چگونه از طریق پرسشنامه آنلاین جامعه هدف خود را شناسایی کنیم؟

پرسشنامه آنلاین‌های جامعه هدف یک روش موثر برای جمع‌آوری اطلاعات درباره‌ی مشتریان ایده‌آل شما برای هدایت تلاش‌های بازاریابی، ارزیابی سازگاری محصول با بازار و موارد دیگر است. مخاطبان هدف شما در آنجا منتظر محصول شما برای حل مشکلی که به دنبالش بوده‌اند هستند. اما شما همچنین نیاز به اثبات سازگاری محصول با بازار دارید تا از سرمایه‌های مالی از ذینفعان تأمین کنید، تلاش‌های بازاریابی را هدایت کنید و محصول را بهبود بخشید. اینجاست که پرسشنامه آنلاین‌های مخاطبین هدف به کار می‌آیند.

این پرسشنامه آنلاین‌ها به شما کمک می‌کنند تا نیازها، ارزش‌ها، جمعیت‌شناسی و عادات افرادی را که احتمالاً محصول شما را خریداری می‌کنند، درک کنید. تیم یوچک در کل این مسیربه شما مشروت میدهد، ازاینکه چگونه سوالات مناسبی را مطرح کنید تا بهترین روش‌ها برای ارسال یک پرسشنامه آنلاین و حتی اینکه چگونه از هوش مصنوعی در هر مرحله کمک بگیرید.

شناسایی بازار هدف

جمع‌آوری اطلاعات جمعیتی مانند سن و جنس، محل زندگی، شغل، درآمد، علایق، نیازها و عادات. محصول یا خدمت شما برای همه مناسب نیست، و این یک نکته مثبت است. مخاطب هدف یک محصول یا خدمت - به عنوان بازار هدف آن - یک مصرف‌کننده یا گروهی از مصرف‌کنندگان است که احتمالاً یک خرید انجام خواهند داد. برندها برای تعیین مخاطب هدف خود تحقیقات بازاریابی انجام می‌دهند و تحقیقات بیشتری را انجام می‌دهند تا ببینند چگونه می‌توانند بهترین روش را برای هدف‌گیری این مخاطبان انجام دهند.

برخی از اطلاعاتی که ممکن است برای توصیف بازار هدف شما استفاده کنید شامل موارد زیر است:

  • سن و جنسیت
  • محل زندگی
  • درآمد
  • شغل
  • علایق
  • نیازها و عادات

ممکن است چندین گروه مخاطب بر اساس جمعیت، علایق یا عادات خرید تقسیم کنید. این اطلاعات به ساخت تصویری از افرادی که استراتژی بازاریابی کلی شما باید هدفشان باشد کمک می‌کند و امکان بهره‌وری بیشتر از تأثیر ممکن از کمپین‌های شما را فراهم می‌کند (بدون اینکه بودجه را فراموش کنیم). همچنین می‌تواند تغییراتی که ممکن است برای بهبود سازگاری محصول با بازار انجام دهید را مطلع کند.

وقت بگذارید تا سوالات مؤثری را بنویسید.

یوچک را در جلوی چشمان کاربران قرار دهید تا بیشترین تعداد کاربر را جذب کنید.

از یکپارچه سازی های یوچک استفاده کنید تا صفحه‌های اندازه‌گیری ایجاد کنید و با قدرت اتوماسیون، در اسرع وقت داده‌های قابل استفاده داشته باشید.

تعیین اندازه پرسشنامه آنلاین

وقتی تعداد پاسخ‌ها افزایش می‌یابد، بازه اطمینان نیز افزایش می‌یابد. پرسشنامه آنلاین شما باید حداقل ۴۰۰ پاسخ داشته باشد. اما اگر منابع کافی برای انجام یک پرسشنامه آنلاین بزرگتر دارید، نتایج شما قابل اطمینان‌تر خواهد بود.

در هنگام انجام تحقیقات بازاریابی، ما توصیه می‌کنیم حداقل ۴۰۰ پاسخ را برای یک بازه اطمینان بالاتر جمع‌آوری کنید. اما این چه معنی‌ای دارد؟ در مورد اندازه پرسشنامه آنلاین، بیشتر بهتر است. با این حال، پرسشنامه آنلاین‌های بزرگتر نیاز به پول بیشتری دارند، بنابراین فقط هدفی را که کافی پاسخ برای شروع تفسیر داده‌های بی‌طرف را دارید را هدف قرار دهید.

یک بازه اطمینان، معمولاً به عنوان 90%-95% بیان می‌شود، احتمال این است که شرکت‌کنندگان شما پاسخ‌های دقیقی به شما می‌دهند. به عنوان مثال، اگر 100 نفر به شما بگویند که قصد دارند پس از پایان قراردادشان مجدداً به محصول شما اشتراک بگذارند و شما بازه اطمینانی 95% داشته باشید، می‌توانید انتظار داشته باشید که 95 نفر از این شرکت‌کنندگان واقعاً مجدداً به اشتراک بگذارند.

