به عنوان صاحب کسب و کار یا بازاریابان، ما از جدایی مشتریان ناراحت میشویم؛ اما این اتفاق در نهایت میافتد. بهترین کاری که میتوانیم انجام دهیم، سعی در یادگیری دلیل جدایی است، که در اینجا پرسشنامه آنلاین لغو اشتراک بهترین گزینه است. این نوع نظرسنجی آنلاین میتواند به ما بینشی از ذهن مشتریان دهد. علاوه بر این، به ما کمک میکند تا بفهمیم چرا تصمیم گرفتهاند که از ما جدا شوند.
پرسشنامه آنلاین لغو اشتراک چیست؟
پرسشنامه آنلاین لغو اشتراک، گاهی اوقات پرسشنامه آنلاین خروج نیز نامیده میشود، یک ابزار بازخورد استفاده شده توسط شرکتها و سازمانها زمانی که کسی تصمیم به لغو یا عدم دریافت ایمیل یا لیستهای ارتباطی از آنها میگیرد. زمانی که یک کاربر روی لینک "لغو اشتراک" در یک ایمیل کلیک میکند، ممکن است به یک نظرسنجی آنلاین یا فرم بازخورد هدایت شود که از او دلیل لغو اشتراک را میپرسد.
هدف از پرسشنامه آنلاین لغو اشتراک، جمعآوری اطلاعات ارزشمند درباره دلایل افراد برای قطع دریافت اطلاعات است. این بازخورد میتواند به سازمانها کمک کند تا دلایل تصمیم بر لغو اشتراک را درک کنند، مناطقی که نیاز به بهبود دارند را شناسایی کنند و تغییراتی در استراتژیهای ارتباطی خود اعمال کنند.
روال معمول پرسشنامه آنلاین لغو اشتراک
احتمالاً خودتان هم از لیستهای ایمیل خود لغو اشتراک کردهاید. فرایند معمول برای لغو اشتراک از یک لیست ایمیل به این شکل است:
- یک فرد ایمیل اخیری از شما را باز میکند.
- او تصمیم میگیرد محتوای ایمیل برایش دیگر مناسب نیست (امیدواریم که پرسشنامه آنلاین لغو اشتراک دلایل این موضوع را فاش کند).
- فرد به پایین ایمیل میرود و "لغو اشتراک" را انتخاب میکند که معمولاً در پایین ایمیل قرار دارد.
- کلیک بر روی "لغو اشتراک" فرد را به یک صفحه هدایت میکند که او میتواند عملیات لغو اشتراک خود را تأیید کند (به عنوان مثال: "شما اکنون لغو اشتراک کردهاید.") و از او خواسته میشود که در پرسشنامه آنلاین لغو اشتراک شرکت کند (به عنوان مثال: "لطفاً به ما بگویید چرا اشتراک خود را لغو کردید.")
- گزینه دیگر ارسال یک ایمیل آخرین لغو اشتراک است، که دوباره لغو را تأیید میکند اما از فرد درخواست بازخورد در مورد دلیل تصمیم برای جدایی از شما را لیست کرده است.
سوالات پرسشنامه آنلاین لغو اشتراک
به طور معمول، یک پرسشنامه آنلاین لغو اشتراک ممکن است شامل سوالاتی درباره موارد زیر باشد:
۱. دلایل لغو اشتراک:
کاربران عمدتاً از یک لیست دلایل را انتخاب میکنند. این ممکن است شامل دریافت ایمیلهای زیاد، محتوای نامرتبط یا تغییر ترجیحات باشد. آنها همچنین ممکن است اعلام کنند که هرگز به ایمیلهای شما واکنش نشان نداده اند. اگر این اتفاق افتاده باشد، آنها ممکن است احساس کنند که ایمیلها اسپم است یا میخواهند از ایمیلهای شما لغو اشتراک کنند.
۲. بازخورد در مورد محتوا:
برخی از نظرسنجیهای آنلاین ممکن است از کاربران بخواهند که بازخورد خاصی در مورد محتوای ایمیلها ارائه دهند، مثل اینکه آیا اطلاعات مفید بوده، جالب بوده یا با انتظارات کاربر هماهنگ بوده است.
