۱۱ ایده برتر برای مشوق‌های پرسشنامه آنلاین (راهنمای کامل)

آیا به نظر می‌رسد که نرخ تکمیل پرسشنامه آنلاین شما در سطح ثابتی باقی مانده و نمی‌دانید چرا؟ شما تنها کسی نیستید که با این مشکل مواجه است. واقعیت این است که بیشتر افراد زمان کافی برای پر کردن پرسشنامه آنلاین‌ها ندارند. مگر اینکه در ازای آن چیزی دریافت کنند. اینجاست که مشوق‌های پرسشنامه آنلاین وارد عمل می‌شوند. این راهنمای نهایی به شما ۱۱ ایده عالی برای مشوق‌های پرسشنامه آنلاین ارائه می‌دهد که هم مقرون به صرفه و هم جذاب است.

مشوق‌های پرسشنامه آنلاین چیست؟

اکثر افراد احتمالاً در مقطعی از زندگی خود پرسشنامه آنلاین را انجام داده‌اند، خواه برای پروژه مدرسه باشد یا تحقیقات بازار. حتی با اینکه پرسشنامه آنلاین‌ها می‌توانند ابزارهای ارزشمندی برای جمع‌آوری اطلاعات باشند، اما ترغیب افراد به تکمیل آن‌ها می‌تواند خسته‌کننده باشد. در اینجا، مشوق‌های پرسشنامه آنلاین می‌توانند به کمک شما بیایند.  مشوق‌های پرسشنامه آنلاین، پاداش‌هایی هستند که به افراد در ازای صرف زمان برای پر کردن پرسشنامه آنلاین‌ها ارائه می‌شود.

رایج‌ترین نوع مشوق شامل ارائه کوپن‌ها، تخفیف‌ها، شانس برنده شدن جایزه یا حتی پول نقد است. هر چه که مشوق وعده داده شده باشد، هدف یکسان است: متقاعد کردن افراد برای تکمیل پرسشنامه آنلاین.

مزایا و معایب استفاده از مشوق‌های پرسشنامه آنلاین

هر وقت تابلویی را می‌بینید که می‌گوید "برنده یک آیپد رایگان شوید!" در کنار یک پرسشنامه آنلاین رضایت مشتری، ممکن است اگر به درستی اجرا نشود، مشوق‌ها ممکن است به نظر ناامیدانه بیایند. در برخی موارد، حتی ممکن است مانند نوعی کلاهبرداری به نظر برسد. پس، آیا ارائه مشوق‌های پرسشنامه آنلاین ارزش تلاش را دارد؟

مزایای مشوق‌های پرسشنامه آنلاین  

ترغیب به تکمیل پرسشنامه آنلاین

تحقیقات نشان داده‌اند که ارائه مشوق می‌تواند احتمال تکمیل پرسشنامه آنلاین‌ها را تا ۳۰٪ افزایش دهد. این امر برای پرسشنامه آنلاین‌های کوتاه و همچنین تحقیقات پیچیده و سفارشی نیز صدق می‌کند.

انگیزه دادن به شرکت‌کنندگان در مراحل پایانی

مشوق‌های پرسشنامه آنلاین در نزدیکی پایان دوره‌های جمع‌آوری داده‌ها، زمانی که افزایش نرخ پاسخ‌های پرسشنامه آنلاین ضروری است، مفید هستند.

معایب مشوق‌های پرسشنامه آنلاین

جذب جویندگان پاداش

مشوق‌های پرسشنامه آنلاین ممکن است افرادی را جذب کنند که مناسب پاسخ دادن به سوالات نیستند یا فقط در صورت دریافت پاداش پاسخ دهند.

نتایج نادرست پرسشنامه آنلاین

ممکن است پاسخ‌دهندگان پرسشنامه آنلاین به منظور دریافت مشوق، اطلاعات نادرستی ارائه دهند که می‌تواند به مسائل مربوط به یکپارچگی داده‌ها منجر شود.

دشواری بیشتر در پیگیری پاسخ‌ها

شناسایی و پیگیری شرکت‌کنندگان و پاداش‌های آن‌ها در هنگام ارائه مشوق‌های پرسشنامه آنلاین بسیار مهم است. این امر می‌تواند چالش‌برانگیز باشد اگر از یک پلتفرم پرسشنامه آنلاین آنلاین خودکار استفاده نکنید.

نکته! برای پیگیری بیشتر، می‌توانید یوچک را یکپارچه کنید. یوچک کل فرآیند جمع‌آوری داده‌های مشتری از طریق ایمیل یا پرسشنامه آنلاین‌های داخلی را خودکار می‌کند و همچنین الگوهای پرسشنامه آنلاین طراحی‌شده توسط کارشناسان را ارائه می‌دهد که می‌توانید به سرعت اجرا کنید.

