30 سوال پرسشنامه آنلاین بعد از رویداد که باید بپرسید

چه شما رویدادهای مجازی را با استفاده از یک اپلیکیشن رویداد برگزار کنید یا تعامل حضوری را ترجیح دهید، رویدادها می‌توانند منبع قدرتمندی برای کسب و کار جدید باشند. به جای اینکه در همان لحظه از افراد بپرسید که نظرشان در مورد رویداد چیست، بلافاصله بعد از رویداد یک پرسشنامه آنلاین ارسال کنید. این کار به شما کمک می‌کند که نشان دهید نظر شرکت‌کنندگان برای شما مهم است، بازخوردهایشان را جمع‌آوری کنید و رویدادهای آینده‌تان را بهبود بخشید.

پرسشنامه آنلاین پس از رویداد چیست؟

پرسشنامه آنلاین پس از رویداد نوعی پرسشنامه آنلاین بازخورد رویداد است که بعد از یک رویداد (حضوری، مجازی، هیبریدی) برای یافتن نظر شرکت‌کنندگان درباره رویداد اجرا می‌شود. هدف این پرسشنامه آنلاین کسب بازخورد در مورد جنبه‌های مختلف رویداد است تا بدانید چه چیزهایی را خوب انجام داده‌اید و چه چیزهایی نیاز به بهبود دارند.

در حالی که شرکت‌کنندگان در رویداد مهم‌ترین مخاطبان شما هستند، نباید از:

  • حامیان مالی رویداد
  • سخنرانان
  • شرکا
  • اعضای تیم

فراموش کنید. ارسال یک پرسشنامه آنلاین پس از رویداد به موقع تضمین می‌کند که تجربه بهتری برای همه افرادی که در رویدادهای آینده شما شرکت می‌کنند فراهم می‌کنید.

اگر رویدادها بخش قابل توجهی از استراتژی بازاریابی و فروش شما هستند، ممکن است بخواهید پرسشنامه آنلاین‌های قبل از رویداد را نیز اجرا کنید.

مزایای اجرای پرسشنامه آنلاین پس از رویداد

دلایل زیادی برای ارسال پرسشنامه آنلاین بعد از رویداد وجود دارد، اما به چند دلیل مهم اشاره می‌کنیم.

استفاده از منبع مستقیم بازخورد معنادار و واقعی

شما ممکن است بدانید که افراد به ندرت به صورت خودجوش بازخورد ارائه می‌دهند. در بیشتر موارد، تا زمانی که به شدت ناراضی نباشند، به ارائه بازخورد تمایل ندارند. تحقیقات نشان می‌دهد که تنها یکی از هر ۲۶ مشتری ناراضی شکایت می‌کند بقیه به سادگی می‌روند.

اجرای یک پرسشنامه آنلاین پس از رویداد به شما اجازه می‌دهد روایت را کنترل کنید و از شرکت‌کنندگان و سخنرانان در مورد موضوعات خاص بازخورد بگیرید. شما لازم نیست منتظر بمانید تا کسی به صورت خودجوش بازخورد دهد. می‌توانید بازخورد کیفی و کمی مورد نیاز را برای بهبود رویدادهای آینده به دست آورید.

ارزیابی رویدادها به صورت چند بعدی

اغلب ما فقط به یک جنبه از یک رویداد فکر می‌کنیم که همان شرکت‌کنندگان رویداد است. ما به آنها نیاز داریم تا بازگشت سرمایه از رویداد را تضمین کنیم، و به همین دلیل تمام تمرکز بر آنها است. اما برای آماده‌سازی یک رویداد عالی، به منابع بازخورد متعدد نیاز دارید.

ایجاد یک پرسشنامه آنلاین آسان است و فقط چند دقیقه طول می‌کشد. این فقط یکی از دلایلی است که باید پرسشنامه آنلاین‌های مختلفی برای ذی‌نفعان مختلف ایجاد کنید تا دید کاملی از چگونگی پذیرش یک رویداد به دست آورید، نه فقط از یک منظر.