بطور طبیعی، واقعیت مخاطب هدف شما تقریباً همیشه کمی با نتایج پرسشنامه آنلاین شما متفاوت خواهد بود. با این حال، جمع‌آوری پاسخ‌های بیشتر به افزایش بازه اطمینان و دقت نتایج پرسشنامه آنلاین منجر می‌شود.

نوشتن سوالات مؤثر در پرسشنامه آنلاین

پرسشنامه آنلاین شما تنها تا زمانی قوی است که سوالاتی که می‌پرسید، قوی باشد. و این که چگونه این سوالات را مطرح می‌کنید هم مهم است. در ادامه برخی از پیشنهادهای برتر ما برای ایجاد بیشترین تأثیر با پرسشنامه آنلاین شما آمده است:

با سوالات انتخابی شروع کنید:

سوالاتی که می‌توانند شرکت‌کنندگانی را که برای پرسشنامه آنلاین شما مناسب نیستند را از بین ببرند، زمان همه را صرفه‌جویی می‌کنند.

از محرک‌های پویا، منطق شرطی و منطق پرش استفاده کنید: پرسشنامه آنلاین‌هایی که با پیشرفت شرکت‌کنندگان تغییر می‌کنند، جذاب‌تر هستند و اطمینان می‌دهند که شما اطلاعات درست را دارید.

تمرکز روی یک سوال در هر زمان:

در زندگی روزمره‌مان مشغولیت‌های زیادی وجود دارد - آنها را در پرسشنامه آنلاین‌های خود محدود کنید. پرسیدن یک سوال در هر زمان باعث می‌شود مردم بیشتر به پر کردن پرسشنامه آنلاین امتناع نشان دهند و آن را تکمیل کنند.

آن را زیبا طراحی کنید:

پرسشنامه آنلاین‌های با نشان تجاری و استایل شده شرکت‌کنندگان را در حین پیشرفت از سوالات جذب می‌کنند. سوالات باز محدود خود را محدود کنید و از پاسخ‌های مقیاسی به‌طور متناوب استفاده کنید تا خواندن پاسخ‌های شما را آسان‌تر کنید. این نوع سوالات را برای زمانی که لازم است مثل جمع‌آوری نظرات در پرسشنامه آنلاین‌های ادراک برند نگه دارید.

شرکت‌کنندگان احتمالاً پس از مدتی شروع به حس کسالت می‌کنند. پرسشنامه آنلاین‌ها را به اندازه کم و ساده ممکن نگه دارید تا از اینکه شرکت‌کنندگان از پاسخ‌دادن منصرف شوند، جلوگیری کنید.

زمانی که به ایجاد سوال کامل می‌پردازید، آن را ساده و خاص کنید. می‌خواهید آن را به اندازه ممکن آسان برای درک کنید. همچنین ایده خوبی است که به این فکر کنید که چگونه یک سوال می‌تواند با کمترین تلاش بیشترین اطلاعات را برای شما بدهد.

به عنوان مثال، اگر می‌خواهید بدانید مخاطب هدف شما چقدر تلویزیون تماشا می‌کنند، پرسیدن "آیا خیلی تلویزیون تماشا می‌کنید؟" با گزینه‌های "بله" یا "خیر" به شما اطلاعات زیادی نمی‌دهد. "خیلی" از تلویزیون خیلی نسبی است. به جای آن، امتحان کنید بپرسید: "در میانه هفته معمولاً چقدر تلویزیون تماشا می‌کنید؟" و چند گزینه پاسخ خاص مانند "یک ساعت یا کمتر" یا "سه تا چهار ساعت" بدهید.

شما می‌توانید از انواع مختلفی از سوالات برای پرسشنامه آنلاین از مخاطب هدف خود استفاده کنید. بیایید برخی از بهترین سوالاتی که می‌توانید در پرسشنامه آنلاین مخاطب هدف خود استفاده کنید را بررسی کنیم:

سوالات بسته: این سوالات دارای پاسخ‌های پیش‌فرضی است که انتخاب می‌شوند. آنها برای پرسیدن سوالات بسیار ساده سیاه یا سفید مناسب‌اند. به عنوان مثال، "قبلاً از گوگل استفاده کرده‌اید؟" یک سوال بسته است زیرا پاسخ "بله" یا "خیر" است.