چگونه از مشوق‌های پرسشنامه آنلاین برای دستیابی به بهترین داده‌ها استفاده کنیم

در ابتدا، ممکن است مشوق‌های پرسشنامه آنلاین بیشتر به نظر زیان‌آور از مفید باشند. با این حال، بسیاری از کسب‌وکارها همچنان از آن‌ها به عنوان راهی برای افزایش نرخ پاسخ‌ها استفاده می‌کنند. و وقتی به آن فکر می‌کنید، منطقی است. چه کسی از شانس دریافت چیزی رایگان وسوسه نمی‌شود؟

پس، چگونه می‌توانید بهترین مشوق‌های پرسشنامه آنلاین را طراحی کنید تا این معایب را به حداقل برسانید؟

با تعیین اینکه آیا به یک مشوق نیاز دارید، شروع کنید

پاداش‌های پرسشنامه آنلاین همیشه ضروری نیستند. در برخی موارد، ممکن است متوجه شوید که نرخ پاسخ‌دهی به پرسشنامه آنلاین‌ها به طور متوسط ​​بسیار بالا است و ارائه مشوق‌ها هیچ فایده ملموسی ندارد.

نوع مناسب مشوق‌های پرسشنامه آنلاین را انتخاب کنید

بهترین مشوق به جمعیت‌شناسی و اهداف پرسشنامه آنلاین شما بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر مخاطبان جوان‌تری را هدف قرار داده‌اید، پاداشی مانند دانلودهای دیجیتال یا کارت‌های هدیه ممکن است مؤثرتر از ارائه پول نقد باشد.

از سوی دیگر، اگر پرسشنامه آنلاین شما بر روی مخاطبان شرکتی تمرکز دارد، ممکن است بهتر باشد مشوق‌هایی مانند تخفیف‌ها یا مشاوره‌های رایگان ارائه دهید.

یک دستورالعمل شفاف ارائه دهید

شما باید پیشنهاد مشوق را درون پرسشنامه آنلاین معرفی کرده و نحوه دریافت پاداش را به زبانی ساده و دقیق توضیح دهید.

مشوق را مرتبط کنید

بهترین مشوق‌های پرسشنامه آنلاین آن‌هایی هستند که به موضوع پرسشنامه آنلاین شما مرتبط هستند. به عنوان مثال، اگر در مورد یک محصول جدید از مشتریان پرسشنامه آنلاین می‌کنید، ارائه تخفیف بر روی آن محصول به عنوان مشوق می‌تواند راهی عالی برای دریافت بازخورد دقیق‌تر باشد.

زمان‌بندی خود را با دقت انتخاب کنید

ارائه پاداش‌ها خیلی زود می‌تواند منجر به پاسخ‌های سریع و نادقیق شود. از سوی دیگر، ارائه مشوق‌ها خیلی دیر می‌تواند باعث شود کاربران احساس کنند که ارزش تلاش را ندارد.

ارزش مشوق را تعیین کنید

هزینه مشوق و اینکه آیا ارزش از دست دادن احتمالی درآمد در مقایسه با آنچه که در فروش به دست می‌آورید را دارد، در نظر بگیرید. گزینه‌های دیگری مانند ارائه ارسال رایگان یا برنامه پاداش برای جذب مشتریان جدید را بررسی کنید.

ایده‌های مشوق پرسشنامه آنلاین

با ایده‌های مناسب مشوق پرسشنامه آنلاین، می‌توانید بینش‌های زیادی به دست آورید و افراد بیشتری را به تکمیل پرسشنامه آنلاین ترغیب کنید. از ایده‌های مشوق الهام بگیرید که پاسخ‌دهندگان شما نمی‌توانند در برابر آن‌ها مقاومت کنند.

1- تخفیف

در ازای تکمیل پرسشنامه آنلاین، یک کوپن یا تخفیف درصدی ارائه دهید. افرادی که از این پیشنهادها استفاده می‌کنند بیشتر احتمال دارد که به مشتریان وفادار تبدیل شوند و وفاداری به برند و درآمد را افزایش دهند.

این مشوق مالی به‌ویژه برای خرده‌فروشان و سایت‌های تجارت الکترونیک به‌خوبی کار می‌کند. به عنوان مثال، می‌توانید یک تخفیف ۱۰٪ برای خرید بعدی به کاربران ارائه دهید که پرسشنامه آنلاین را تکمیل کرده‌اند. همان‌طور که هر دلار اهمیت دارد، می‌توانید مطمئن باشید که بسیاری از پاسخ‌دهندگان شرکت خواهند کرد.

2- برنامه‌های وفاداری

نکته جالب در مورد برنامه‌های وفاداری این است که به مشتریان دلیلی برای بازگشت می‌دهند. هر چه بیشتر پرسشنامه آنلاین‌ها را تکمیل کنند و خریدهای بیشتری انجام دهند، پاداش‌ها و امتیازهای وفاداری بیشتری کسب خواهند کرد.

