به عنوان یک بازاریاب، شما نیاز دارید تا بفهمید مشتریان چگونه برند شما را میبینند و چه بهبودهایی باید قبل از اینکه دیر شود انجام دهید. همچنین باید نگاهی به عملکرد رقبایتان داشته باشید و بدانید چقدر از بازار هدف خود مطلع هستید.
یکی از راههای پاسخ به این سوالات، جمعآوری بازخورد از مشتریان است. این کار به شما امکان میدهد تصمیمات هوشمندانهتری درباره قیمتگذاری، پیامرسانی و سایر استراتژیهای بازاریابی خود بگیرید.
اما از کدام پرسشنامه آنلاینها و سوالات باید استفاده کنید تا به اهداف کسبوکارتان برسید؟
ده پرسشنامه آنلاین برتر بازاریابی آنلاین
- تحقیقات مشتری
- پرسشنامه آنلاینهای NPS (امتیاز خالص ترویجکنندگان)
- پرسشنامه آنلاینهای تحقیقات محصول
- پرسشنامه آنلاینهای CSAT (رضایت مشتری)
- پرسشنامه آنلاینهای ارزیابی محتوا
- پرسشنامه آنلاینهای تحقیقات بازار
- پرسشنامه آنلاینهای بازخورد وبسایت
- پرسشنامه آنلاینهای تماس
- پرسشنامه آنلاینهای آگاهی از برند
- پرسشنامه آنلاینهای دلایل ریزش مشتری
حالا ممکن است بپرسید چگونه از این پرسشنامه آنلاینهای بازاریابی برای فهمیدن تجربه مشتری و رقابتی ماندن استفاده کنید. برای کمک به شما در ایجاد یک تصویر واضح، در ادامه توضیحات دقیقی از هر پرسشنامه آنلاین آورده شده است تا بتوانید استراتژیهای بازاریابی بهتری ایجاد کنید.
همچنین، شما خواهید دید که کدام کانالهای توزیع و یکپارچهسازی پرسشنامه آنلاینهای بازاریابی محبوبترین هستند. این به شما نشان میدهد که سایر بازاریابان چگونه به پرسشنامه آنلاین از مخاطبان خود میپردازند!
1. پرسشنامه آنلاینهای تحقیقات مشتری
اولین مورد در لیست ما، پرسشنامه آنلاینهای تحقیقات مشتری هستند که 28٪ از تمام پرسشنامه آنلاینهای ارسال شده به مشتریان را تشکیل میدهند. این امر قابل انتظار است زیرا بازاریابان نیاز دارند بفهمند مشتریانشان چه کسانی هستند تا رشد کنند.
نمونههایی از سوالات پرسشنامه آنلاین بازاریابی برای پرسشنامه آنلاین تحقیقاتی مشتری:
- کدامیک از گزینههای زیر بهترین توصیف نقش شما در فرآیند خرید است؟
- دلیل اصلی انتخاب شما برای X چیست؟
- شما بهطور عمده چگونه از X استفاده میکنید؟
- شما نماینده چه نوع کسبوکاری هستید؟ نقش شما چیست؟
- مشکلات اصلی که میخواهید با X حل کنید چیست؟
- بزرگترین ناراحتی روزانه شما هنگام ارتباط با مشتریان احتمالی چیست؟
ارسال پرسشنامه آنلاینهای تحقیقات مشتری به افرادی که محصولات شما را میخرند به شما کمک میکند تا اطلاعات بیشتری درباره مشتریان خود بهدست آورید، از جمله عناوین شغلی، نقاط ضعف و علایق آنها. این امر به شما امکان میدهد تلاشهای بازاریابی خود را هدفمند و شخصیسازی کنید.
2. پرسشنامه آنلاینهای NPS (نمره وفاداری مشتری)
پرسشنامه آنلاینهای NPS شامل سوالی در مورد احتمال توصیه شرکت شما توسط مشتریان به دیگران هستند. با توجه به پاسخها، شما قادر خواهید بود پیشبینی خریدهای مجدد و ارجاعات را انجام دهید.