سوالات مقیاس لیکرت: این سوالات دارای پاسخ‌هایی در یک مقیاس هستند. آنها برای ایجاد پاسخ‌های قابل اندازه‌گیری به سوالاتی که پیچیده‌تر هستند مناسب‌اند. به عنوان مثال، "چگونه تجربه پرواز خود را ارزیابی می‌کنید؟" با گزینه‌های "خیلی بد"، "بد"، "خوب"، "مثبت" یا "خیلی مثبت" یک سوال مقیاس لایکرت است.

سوالات جمعیت‌شناختی: این سوالات از شرکت‌کنندگان می‌خواهند که ویژگی‌های کلیدی خود را خودشان مشخص کنند. پرسیدن از سن، جنسیت، ملیت یا حرفه شرکت‌کنندگان همه نمونه‌های سوالات جمعیت‌شناختی هستند.

سوالات چند گزینه‌ای: این سوالات نوعی از سوالات بسته هستند که به شرکت‌کنندگان امکان می‌دهند از چندین پاسخ پیش‌فرضی انتخاب کنند. آنها برای زمانی که می‌خواهید محدود کنید که مردم چه می‌توانند بگویند یا دانش آنها را در مورد یک موضوع آزمایش کنید مناسب‌اند. پرسیدن "شهری که پایتخت اسپانیا است کدام است؟" با گزینه‌های "بارسلونا"، "سوییس"، "مادرید" و "گرانادا" یک سوال چند گزینه‌ای است.

اجرا و انتشار پرسشنامه آنلاین

طبق گفته HubSpot، بهترین زمان برای ارسال یک پرسشنامه آنلاین در زمان‌هایی است که افراد در حال کاهش فعالیت هستند. فکر کنید که زمانی که همیشه ایمیل‌های خود را بررسی می‌کنید - صبحانه، یا در حالی که بعد از ناهار کارهای دیگری را انجام می‌دهید، شاید؟ این بهترین زمان برای ارسال پرسشنامه آنلاین شماست.

با این حال، این وابسته به این است که به چه افرادی می‌خواهید هدف بگیرید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید به افراد بالای ۶۵ سال هدف بگیرید، شبکه‌های اجتماعی بهترین گزینه نیست، اما اگر می‌خواهید به نسل Z دست پیدا کنید، این راه راه مناسب است.

احتمالاً تنها یک رویکرد برای اجرای پرسشنامه آنلاین شما وجود نخواهد داشت. حتی یک مخاطب هدف زیرگروه‌هایی دارد، بنابراین ممکن است بخواهید مخاطب خود را بیشتر تقسیم کنید، مانند بر اساس درآمد. با استفاده از محرک‌های پویا یوچک، می‌توانید این کار را به آسانی انجام دهید و افراد دسته‌های مختلف را به مسیرهای مختلفی از یک پرسشنامه آنلاین ارسال کنید.

شما زمان زیادی را صرف کرده‌اید تا پرسشنامه آنلاین خود را بهینه کنید، و حالا وقت آن است که آن را با جهان به اشتراک بگذارید. مهم این است که آیا می‌خواهید پرسشنامه آنلاین خود را در صفحه اصلی وب‌سایتتان جای دهید، آن را در برخی از ایمیل‌ها به اشتراک بگذارید، یا یک کد QR ارسال کنید، یوچک می‌تواند به شما کمک کند.

تحلیل نتایج پرسشنامه آنلاین

شما با دقت پرسشنامه آنلاین خود را طراحی کرده و آن را در انواع کانال‌ها پخش کرده‌اید. پس حالا چه کنیم؟ وقتی به آن عدد جادویی ۴۰۰ می‌رسیدید - یا هر هدفی که برای تکمیل فرم تعیین کرده‌اید - زمان آن رسیده است که به آنچه مخاطبان شما می‌گویند، بپردازید.

یوچک به طور خودکار گزارش می‌دهد که چگونه افراد با پرسشنامه آنلاین شما تعامل می‌کنند، نشان می‌دهد زمان تکمیل، نرخ انصراف و حتی دستگاه‌هایی که شرکت‌کنندگان از آنها استفاده می‌کنند. ما همچنین تجسم داده‌های پاسخ‌های شما را ایجاد می‌کنیم تا بتوانید گرایش‌های کلی را به یک نگاه ببینید. بنشینید و به تجزیه و تحلیل‌های ما بپیوندید، فرآیندهای اتوماسیون را برای مدیریت پروژه و گزارش‌دهی بدون دردسر انجام دهید.

اتوماسیون تحقیقات بازاریابی همه کاره نیست، اما می‌تواند برای کمک به راهنمایی تحقیقات شما، برجسته کردن برآوردهای سطح بالا، به‌روزرسانی ابزارهای مدیریت پروژه هنگام پیشرفت تحقیقات، ارسال یادآوری‌ها و پیگیری‌های اتوماتیک به شرکت‌کنندگان، کاهش زمان صرف شده برای تحقیقات و موارد دیگر مفید باشد.