نتیجه‌گیری برای رویدادهای آینده

چه چیزی خوب بود؟ چه چیزی باید از رویداد شما حذف می‌شد؟ شاید شرکت‌کنندگان جلسه پرسش و پاسخ شما را دوست نداشته‌اند و یک سخنران خاص را خسته‌کننده یافته‌اند. شما نمی‌دانید مگر اینکه سوالات صحیح را در پرسشنامه آنلاین بپرسید.

پرسشنامه آنلاین‌های پس از رویداد به شما کمک می‌کنند تا بفهمید چه چیزهایی را باید ادامه دهید و چه چیزهایی را باید حذف کنید تا تجربه بهتری برای همه افرادی که در رویدادهای آینده شرکت می‌کنند فراهم کنید.

چگونه یک پرسشنامه آنلاین عالی برای پس از رویداد ایجاد کنیم

اگر تا به حال پرسشنامه آنلاین ایجاد نکرده‌اید، ممکن است چند نگرانی یا سوال داشته باشید. اینجا همه چیزهایی که باید قبل از ایجاد اولین پرسشنامه آنلاین پس از رویداد بدانید آمده است.

کوتاه نگه داشتن آن

قاعده کلی برای ایجاد پرسشنامه آنلاین‌ها این است که هرچه تعداد سوالات کمتر باشد، عملکرد بهتری دارد. برای پرسشنامه آنلاین‌هایی با ۱-۳ سوال، نرخ تکمیل ۸۳٪ است. هرچه سوالات بیشتری اضافه کنید، نرخ تکمیل پرسشنامه آنلاین پایین‌تر می‌آید. ممکن است ارزش آن را داشته باشد که پرسشنامه آنلاین‌های کوتاه‌تری برای مخاطبان مختلف ارسال کنید تا بهترین بازخورد را به دست آورید.

ارسال به موقع

کی باید پرسشنامه آنلاین را بعد از یک رویداد ارسال کنید؟ این واقعا بستگی دارد، اما تنها پاسخ خوب این است: هر چه زودتر. شما می‌خواهید وقتی که خاطره رویداد هنوز تازه است پرسشنامه آنلاین‌ها را ارسال کنید. هرچه زودتر بعد از رویداد پرسشنامه آنلاین‌ها را ارسال کنید، بهتر است، اما ایده‌آل این است که آنها را در ۲۴ ساعت اول ارسال کنید.

استفاده از فرمت‌ها و انواع سوالات مختلف

جذابیت پرسشنامه آنلاین‌های رویداد این است که می‌توانید انواع مختلف سوالات را امتحان کنید: چندگزینه‌ای، کشویی، ماتریس، بله/خیر و غیره. علاوه بر سوالات، می‌توانید روش‌های مختلف ارسال پرسشنامه آنلاین‌ها را امتحان کنید: ایمیل، پیامک و چت زنده در وب‌سایت خود.

اگر مخاطب قابل توجهی دارید، ارزش آن را دارد که فرمت‌های سوال و پرسشنامه آنلاین مختلف را آزمایش کنید تا ببینید کدام پرسشنامه آنلاین‌ها بهترین نتایج و بازخوردهای عملی را ارائه می‌دهند.

تبدیل داده‌ها به بینش‌های عملی

هنگامی که یک پرسشنامه آنلاین پس از رویداد در یوچک ایجاد می‌کنید، پاسخ‌هایتان در داشبورد ذخیره می‌شود، جایی که می‌توانید ببینید چه کسی پاسخ داده و چگونه. می‌توانید یک تفکیک عملی از پاسخ‌هایتان به دست آورید، اما فقط روی اعداد تمرکز نکنید. هنگامی که پاسخ‌ها دیگر نمی‌آیند، آنها را تحلیل کنید و یک برنامه عملی ایجاد کنید.

پرسیدن برخی سوالات زودتر از دیگران

می‌توانید از شرکت‌کنندگان رویدادتان در مورد ارزشی که از رویداد به دست آورده‌اند حتی یک هفته بعد بپرسید. با این حال، اگر می‌خواهید درباره مکان برگزاری، اقامت، کیفیت پذیرایی یا هر چیز دیگری مرتبط با لجستیک سوال کنید، بهتر است زودتر بپرسید تا به شما در آماده‌سازی برای رویداد بعدی کمک کند.