چرا مفید است: NPS به شما امکان میدهد وفادارترین مشتریان را شناسایی کنید. سپس میتوانید از آنها برای مطالعههای موردی، نظرات، نقل قولها و بررسیها برای محتوای بازاریابی درخواست کنید.
3. پرسشنامه آنلاینهای تحقیقات محصول
پرسشنامه آنلاینهای تحقیقات محصول 14٪ از پرسشنامه آنلاینهای بازاریابی محبوب را تشکیل میدهند. اگر میخواهید ویژگیهای جدید محصول خود را بهطور موثر بازاریابی کنید، باید بفهمید مشتریان شما چگونه از آنها استفاده میکنند. و برای این کار، باید سوالات موثری درباره پرسشنامه آنلاینهای محصول بپرسید.
نمونههایی از سوالات پرسشنامه آنلاین بازاریابی برای پرسشنامه آنلاین آزمایش محصول:
- ویژگی X برای شما چقدر مهم است؟
- آیا ویژگی جدید را آسان میدانید؟
- چه ویژگیهای جدیدی را از ما میخواهید ببینید؟
- تجربه شما با جنبههای مختلف محصول چگونه بوده است؟
- چرا به ندرت از X استفاده میکنید؟
- برنامه موبایل X را چگونه ارزیابی میکنید؟
ارسال پرسشنامه آنلاینهای تحقیقات محصول برای فهم بهتر کاربران و نیازهایشان بسیار مفید است. در نتیجه، شما پذیرش محصول بهتری خواهید داشت و ویژگیها را بهطور موثرتری بازاریابی خواهید کرد.
4. پرسشنامه آنلاینهای تحقیقات بازار
رتبه چهارم در لیست ما به پرسشنامه آنلاینهای تحقیقات بازار اختصاص دارد که 6% از تمام پرسشنامه آنلاینهای بازاریابی را تشکیل میدهد. اگر میخواهید تحقیقات بازار خود را انجام دهید، پرسشنامه آنلاینها به شما کمک میکنند تا اطلاعات زیادی درباره مشتریان در بازار هدف خود کسب کنید.
- به غیر از ابزار ما، از چه برنامههای دیگری از دستهبندی ما استفاده میکنید؟ آیا برای این برنامهها هزینه میکنید؟
- از چه ابزاری برای انجام کار X استفاده میکنید؟
- چند ابزار برای مدیریت عملیات و پروژههای خود استفاده میکنید؟
- آیا با آژانسی همکاری میکنید که به شما در طراحی وبسایت، استراتژی بازاریابی یا حضور در رسانههای اجتماعی کمک کند؟
- میتوانید درباره تجربه خود با ابزارهای فروش صحبت کنید؟
- هدف اصلی شما از استفاده از رسانههای اجتماعی چیست؟
با استفاده از پرسشنامه آنلاینهای تحلیل جمعیتشناسی و بازار هدف، میتوانید تصمیمات آگاهانهتری درباره پیامرسانی، کمپینها، قیمتگذاری و موارد دیگر بگیرید.
5. پرسشنامه آنلاینهای بازخورد وبسایت
بازاریابان هنوز به ارزش پرسشنامه آنلاینهای وبسایت به عنوان یک ابزار بازاریابی پی نبردهاند. یکی از موارد جالبی که این پرسشنامه آنلاینها به شما کمک میکند انجام دهید، این است که بفهمید آیا وبسایت شما نیازهای کاربران را برآورده میکند و چه کاری میتوانید برای بهبود آن انجام دهید.
