نمونه‌های پرسشنامه آنلاین تجربه کاربری را بر اساس نوع پرسشنامه آنلاین دسته‌بندی کرده‌ایم تا شما به راحتی بتوانید سوالاتی برای هر هدف شناسایی کنید.

پرسشنامه آنلاین تحقیقات بازاریابی

پرسشنامه آنلاین‌های تحقیقات تجربه کاربری بازاریابی در ابتدای مسیر مشتری قرار می‌گیرند، هنگامی که یک مشتری جدید به وب‌سایت یا اپلیکیشن شما می‌آید. این پرسشنامه آنلاین‌ها به درک مشخصات جمعیتی مشتریان جدید کمک می‌کنند تا شخصیت‌های مشتری ایجاد شود.

  •  اولین بار چگونه درباره ما شنیدید؟
  •  کدام گزینه‌های دیگر را قبل از انتخاب [نام محصول] ما در نظر گرفتید؟
  •  کدام یک از عبارات زیر بهترین توصیف نقش شما در فرآیند خرید است؟
  •  کدام یک از رقبای ما، چه آنلاین و چه آفلاین، را قبل از انتخاب [نام محصول] ما در نظر گرفتید؟
  •  چه چیزی به ذهنتان می‌رسد وقتی به محصول/وب‌سایت ما فکر می‌کنید؟
  •  مشکلات اصلی که می‌خواهید با [محصول] حل کنید چه هستند؟

NPS

از پرسشنامه آنلاین NPS استفاده کنید هنگامی که مشتریان در مسیر خود هستند و از محصول/خدمت شما استفاده کرده‌اند.

پس از اینکه آنها به اندازه کافی از آن استفاده کردند تا نظر واقعی خود را شکل دهند، می‌توانید NPS را در سایت یا درون اپلیکیشن راه‌اندازی کنید تا بازخورد جمع‌آوری کنید.

  •  احتمال اینکه [شرکت یا محصول] را به یک دوست یا همکار توصیه کنید چقدر است؟

پرسشنامه آنلاین رضایت مشتری (CSAT)

شما می‌توانید پرسشنامه آنلاین‌های CSAT را نیز انجام دهید وقتی که مشتریان زمان کافی برای استفاده از خدمات/محصول شما داشته‌اند تا بتوانند صادقانه پاسخ دهند. در اینجا چند نمونه سوال CSAT آورده شده است:

  •  اگر از شما بخواهیم که به محصول/وب‌سایت ما از ۱۰ نمره دهید، چه نمره‌ای می‌دهید؟
  •  چقدر از محصول ما راضی هستید؟
  •  چه کاری می‌توانستیم بهتر انجام دهیم؟
  •  خدمات ما را در مقیاس رضایت مشتری از ۱ تا ۱۰ چگونه ارزیابی می‌کنید؟
  •  کدام یک از کلمات زیر را برای توصیف محصول/خدمات ما استفاده می‌کنید؟
  •    مفید
  •    قابل اعتماد
  •    بیش از حد گران
  •    غیرعملی
  •    منحصر به فرد
  •    کیفیت پایین
  •  محصول/خدمات ما چقدر با انتظارات شما مطابقت دارد؟

خروج

قالب‌های خروج از قصد قبل از پایان مسیر مشتریان و زمانی که بازدیدکنندگان در آستانه ترک وب‌سایت شما هستند، مستقر می‌شوند.

این پرسشنامه آنلاین به شما کمک می‌کند بازدیدکنندگان را قبل از ترک، به مشتریان تبدیل کنید و آنها را در مسیر مشتری قرار دهید.

  •  آیا چیزی که به دنبالش بودید پیدا کردید؟
  •  آیا چیزی در این صفحه کم است؟
  •  چه چیزی باعث شد که امروز خرید خود را کامل نکنید؟
  •  آیا چیزی وجود دارد که بخواهید ما به شما کمک کنیم؟

پرسشنامه آنلاین‌ UES

می‌توانید از پرسشنامه آنلاین‌های UES استفاده کنید زمانی که مشتریان به طور فعال از ابزار شما استفاده می‌کنند تا تجربه آنها تازه باشد هنگامی که بازخورد می‌دهند.

به این ترتیب، آنها می‌توانند صادقانه پاسخ دهند که چقدر تلاش کردند تا با محصول شما به هدفی دست یابند.

 تا چه حد با این عبارت موافق یا مخالف هستید: محصول ABC انجام [فعالیت/هدف] را برای من آسان کرد.