۳. ترجیحات فراوانی:
سازمانها ممکن است درباره اینکه کاربران چه مدت اطلاعاتی دوست دارند اطلاعات دریافت کنند یا آیا نوع خاصی از محتوا برای آنها جذابتر است، سوال کنند.
۴. پیشنهادات برای بهبود:
به کاربران فرصت داده میشود که بازخورد یا پیشنهادات خود را برای بهبود استراتژیهای ارتباطی سازمان ارائه دهند.
هدف از این فرآیند پرسشنامه آنلاین لغو اشتراک تبدیل آن به یک فرصت برای ارتباط و بهبود است، که نشان میدهد که سازمان ارزشها و نظرات مخاطبان خود را ارج مینهد. این اطلاعات میتوانند برای بهینهسازی استراتژیهای بازاریابی، بهبود محتوا و حفظ مشترکین در آینده ارزشمند باشند.
نمونه پرسشنامه آنلاین لغو اشتراک
نگاهی به یک نمونه پرسشنامه آنلاین لغو اشتراک ایجاد شده با ابزار سازنده نظرسنجی یوچک بیندازید. همانطور که میبینید، پرسشنامه آنلاین لغو اشتراک تمایل به ساده بودن دارد. شخص تصمیم به ترک "رابطه" گرفته است، بنابراین میخواهید فرآیند ارائه بازخورد را برای او ساده کنید.
در استفاده از یوچک، ابزار آنلاین نظرسنجی رایگان ما به طور خودکار پاسخها را جمعآوری میکند و اطلاعات ارزشمندی را فراهم میکند که میتوانید آن را برای شناسایی روندها و موضوعات مشتریان جدا شده تجزیه و تحلیل کنید. سپس میتوانید این اطلاعات را برای توسعه استراتژیهای نگهداری مشتری و بهبود تجربه مشتری استفاده کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر حتماً مقاله مخصوص مشتریان از دست رفته را بخوانید.
نمونه فرم پرسشنامه لغو اشتراک مشتری
نتیجه گیری
از دست دادن یک مشتری میتواند دلخور کننده باشد، اما یک پرسشنامه آنلاین لغو اشتراک مشتری میتواند کمک کند تا این احساس را کاهش دهد. با استفاده از آنها، شرکتها میتوانند بیاموزند که چرا مشتریان از دست رفتهاند و چگونه بهبود نگهداری مشتری را افزایش دهند. آمادهاید نظرسنجی خود را ایجاد کنید؟ امروز با یوچک شروع کنید!
آیا تاکنون تجربه لغو اشتراک داشته اید؟ تجربه شما چگونه بود؟ آیا یک پرسشنامه آنلاین لغو اشتراک ممکن است شما را دوباره متقاعد کند؟ در بخش نظرات به ما اطلاع دهید!
پرسشنامه آنلاین لغو اشتراک یک فرم ساده است که افراد میتوانند انتخاب کنند تا پس از خروج از ارتباطات آنلاین با یک شرکت یا سازمان آن را پر کنند. پرسشنامه آنلاین لغو اشتراک یا پرسشنامه آنلاین خروج اطلاعاتی را فراهم میکند که آنها میتوانند از آن برای حفظ مشتریان در آینده استفاده کنند. این ممکن است شامل محتوای جذابتر، کاهش ایمیلهای فراوان و غیره باشد. از دست دادن مشتری که نشاندهنده از دست رفتن درآمد دورهای است و ممکن است بر سود کلی شرکت تأثیر بگذارد، با استفاده از پرسشنامه آنلاین لغو اشتراک میتواند با ارائه اطلاعاتی که برای بهبود مناسب باشد، به شرکتها کمک کند تا مشتریان یا مشترکین دیگری را حفظ کنند.
سوالات متداول
۱. پرسشنامه آنلاین لغو اشتراک چیست؟
۲. چرا شرکتها از پرسشنامه آنلاین لغو اشتراک استفاده میکنند؟
۳. آیا پرسشنامه آنلاین لغو اشتراک میتواند از دست دادن مشتری را کاهش دهد؟