- آیا وبسایت ما به راحتی قابل پیمایش است؟
- آیا چیزی که به دنبال آن بودید پیدا کردید؟
- قبل از اینکه بروید، میتوانید به ما بگویید چه چیزی شما را از شروع یک آزمایش رایگان متوقف کرد؟
- چه اطلاعاتی از وبسایت شما کم است؟
- به طور کلی، چقدر از تجربه وبسایت رضایت دارید؟
- رایجترین دلایل شما برای بازدید از برنامه ما چیست؟
با پرسشنامه آنلاینهای بازخورد وبسایت، میتوانید ببینید آیا بازدیدکنندگان جدید در پیمایش وبسایت شما مشکل دارند. برای این کار، پرسشنامه آنلاینها را طوری تنظیم کنید که هنگام مرور کاربر در وبسایت شما ظاهر شوند. به این ترتیب، شما میتوانید بینشهای واقعی و در لحظه را برای بهبود طراحی و محتوای خود به دست آورید.
6. پرسشنامه آنلاینهای آگاهی از برند
پرسشنامه آنلاینهای آگاهی از برند به طرز شگفتانگیزی در پایین لیست قرار دارند و رتبه هشتم را با 3% از تمام پرسشنامه آنلاینها به خود اختصاص دادهاند. یکی از دلایل میتواند این باشد که با وجود اینکه بازاریابان میدانند اندازهگیری آگاهی از برند مهم است، تعداد کمی از آنها میدانند چگونه این کار را انجام دهند.
لطفاً محصول/خدمت ما را در یک جمله توصیف کنید.
- آخرین بار چه زمانی از این دسته محصول استفاده کردید؟
- وقتی به این نوع محصول فکر میکنید، چه برندهایی به ذهنتان میآید؟
- کدام جمله پیشنهادی برای شما بیشتر جذاب است؟
- اگر X شخصیتی داشت، از چه صفاتی برای توصیف آن استفاده میکردید؟
- چگونه ما را پیدا کردید؟
- بفهمید که آیا برند شما یا رقیبتان به ذهن مشتریان میرسد زمانی که میخواهند محصولی در دسته شما بخرند.
7. فرمهای تماس
2% از تمام پرسشنامه آنلاینهای بازاریابی را تشکیل میدهند. شما میتوانید از فرمهای تماس در وبسایت خود استفاده کنید یا آنها را از طریق ایمیل ارسال کنید. فرمهای تماس برای جذب افراد به ثبتنام در خبرنامه، رویدادها یا محتوای محدود عالی هستند.
- شغل فعلی شما چیست؟
- آیا ترجیح میدهید با یک نفر صحبت کنید؟ اطلاعات تماس خود را در زیر بگذارید!
- آیا میخواهید بهروز رسانیهایی درباره منابع جدید بازاریابی آنلاین که تولید میکنیم دریافت کنید؟ برای دریافت محتوای انحصاری رایگان در خبرنامه ما ثبتنام کنید!
- بزرگترین چالش شما در X چیست؟
- ترجیحات شما در مورد Y چیست؟
- وبسایت شما چیست؟
- چند کارمند در سازمان شما هستند؟
از سوالات فرم تماس در پرسشنامه آنلاین خود استفاده کنید تا بتوانید سرنخهای جدید جمعآوری کنید، اطلاعات تماس را بهروزرسانی کنید و شخصیتهای خریدار ایجاد کنید. همچنین میتوانید اطلاعات جمعآوری شده را به ابزار CRM یا اتوماسیون بازاریابی خود ارسال کنید.
8. پرسشنامه آنلاینهای دلایل ریزش مشتری
آخرین مورد در لیست ما پرسشنامه آنلاینهای دلایل ریزش مشتری است. یکی از بزرگترین موانعی که کسبوکارهای دیجیتال با آن مواجه هستند، ریزش مشتری است که میتوان با پرسشنامه آنلاینهای دقیق و هوشمندانه آن را پیشبینی کرد یا حداقل کاهش داد.
- دلیل اصلی لغو اشتراک شما چیست؟
- انتظاراتی که ما نتوانستیم برآورده کنیم چه بود؟
- انگیزه اصلی شما برای ثبتنام در X چه بود؟
- چه جایگزینی پیدا کردید؟
روشهای زیادی برای پیشبینی ریزش مشتری قبل از اینکه کسبوکار شما تحت تأثیر قرار گیرد وجود دارد.
