سازندگان پرسشنامه آنلاین حرفهای چه چیزی میدانند که آنها را اینقدر موفق میکند؟ آنها همیشه با هدف نهایی طراحی میکنند. از همان ابتدا، آنها به نتایجی مانند اینها فکر میکنند:
- چرا این موضوع برای مشتریان من اهمیت دارد؟
- چگونه به این بازخورد عمل خواهم کرد؟
- کسبوکار من چه بهرهای خواهد برد؟
پرسشنامه آنلاینهای قوی و دقیق به کسبوکارها کمک میکنند تا بفهمند چه چیزی را درست انجام میدهند و کجا نیاز به بهبود دارند. با این حال، اگر پرسشنامه آنلاین شما برای پرسیدن سوالات درست در زمان مناسب طراحی نشده باشد، دادهها بیربط میشوند.
تجربیات معنادار با دادههای معنادار شروع میشوند
برای درک مشتریان خود و بهرهبرداری حداکثری از آنچه به شما میگویند، استراتژی طراحی پرسشنامه آنلاین شما باید بیعیب باشد. مشتریان اغلب از فرمهای پرسشنامه آنلاین طولانی با سوالات بیربط ناراحت میشوند که تجربه کلی آنها را تضعیف میکند و میتواند به موارد زیر منجر شود:
- کاهش نرخ پاسخدهی: پاسخدهندگان پرسشنامه آنلاین را کامل نمیکنند و دیگران ممکن است به دلیل تجربیات ناخوشایند قبلی از شرکت در پرسشنامه آنلاین خودداری کنند.
- دادههای بیکیفیت: پاسخدهندگان عجله میکنند تا پرسشنامه آنلاینهای پر از سوالات بیربط را تکمیل کنند یا مجبور میشوند پاسخهایی انتخاب کنند که نمایانگر احساسات واقعی یا کامل آنها نیست.
- اطلاعات ناقص: پاسخدهندگان فرصت ندارند تا بازخورد خود را به صورت کلمات خودشان درباره آنچه خوب بود و چه چیزی میتواند بهبود یابد، ارائه دهند.
مشتریانی که تصمیم میگیرند از طریق پرسشنامه آنلاین که بدون ملاحظه ساخته شده است بازخورد بدهند، از فرآیند بازخوردی که برای بهبود تجربیاتشان طراحی شده، بیعلاقه میشوند. اما نگران نباشید، ما شما را راهنمایی خواهیم کرد که چگونه نوع سازنده پرسشنامه آنلاین باشید که تجربه بازخورد را در نظر میگیرد، تا بتوانید بفهمید چه اقداماتی باید انجام شود تا تجربیات مشتریان بهبود یابد و حتی نیازهای آینده آنها را برآورده کنید!
ساخت پرسشنامه آنلاینهای بهتر برای بهبود تجربه مشتری
یک پرسشنامه آنلاین خوب طراحی شده به کسبوکار شما دسترسی به منبعی از دانش مستقیم از مشتریانتان میدهد، که جزئیات چگونگی بهبود محصولات و خدماتتان را برای جذب مشتریان به انجام تجارت با شما بارها و بارها فراهم میکند. و چه کسی نمیخواهد به چنین اطلاعاتی دسترسی داشته باشد؟!
پرسشنامه آنلاینهای بهتر به معنی اطلاعات بهتر مشتری برای سازمان شما برای عمل کردن است، اما همچنین به معنی ارائه یک تجربه بازخوردی بیشتر منسجم و مرتبط به مشتری است. تجربهای که قطع نمیشود، بلکه ادامهای از تجربه آنها با برند شماست.
اگر سوالات پرسشنامه آنلاین دو ماه پس از تجربه مشتری ارسال شوند و سوالات به آن مشتری اجازه ندهند آنچه را که میخواهد بگوید، بیان کند، پس کاملاً بیمعنی است. شما اطلاعات بیربط و قدیمی دریافت خواهید کرد و مشتری نیز ناامید و از ارائه بازخورد دلسرد خواهد شد.
برای بهرهبرداری حداکثری از پرسشنامه آنلاینهای خود باید:
- در زمان واقعی به مشتریان خود گوش دهید، وقتی تجربه هنوز تازه در ذهن آنهاست تا بتوانید بیشترین اطلاعات را به دست آورید.
- سوالات درست را درباره نقاط تماس اصلی سفرشان بپرسید، نه فقط شروع و پایان.
- به بازخورد منفی پیگیری کنید تا مشکلات را قبل از اینکه مشتری کنار بگذارد و آن را به دیگران بگوید، حل کنید. تجربیات منفی اغلب میتوانند اگر به درستی حل شوند، به تجربیات مثبت تبدیل شوند.
- به مشتری نشان دهید که به حرفهای او گوش میدهید با پیگیری اقداماتی که بر اساس بازخوردی که او زمان گذاشته تا ارائه دهد، انجام دادهاید.
طراحی پرسشنامه آنلاین خود برای جمعآوری بازخورد در هر نقطه تماس
سفرهای مشتری میتوانند به سرعت تغییر کنند و تنها تضمینی که وجود دارد این است که سفر امروز هیچ شباهتی به دیروز ندارد و سفر فردا مطمئناً چیز جدیدی خواهد بود. به همین دلیل، سازندگان پرسشنامه آنلاین باید در نظر بگیرند که چگونه بازخورد را در هر نقطه تماس به صورت لحظهای جمعآوری کنند.
کارگاههای نقشهبرداری سفر کمک میکنند تا تغییرات رفتار مشتریان را پیشبینی و برنامهریزی کنید، به طوری که در حالی که رقبای شما در حال تلاش برای سازگاری هستند، شما آماده برآورده کردن نیازهای متغیر بازار باشید. این رویکرد پایههای محکمی در علم رفتار دارد و تمرکز بر لحظات به یادماندنی در یک تجربه که ادراک و رفتارها را هدایت میکنند، ترویج میکند.
نقشهبرداری تاثیر نقاط تماس راهی نوآورانه برای درک لحظاتی است که برای مشتریان مهم هستند. این روش منحصربهفرد است زیرا به طور کامل بر اساس دادههای نظرات استخراج شده از بازخورد مشتریان استوار است، که دیدگاهی دقیقتر از خاطرات مشتری از تجربهشان فراهم میکند. این، تصویری احساسی از سفر ایجاد میکند که برجسته میکند چه چیزهایی برای مشتریان بیشترین اهمیت را دارد و همچنین به مشتریان ما اجازه میدهد لحظاتی را که برای مشتریانشان مهمتر است، اولویتبندی کنند.
مخاطبان خود را در زمان مناسب درگیر کنید تا بینشهای حیاتی کسب کنید که به شما کمک میکند سازمان خود را از پایش تجربه به تحول تجربه حرکت دهید. چه در حال پخش پرسشنامه آنلاین خود از طریق کانالهای مختلف توزیع (مانند لینکهای URL، کدهای QR یا ایمیل) باشید، استفاده از ابزار مدیریت دعوت ما اطمینان میدهد که پرسشنامه آنلاینهای درست به مخاطبان هدف مورد نظر شما میرسد تا بازخوردی که تلاشهای بهبود تجربه در لحظات مهم را هدایت میکند، جمعآوری شود.
آیا میخواهید بیشتر بدانید که چگونه یوچک میتواند به شما کمک کند پرسشنامه آنلاین هدفمند بهتری انجام دهید و تجربیات مشتریان، کارمندان و فراتر از آن را بهبود بخشید؟ امروز با تیم ما تماس بگیرید. ما با افتخار گزینههای مناسب برای کسب و کار شما را بررسی خواهیم کرد!