نکته! ۱۴ برابر بیشتر احتمال دارد که از تلفن همراه خود به جای کامپیوتر برای دسترسی به برنامه‌های وفاداری استفاده کنند. به همین دلیل بسیار مهم است که برنامه وفاداری خود را به گونه‌ای طراحی کنید که به راحتی از دستگاه‌های موبایل قابل دسترسی باشد.

تمدید اشتراک‌های آزمایشی

این یکی از مشوق‌های غیرمالی مورد علاقه ماست زیرا مقرون به صرفه و آسان برای اجرا است. یک پیام مانند "پرسشنامه آنلاین را انجام دهید و دو هفته دسترسی رایگان بیشتر به محصول ما دریافت کنید" می‌تواند به شدت نرخ پاسخ‌ها را افزایش دهد.

این رویکرد پاداش‌های ارزشمندی را برای هر دو طرف ارائه می‌دهد: کاربران زمان بیشتری برای تست محصول شما دریافت می‌کنند در حالی که شما بازخورد ارزشمندی از آن‌ها دریافت می‌کنید. علاوه بر این، هزینه‌ی زیادی برای شما ندارد و ممکن است تست‌کنندگان را به کاربران واقعی تبدیل کنید.

کارت‌های هدیه

کارت هدیه راهی عالی برای پاداش دادن به افرادی است که پرسشنامه آنلاین شما را انجام می‌دهند. می‌توانید کارت‌های هدیه آمازون، استارباکس یا دیگر کارت‌ها را برای زمان و تلاش پاسخ‌دهندگان ارائه دهید. در هر صورت، این یک برد-برد است. مشتریان شما می‌توانند از این کارت‌ها برای خرید هر چیزی که دوست دارند استفاده کنند و شما همچنان بازخورد لازم را دریافت خواهید کرد.

نکته! آن را منحصر به فرد تر کنید با ارائه کارت‌های هدیه دیجیتال و کدها. آن‌ها به صورت آنلاین ذخیره می‌شوند که پیگیری و مدیریت آن‌ها را آسان‌تر می‌کند.

دسترسی به ویژگی‌ها یا محصولات ویژه

راه دیگری برای تشویق پاسخ‌دهندگان، ارائه دسترسی به ویژگی‌ها یا محصولاتی است که به طور معمول به آن‌ها دسترسی ندارند.

به عنوان مثال، اگر یک شرکت SaaS را اداره می‌کنید، می‌توانید دسترسی انحصاری به ویژگی‌های جدید منتشر شده خود بدهید. یا، اگر یک کسب‌وکار تجارت الکترونیک هستید، می‌توانید برخی از محصولات نسخه محدود خود را ارائه دهید.

به واسطه این مشوق‌های غیرمالی پرسشنامه آنلاین، شما اطلاعات ارزشمندی درباره کسب‌وکار خود و همچنین بازخوردی درباره محصولات جدید خود به دست خواهید آورد. همچنین می‌توانید ارزش درک شده محصول خود را با اجازه دادن به کاربران برای دیدن ویژگی‌هایی که می‌توانند از آن‌ها لذت ببرند حتی قبل از خرید افزایش دهید.

ورود به قرعه‌کشی برای جوایز بزرگتر

ورود به قرعه‌کشی نیز می‌تواند باعث ایجاد هیجان در بازار شود زیرا مردم اخبار را به اشتراک می‌گذارند و دوستان خود را تشویق به شرکت می‌کنند. علاوه بر این، در مقایسه با مشوق‌های دیگر مانند برنامه‌های وفاداری، پیگیری و اندازه‌گیری موفقیت آن بسیار آسان‌تر است.

با این حال، باید از قوانین محلی قرعه‌کشی آگاه باشید، بنابراین حتماً قبل از طراحی یک برنامه، آن‌ها را بررسی کنید.

هدایای رایگان مانند نمونه‌ها یا دانلودها

پک‌های نمونه محصول، دانلودهای دیجیتال و انواع دیگر هدایای رایگان مشوق‌های عالی برای پاسخ‌دهندگان پرسشنامه آنلاین هستند. این نوع پاداش به ویژه برای کسب‌وکارهایی که مشتریان علاقه‌مند به تکنولوژی را هدف قرار می‌دهند، مفید است، یعنی افرادی مانند گیمرها یا توسعه‌دهندگان نرم‌افزار.

هدایای رایگان، از جمله دانلودهای انحصاری یا محتوای دیجیتالی که در جای دیگری یافت نمی‌شوند، می‌توانند برای جذب بیشتر به برند شما نیز استفاده شوند. شرکت‌کنندگان پرسشنامه آنلاین با ارائه مشوق‌های متناسب با ترجیحات شان، احساس ارزشمندی و قدردانی خواهند کرد. این امر ممکن است آن‌ها را تشویق کند تا پاسخ‌های دقیق‌تر و اندیشمندانه‌تری ارائه دهند.