در نظر گرفتن مشوق‌ها

ارائه مشوق‌های مالی برای تشویق افراد به ارائه بازخورد همیشه بهترین راه نیست، اما می‌تواند نتایج خوبی به همراه داشته باشد. لازم نیست برای هر پرسشنامه آنلاین ۱۰۰ دلار ارائه دهید، اما می‌توانید یک نشان کوچک از قدردانی مانند یک کوپن آمازون یا کد تخفیف برای رویداد بعدی‌تان ارائه دهید. اگر هیچ چیز دیگری جواب نداد، این استراتژی را امتحان کنید تا از پرسشنامه آنلاین‌هایی که ارسال می‌کنید بیشترین بهره را ببرید.

از خود بپرسید آیا خودتان آن پرسشنامه آنلاین را پر می‌کنید

آیا پرسشنامه آنلاین‌ای را که به شرکت‌کنندگان و سخنرانانتان ارسال کرده‌اید، خودتان پر می‌کنید؟ یک قدم به عقب بردارید و ببینید آیا خیلی طولانی است، از جزئیات زیادی می‌پرسد، یا شاید آن را خیلی دیر بعد از رویداد ارسال کرده‌اید.

لیست سوالات پرسشنامه آنلاین پس از رویداد

سوالات زیادی وجود دارد که می‌توانید بعد از یک رویداد بپرسید. ما برخی از آنها را برای شما مرتب کرده‌ایم با توجه به گیرندگان پرسشنامه آنلاین. بسته به نوع بازخوردی که می‌خواهید جمع‌آوری کنید، می‌توانید سوالاتی از شرکت‌کنندگان، سخنرانان، حامیان مالی، شرکا و بسیاری دیگر بپرسید. همه این مخاطبان به شدت متفاوت هستند و نیاز به رویکرد منحصر به فرد دارند.

سوالات ضروری پرسشنامه آنلاین پس از رویداد

صرف نظر از اینکه پرسشنامه آنلاین را به چه کسی ارسال می‌کنید، در اینجا برخی سوالات برای جمع‌آوری بازخورد که نمی‌خواهید از دست بدهید تا بازخورد ارزشمندی برای رویداد بعدی خود کسب کنید، آمده است.

  • بزرگترین دستاورد شما از این رویداد چیست؟
  • بیشتر از همه چه چیزی را در این رویداد دوست داشتید؟
  • اگر می‌توانستید یک چیز را از این رویداد حذف کنید، چه چیزی را حذف می‌کردید؟
  • آیا این رویداد مطابق با انتظارات شما بود؟
  • از مقیاس ۱ تا ۱۰، چقدر احتمال دارد که این رویداد را به دوست یا همکار خود توصیه کنید؟

استفاده از پرسشنامه آنلاین رویداد در یوچک

سوالات پرسشنامه آنلاین برای شرکت‌کنندگان

در اینجا چند نقطه شروع خوب برای ارزیابی رضایت شرکت‌کنندگان آمده است:

  • چقدر از سازماندهی کلی رویداد راضی بودید؟
  • چقدر از فرصت‌های شبکه‌سازی در این رویداد راضی بودید؟
  • چقدر احتمال دارد که در رویدادهای آینده ما شرکت کنید؟
  • چرا تصمیم گرفتید در رویداد ما شرکت کنید؟
  • بیشتر از همه از چه چیزی در رویداد ما لذت بردید؟
  • چقدر از سخنرانان و جلسات رویداد راضی بودید؟
  • آیا موضوعاتی هست که دوست دارید در رویدادهای آینده ما ببینید؟

سوالات پرسشنامه آنلاین برای سخنرانان

شما می‌خواهید سخنرانانتان به اندازه شرکت‌کنندگان، یا حتی بیشتر، راضی باشند. آنها را نادیده نگیرید و مطمئن شوید که بازخوردشان را درباره رویداد دریافت کنید.