پرسشنامه آنلاین‌ امتیاز تلاش مشتری CES

پرسشنامه آنلاین‌های امتیاز تلاش مشتری پس از اینکه مشتریان از خدماتی استفاده کردند هستند تا ببینند چقدر برای آنها آسان یا دشوار بوده است.

 آیا با این جمله موافقید؟ پشتیبانی مشتری باعث شد تا مشکل من به راحتی حل شود.

  •  از نظر شما استفاده از محصول/وب‌سایت ما چقدر آسان است؟

پرسشنامه آنلاین‌ مقیاس SUS

می‌توانید پرسشنامه آنلاین‌های مقیاس قابلیت استفاده سیستم را راه‌اندازی کنید هنگامی که مشتریان از محصول نرم‌افزاری شما استفاده می‌کنند تا ببینید که چگونه عمل می‌کند.

  •  فکر می‌کنم که دوست دارم از این [وب‌سایت/ محصول/ ابزار/ نرم‌افزار] به طور مکرر استفاده کنم.
  •  [وب‌سایت/ محصول/ ابزار/ نرم‌افزار] را به طور پیچیده یافتم.
  •  فکر می‌کردم که [وب‌سایت/ محصول/ ابزار/ نرم‌افزار] استفاده از آن آسان بود.

فرصت محصول

پرسشنامه آنلاین‌های فرصت محصول در مسیر مشتریان قرار می‌گیرند تا بررسی کنند کدام ویژگی‌ها و خدمات در میان مشتریان محبوب‌تر هستند و کدام یک دیگر مرتبط نیستند. همچنین می‌توانید ویژگی‌های جدید و به‌روز را کشف کنید

 تا به محصولات و خدمات خود اضافه کنید.

  •  آیا چیزی وجود دارد که هرگز از آن استفاده نمی‌کنید؟
  •  اگر یک عصای جادویی داشتید، چه چیزی را در محصول ما تغییر می‌دادید؟
  •  سه ویژگی‌ای که در محصول ما برای شما بیشترین ارزش را دارند چه هستند؟
  •  لطفاً سه ویژگی مهم را که فکر می‌کنید در [محصول] ما کم داریم نام ببرید؟

سایر سوالات پرسشنامه آنلاین تجربه کاربری

  •  لطفاً درباره تجربه خود با [محصول] به ما بگویید؟
  •  تجربه ورود شما به اپلیکیشن چگونه بود؟
  •  از کدام محصولات غیر از محصولات ما برای انجام وظایف مشابه استفاده می‌کنید؟
  •  آیا قیمت‌گذاری ما برای شما واضح است؟
  •  کدام روش پرداخت/ تحویل را ترجیح می‌دهید؟
  •  کدام ویژگی‌ها برای شما گیج‌کننده بود؟
  •  اولین بار چگونه درباره محصول/وب‌سایت ما شنیدید؟
  •  چه چیزی را در [محصول] کمتر/بیشتر دوست دارید؟
  •  چه چیزی باعث شد که اشتراک ما را نگیرید؟
  •  لطفاً یک بار که از محصول/خدمات ما به شدت راضی بودید را با ما به اشتراک بگذارید.
  •  در مقیاس ۱ تا ۱۰، چقدر ناراحت می‌شوید اگر [نام ویژگی/محصول/خدمت] دیگر در دسترس نباشد؟

انقلابی در بینش‌های کاربری با پرسشنامه آنلاین‌های تجربه کاربری  

اکنون که دید کاملی از پرسشنامه آنلاین‌های تجربه کاربری دارید، چه چیزی شما را از استفاده از آنها برای کسب و کارتان بازمی‌دارد؟

با ابزار مناسب تجربه مشتری و دانش ایجاد پرسشنامه آنلاین‌های تجربه کاربری، هرگز در تحقیقات کاربری خود اشتباه نخواهید کرد.

شما فقط باید آنچه را که می‌دانید با ابزاری که انتخاب می‌کنید، پیاده‌سازی کنید و در کمترین زمان ممکن، داده‌های مشتری را برای بهبود تجربه مشتری خود خواهید داشت.


اشتراک در تلگرام
اشتراک در فیسبوک
اشتراک در توئیتر
اشتراک در واتس‌اپ
اشتراک در واتس‌اپ
اشتراک در SMS


توسط سامانه یوچک پرسشنامه آنلاین بسازید ، آن را به اشتراک بگذارید و از داده های بدست آمده گزارش گیری کنید.


1000 Characters left