همانطور که داده‌ها وارد می‌شود، می‌توانید از آنها برای اطلاع‌رسانی به استراتژی خود استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر یک شرکت تجارت الکترونیکی متوجه شود که مخاطب هدف خود اکثراً از طریق اینترنت می‌خرند، ممکن است ایده خوبی باشد که منابع بیشتری را به برنامه و تجربه موبایل خود اختصاص دهد. برآوردهای پرسشنامه آنلاین مخاطب هدف شما می‌تواند به شما کمک کند تا منابع بازاریابی خود را به طور کارآمد تر توزیع کنید تا زمان، پول و تلاشی که در این مسیر صرف می‌شود، را صرفه‌جویی کنید.

کشف داده با یوچک

مهم است که هنگام تلاش برای انجام پرسشنامه آنلاین از مخاطب هدف انعطاف‌پذیر باشید. یوچک کمک می‌کند تا پرسشنامه آنلاین‌های بهینه‌شده را به سادگی ایجاد کنید تا اطلاعات خود را در مورد مخاطبین بدست آورید.

اینجا چند راهی است که یوچک به شما کمک می‌کند تا پرسشنامه آنلاین مخاطب هدف را با دنبال کردن بهترین روش‌های پرسشنامه آنلاین ایجاد کنید:

سریع‌ترین زمان: شما نیازی به استفاده از هیچ کدینگی برای ایجاد پرسشنامه آنلاین‌های متناسب و دسترسی به هیچ ویژگی اتوماسیونی که یوچک ارائه می‌دهد ندارید، که به شما کمک می‌کند کمتر وقت خود را صرف پرسشنامه آنلاین‌های خود کنید و زودتر داده‌ها را جمع آوری کنید.

مناسب برای کاربران موبایل: بهینه‌سازی پرسشنامه آنلاین‌های خود برای کاربران موبایل آسان است، با جلب شرکت‌کنندگان در جایی که هستند و گسترش دادن دسترسی پرسشنامه آنلاین‌های خود.

تجزیه و تحلیل: ببینید کجا ممکن است افراد را از دست بدهید، اجازه دهید تغییرات را در پرسشنامه آنلاین خود ایجاد کنید و بیشترین امکانات آن را به کار ببرید تا از ابتدا شروع نکنید زمانی که چیزی کار نمی‌کند.

نتیجه گیری

استفاده از پرسشنامه‌های آنلاین برای نظرسنجی جامعه هدف شما می‌تواند ابزار موثری برای جمع‌آوری بازخورد و داده‌های مورد نیاز شما باشد. ابتدا، اهداف و هدف مورد نظر خود را برای این نظرسنجی مشخص کنید. سپس، پرسش‌هایی طراحی کنید که به دقت به اهداف شما پاسخ دهند و اطلاعات مورد نیاز را ارائه دهند. برای ارسال پرسشنامه، از پلتفرم‌های نظرسنجی آنلاین معتبر و قابل اعتماد استفاده کنید و آن را به جامعه هدف خود ارسال کنید. در نهایت، با تحلیل دقیق و دقیق داده‌های دریافتی، به نتایجی که می‌خواهید برسید و اقدامات مورد نیاز برای بهبود و بهبود فرآیندهای خود را اعمال کنید.

 

سوالات متداول

۱. چگونه می‌توانم پرسش‌های موثری برای پرسشنامه آنلاین طراحی کنم؟

برای طراحی پرسش‌های موثر، ابتدا اهداف و هدف نظرسنجی خود را مشخص کنید و پرسش‌هایی را طراحی کنید که به دقت به این اهداف پاسخ دهند و اطلاعات مورد نیاز را جمع‌آوری کنند. همچنین، از سوالات باز و بسته با ترکیبی از انواع مختلف سوالات استفاده کنید تا اطلاعات گسترده‌تری را دریافت کنید.

۲. چگونه می‌توانم پرسشنامه آنلاین را به جامعه هدف خود ارسال کنم؟

برای ارسال پرسشنامه آنلاین، می‌توانید از ایمیل، شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت خود یا دیگر کانال‌های ارتباطی موجود استفاده کنید. همچنین، می‌توانید از پلتفرم‌های نظرسنجی آنلاین معتبر و قابل اعتمادی که ارسال پرسشنامه را آسان می‌کنند، استفاده کنید.


اشتراک در تلگرام
اشتراک در فیسبوک
اشتراک در توئیتر
اشتراک در واتس‌اپ
اشتراک در واتس‌اپ
اشتراک در SMS


توسط سامانه یوچک پرسشنامه آنلاین بسازید ، آن را به اشتراک بگذارید و از داده های بدست آمده گزارش گیری کنید.


1000 Characters left