  • بیشتر از همه چه چیزی را در این رویداد دوست داشتید؟
  • آیا همه اطلاعاتی که برای ارائه موفقیت‌آمیز در رویداد ما نیاز داشتید را دریافت کردید؟
  • چقدر از سازماندهی کلی رویداد راضی هستید؟
  • یک چیز که بیشتر از همه در این رویداد نپسندیدید چیست؟
  • آیا مایلید در رویدادهای آینده ما سخنرانی کنید؟

سوالات پرسشنامه آنلاین برای حامیان مالی

حامیان مالی شما تامین‌کنندگان مهم بودجه هستند، بنابراین هنگام دریافت بازخورد برای رویدادهای آینده، آنها باید در اولویت بالایی قرار گیرند. لازم به گفتن نیست که آنها نیز نیاز به مجموعه خاصی از سوالات دارند.

  • آیا این رویداد مطابق با انتظارات کلی شما بود؟
  • آیا از این رویداد بازگشت سرمایه‌ای داشتید؟
  • آیا مایلید دوباره برای رویداد آینده ما حامی مالی شوید؟
  • برداشت کلی شما از رویداد چیست؟
  • از مقیاس ۱ تا ۱۰، چقدر احتمال دارد که رویداد ما را به سایر صاحبان کسب و کار مشابه خود توصیه کنید؟

سوالات پرسشنامه آنلاین پس از رویداد برای رویدادهای آنلاین

اجرای یک رویداد آنلاین یا وبینار مسلماً با سازماندهی یک رویداد حضوری متفاوت است. در اینجا برخی از سوالاتی که ممکن است بخواهید بپرسید آمده است:

  • آیا در هنگام ثبت‌نام برای رویداد با مشکلات فنی مواجه شدید؟
  • آیا در هنگام پخش رویداد با مشکلی مواجه شدید؟
  • از مقیاس ۱ تا ۱۰، چقدر از نحوه اجرای آنلاین رویداد راضی هستید؟
  • از مقیاس ۱ تا ۱۰، کیفیت صدا و تصویر را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
  • اگر از پشتیبانی ما استفاده کردید، چقدر مفید بود؟

استفاده از پرسشنامه آنلاین پس از رویداد در یوچک

سوالات پرسشنامه آنلاین پس از رویداد برای رویدادهای حضوری

در اینجا سوالاتی که می‌توانید برای یک رویداد فیزیکی بپرسید آمده است:

  • بیشتر از همه چه چیزی را در مکان برگزاری دوست داشتید؟
  • چه چیزی را بیشتر از همه نپسندیدید؟
  • چه نوع فعالیت‌هایی را دوست دارید در آینده بیشتر ببینید؟

همانطور که در بالا نشان دادیم، اجرای پرسشنامه آنلاین‌های پس از رویداد آسان‌تر از آن است که فکر می‌کردید. پس از رویداد خود، فقط قالب پرسشنامه آنلاین رویداد ما را بگیرید و سوالات را به دلخواه ویرایش کنید. پس از آماده شدن پرسشنامه آنلاین، یک لینک دریافت خواهید کرد تا آن را در وب‌سایت، ایمیل‌ها، چت زنده یا پیامک خود به اشتراک بگذارید.

به طور جایگزین، می‌توانید پرسشنامه آنلاین خود را از ابتدا بسازید و آن را به مخاطبان خود و نوع بازخوردی که می‌خواهید جمع‌آوری کنید، سفارشی کنید. هر کدام را که انتخاب کنید، یوچک به شما کمک می‌کند پرسشنامه آنلاین خود را در چند دقیقه ایجاد و ارسال کنید.


اشتراک در تلگرام
اشتراک در فیسبوک
اشتراک در توئیتر
اشتراک در واتس‌اپ
اشتراک در واتس‌اپ
اشتراک در SMS


توسط سامانه یوچک پرسشنامه آنلاین بسازید ، آن را به اشتراک بگذارید و از داده های بدست آمده گزارش گیری کنید.


1000 Characters left