پاداش‌های ارجاعی

می‌توانید پاداش‌های ارجاعی نیز ارائه دهید که می‌تواند به جای تخفیف‌ها و مزایای دیگر زمانی که پاسخ‌دهندگان پرسشنامه آنلاین‌ها را تکمیل می‌کنند، استفاده شود. به عنوان یک مزیت، این کار به انتشار خبر درباره پرسشنامه آنلاین‌های شما کمک می‌کند و دسترسی به مخاطبان بیشتری را برای شما فراهم می‌کند.

همچنین پیگیری و اندازه‌گیری پاداش‌های ارجاعی آسان است، بنابراین می‌توانید اطمینان حاصل کنید که همه چیز به درستی پیش می‌رود.

دسترسی زودهنگام به محصول یا خدمات

دادن دسترسی زودهنگام به محصول یا خدمات شما به کاربران یک ایده بسیار خوب است، به ویژه زمانی که پرسشنامه آنلاین شما درباره همان محصول یا خدمات است. ارائه دسترسی زودهنگام در ازای تکمیل پرسشنامه آنلاین، مشارکت را تشویق می‌کند و بازخورد ارزشمندی قبل از انتشار محصول یا خدمات به شما ارائه می‌دهد.

و به یاد داشته باشید: داشتن چیزی که هیچ کس دیگری به آن دسترسی ندارد، احساس انحصار ایجاد می‌کند.

نکته! به پاسخ‌دهندگان پرسشنامه آنلاین کمک کنید که احساس کنند درونی هستند. آن‌ها را احساس کنید که انگار در یک مرحله آزمایشی شرکت می‌کنند.

اهدا به خیریه

برخی افراد به مشوق‌های نقدی پاسخ خوبی نمی‌دهند. آن‌ها این امر را با تصورات منفی مرتبط می‌دانند و آن را مشکوک می‌دانند. در این حالت، باید اهدای خیریه را در نظر بگیرید. در نتیجه، شرکت‌کنندگان شما خوشحال خواهند بود که به یک امر خیر کمک کرده‌اند. مبلغی که اهدا می‌کنید لزوماً نباید بزرگ باشد حتی مبالغ کوچک هم می‌توانند تفاوت ایجاد کنند.

دسترسی به رویدادهای انحصاری

ارائه دسترسی به رویدادهای انحصاری به کاربران اگر پرسشنامه آنلاین شما را پر کنند، راه دیگری برای تشویق به مشارکت است. این می‌تواند شامل هر چیزی باشد، از بلیت‌های پیش‌فروش، گذرهای VIP یا دسترسی به وبینارها یا مسابقات.

به این ترتیب، می‌توانید به شرکت‌کنندگان وفادار خود پاداش دهید و قدردانی خود را نشان دهید. علاوه بر احساس خاص بودن، آن‌ها همچنین یک تجربه فراموش‌نشدنی خواهند داشت. علاوه بر این، این فرصت را به آن‌ها می‌دهد که با دیگر شرکت‌کنندگان پرسشنامه آنلاین آشنا شوند و به یکدیگر در سطح شخصی‌تری شناخت پیدا کنند. این می‌تواند راهی عالی برای تقویت روابط و ساختن یک جامعه قوی‌تر از پاسخ‌دهندگان باشد.

سخن پایانی

پس، این‌ها ایده‌های برتر مشوق‌های پرسشنامه آنلاین ما هستند تا به شما کمک کنند پاسخ‌های پرسشنامه آنلاین خود را افزایش دهید. به یاد داشته باشید که نیازی نیست برای ارائه مشوق‌های عالی هزینه زیادی کنید. چه مشوق‌های غیرمالی و چه مالی را انتخاب کنید، گزینه‌های خلاقانه و مقرون به صرفه بسیاری وجود دارد تا بتوانید آنچه برای مخاطبان هدف و بودجه شما بهترین است را انتخاب کنید.

به یوچک بپیوندید و از قدرت بینش‌های مشتری بهره‌مند شوید. با آزمایش 14 روزه رایگان ما شروع کنید و با ثبت‌نام و بررسی قیمت‌های ما به ویژگی‌های ضروری دسترسی پیدا کنید.


اشتراک در تلگرام
اشتراک در فیسبوک
اشتراک در توئیتر
اشتراک در واتس‌اپ
اشتراک در واتس‌اپ
اشتراک در SMS


توسط سامانه یوچک پرسشنامه آنلاین بسازید ، آن را به اشتراک بگذارید و از داده های بدست آمده گزارش گیری کنید.


1000 Characters left