نظرسنجی تراکنشی (Transactional Survey) و ارزیابی تجربه مشتریان

نظرسنجی‌ها یکی از مستقیم‌ترین و موثرترین روش‌ها برای جمع آوری داده ها هستند. آن‌ها چیزی را که بسیاری از مشتریان بیش از هر چیز دیگری می‌خواهند، ارائه می‌دهند. یک پلتفرم آسان برای دسترسی که می‌توانند از طریق آن نظرات و افکار خود را درباره یک برند بیان کنند.

برای اینکه این فرایند را تا حد امکان کارآمدتر کنیم (و برای ساده‌سازی جمع‌آوری انواع مختلف بازخورد)، چندین نوع نظرسنجی آنلاین در طول سال‌ها به وجود آمده‌اند که به راحتی می‌توانند بر نظرات مشتریان درباره تراکنش‌ها، روابط با برند و موارد مشابه تمرکز کنند. یکی از این نوع پرسشنامه‌ها، نظرسنجی تراکنشی است که به عنوان ابزاری ارزشمند برای ارزیابی تقریباً هر نقطه تماس با مشتری است. اجازه دهید به طور مختصر درباره نحوه کار آن صحبت کنیم.

نظرسنجی‌های تراکنشی چیست و چگونه استفاده می‌شوند؟

نظرسنجی‌های تراکنشی می‌توانند برای ارزیابی بسیاری از نقاط تماس استفاده شوند، اما معمولاً با یک جزء کلیدی از تجربه برند (که به خاطر آن نام‌گذاری شده‌اند) مرتبط هستند: فروش. نظرسنجی‌های تراکنشی یک راه ایده‌آل برای ارزیابی احساسات فوری مشتریان درباره یک خرید هستند زیرا می‌توانند به سرعت بازخورد دریافت کنند.

سازمان‌ها از این ابزار برای یادگیری همه چیز درباره تجربه کوتاه‌مدت مشتریان خود با برند استفاده می‌کنند، از جمله آسانی خرید و سرعت تحویل بسته. مشتریانی که یک شرکت را پیش می‌برند گوش دادن به آن‌ها واقعاً سودمند است.

استفاده از نظرسنجی‌های تراکنشی در مرکز تماس

نظرسنجی‌های تراکنشی یک راه عالی برای ارزیابی خریدها هستند، اما کاربرد آن‌ها به مراتب بیشتر از نقطه فروش است. همچنین آن‌ها را برای ارزیابی تجربیات مرکز تماس مفید هستند.

تعاملات ضعیف مرکز تماس می‌توانند به سرعت یک سازمان را به دریایی از نظرات منفی بکشاند، اما نظرسنجی‌های تراکنشی می‌توانند فرصتی برای اطمینان از عملیات روان، جمع‌آوری بازخورد ارزشمند و نشان دادن این که شرکت به تجربه مشتری اهمیت می‌دهد، فراهم کنند. از آنجا که نظرسنجی‌ها می‌توانند همه این بینش‌ها را به سرعت جمع‌آوری کنند، آن‌ها را به عنوان ابزاری ارزشمند برای ساده‌سازی هم تجربیات مشتری و هم بازخورد در نظر گرفته اند.

استفاده از نظرسنجی‌های تراکنشی آنلاین

چه مشتری در حال مرور صفحه "درباره ما" باشد و چه در حال تلاش برای ثبت محصول، نظرسنجی‌های تراکنشی به راحتی می‌توانند در ابزارهای بازخورد وبسایت گنجانده شوند. شرکت‌ها می‌توانند تقریباً هر سوالی را در هر نقطه تماس وبسایت پیاده‌سازی کنند، که جمع‌آوری سریع بازخورد درباره زبان وبسایت، ترتیب کلیک صفحات و سایر عناصر تجربه کاربری را ساده می‌کند.

این نوع بازخورد جایی است که توانایی نظرسنجی‌های تراکنشی در ارائه بازخورد ویژه مفید است. شرکت‌ها می‌توانند بلافاصله پس از وقوع، از نقص‌های وبسایت یا شکایات مشتریان مطلع شوند، و تیم‌های محصول می‌توانند سریع‌تر به اصلاح اشتباهات و پاسخ به بازخورد بپردازند.

بهره‌گیری از نظرسنجی‌های تراکنشی در بازخورد از مشتریان

هیچ راهی بهتر از نظرسنجی‌های تراکنشی برای گرفتن بازخورد فوری در مورد تجربه کوتاه‌مدت برند وجود ندارد. سرعت، اندازه و سهولت استفاده از این نظرسنجی‌ها، آن‌ها را به ابزاری ارزشمند برای اتصال مشتریان و سازمان‌ها تبدیل کرده است.

با این حال، در حالی که نظرسنجی‌های تراکنشی به تنهایی اطلاعات ارزشمندی را ارائه می‌دهند، انواع دیگری از نظرسنجی‌ها نیز وجود دارند که می‌توانند بینش‌هایی به همان اندازه ارزشمند برای اهداف دیگر ارائه دهند. شرکت‌هایی که انواع مختلف نظرسنجی‌ها را در یک استراتژی بازخورد واحد ترکیب می‌کنند، می‌توانند تصویری بسیار غنی‌تر از مخاطبان خود به دست آورند.

با این حال، صرف نظر از تعداد نظرسنجی‌هایی که یک سازمان استفاده می‌کند، همه آن‌ها تنها به اندازه اقداماتی که شرکت‌ها بر اساس آن‌ها انجام می‌دهند مرتبط هستند. پیش‌بینی و تمایل به عمل کردن بر اساس بازخورد، کلید موفقیت نهایی یک استراتژی نظرسنجی آنلاین است.  


اشتراک در تلگرام
اشتراک در فیسبوک
اشتراک در توئیتر
اشتراک در واتس‌اپ
اشتراک در واتس‌اپ
اشتراک در SMS


توسط سامانه یوچک پرسشنامه آنلاین بسازید ، آن را به اشتراک بگذارید و از داده های بدست آمده گزارش گیری کنید.


1000 Characters left