9. پرسشنامه آنلاینهای CSAT (رضایت مشتری)
نظرسنجیهای CSAT در رتبه چهارم قرار دارند (14% از تمام نظرسنجیها)، که این موضوع کمی تعجبآور است. به هر حال، امتیاز رضایت مشتری بیشتر یک شاخص پشتیبانی مشتری است، نه یک شاخص بازاریابی. با این حال، بازاریابان باید به تصویر کلی توجه داشته باشند و اندازهگیری رضایت مشتری بخشی از آن است.
- چقدر از خدمات X رضایت دارید؟ آیا انتظارات شما را برآورده کردیم؟
- چگونه رضایت خود را از پلتفرم ما بهطور کلی ارزیابی میکنید؟
- چگونه آخرین تعامل خود با پشتیبانی ما را ارزیابی میکنید؟
CSAT بر اساس تعامل است، به این معنی که رضایت مشتری را در یک نقطه تماس خاص مانند بستن یک بلیط پشتیبانی اندازهگیری میکنید. شما همچنین میتوانید تجربه مشتری را بر اساس امتیازات CSAT بهبود ببخشید و بفهمید مشتریان شما با چه مشکلاتی روبرو هستند.
10. پرسشنامه آنلاینهای ارزیابی محتوا
نظرسنجیهای ارزیابی محتوا راهی عالی برای تسریع و بهبود تولید محتوا هستند. با این حال، آنها تنها 6% از تمام نظرسنجیهای بازاریابی را تشکیل میدهند. اگر شما یک بازاریاب هستید، در استفاده از نظرسنجیهای ارزیابی محتوا برای ارتقاء تلاشهای بازاریابی محتوای خود تردید نکنید.
- نظر کلی شما در مورد وبینار ما چیست؟
- دوست دارید در مورد چه موضوعاتی بعدی بخوانید؟
- آیا خبرنامه را مفید میدانید؟
- چگونه مقاله وبلاگی که در حال خواندن آن هستید را ارزیابی میکنید؟
- آیا چیزی وجود دارد که ما بتوانیم برای بهبود رویدادهای آنلاین خود انجام دهیم؟
عملکرد محتوای خود را ارزیابی کنید و ایدههایی برای تولید محتوای بعدی به دست آورید. گوگل آنالیتیکس فقط یک طرف داستان را به شما نشان میدهد. به عنوان مثال، ممکن است نشان دهد که صفحه شما نرخ پرش بالایی دارد، اما ممکن است ندانید چرا. به همین دلیل، نظرسنجیها قطعه مفقوده برای کشف بینشهای عمیقتر و بهبود تلاشهای بازاریابی محتوای شما را فراهم میکنند.
چگونه بازاریابان پرسشنامه آنلاینهای بازاریابی را ارسال میکنند
آیا میخواهید محبوبترین کانالهای توزیع، ابزارهای ایمیل مارکتینگ و یکپارچهسازیهای مورد استفاده برای ارسال این 10 پرسشنامه آنلاین برتر بازاریابی را کشف کنید؟ در اینجا نحوه ارسال پرسشنامه آنلاینهای ذکر شده در این پست وبلاگ توسط سایر بازاریابان آورده شده است.
- ایمیل و پرسشنامه آنلاینهای لینک (50%)
- پرسشنامه آنلاینهای وبسایت (35%)
- پرسشنامه آنلاینهای پیامرسان Intercom (15%)
چگونه شروع به ارسال پرسشنامه آنلاینهای بازاریابی کنیم
حالا که فهمیدید محبوبترین پرسشنامه آنلاینهای بازاریابی کدامند، وقت آن است که آن دانش را به کار بگیرید. یوچک بیش از 10 قالب آماده برای استفاده ارائه میدهد تا بتوانید کمپین پرسشنامه آنلاین خود را در عرض چند دقیقه راهاندازی کنید. همچنین، شما قادر خواهید بود هر یک از قالبها را بهطور کامل شخصیسازی کنید، مثلاً شامل برندینگ خود کنید یا سوالات بیشتری اضافه کنید.