۱۵+ سوال پرسشنامه آنلاین پس از دموی محصول برای کمک به بهبود فرآیند فروش

شما یک دموی محصول یا خدمات خود را اجرا می‌کنید، با اضطراب عرق می‌ریزید و منتظر هستید تا مشتری احتمالی شما علاقه نشان دهد یا سوالی بپرسد. دمو به پایان می‌رسد و شرکت‌کنندگان چهره‌ای بی‌تفاوت دارند: شما نمی‌دانید که آیا کارتان خوب بوده یا نه.

پس چرا از آن‌ها نپرسید؟

یک پرسشنامه آنلاین پس از دمو یک روش عالی برای دریافت بازخورد از مشتریان بالقوه شما درباره جنبه‌های مختلف ارائه‌تان است. ارسال این پرسشنامه آنلاین آسان است و بازخوردی که دریافت می‌کنید، شامل داده‌های کمی و کیفی، می‌تواند بسیار ارزشمند باشد.

امروز، ما به شما نشان می‌دهیم که پرسشنامه آنلاین دمو چیست، چگونه و کجا آن را ارسال کنید و همچنین نمونه‌هایی ارائه می‌دهیم که می‌توانید بلافاصله از آن‌ها استفاده کنید.

پرسشنامه آنلاین دمو چیست و چه کسانی باید از آن استفاده کنند؟

پرسشنامه آنلاین دمو، پرسشنامه آنلاینی است که پس از شرکت مشتری بالقوه در دموی محصول یا خدمات شما اجرا می‌شود. هدف از پرسشنامه آنلاین دمو این است که بدانید دمو چقدر خوب انجام شده است.

علاوه بر این، پرسشنامه آنلاین دمو برای جمع‌آوری دیدگاه‌ها در مورد آنچه می‌توان در دموهای آینده بهبود داد، استفاده می‌شود و می‌تواند درباره محصول، ارائه، ارائه‌دهندگان، تجربه مشتری و هر چیز دیگری که به ذهن‌تان می‌رسد باشد.

توجه: در حالی که پرسشنامه آنلاین دمو یک نام کلی برای این نوع پرسشنامه آنلاین است، هر نوع پرسشنامه آنلاین دیگری نیز می‌تواند در این موقعیت استفاده شود. میزان وفاداری مشتری (NPS)، رضایت مشتری (CSAT) و نمره تلاش مشتری (CES) تنها برخی از انواع پرسشنامه آنلاین‌هایی هستند که می‌توانید پس از دمو ارسال کنید.

دلایل اجرای پرسشنامه آنلاین‌ پس از دموی محصول

اگر تاکنون پرسشنامه آنلاین دمو انجام نداده‌اید، ممکن است ندانید که این کار ایده خوبی است. بیایید شک و تردیدهای شما را برطرف کنیم و دلایل خوبی برای ارسال پرسشنامه آنلاین به افرادی که در دموهای محصول شما شرکت کرده‌اند، ارائه دهیم.

بازخورد درباره کیفیت اطلاعات

شاید محصول یا خدمات فوق‌العاده‌ای داشته باشید، اما این بدان معنا نیست که آن را به درستی ارائه می‌دهید. شاید شما اطلاعات مهمی که مشتریان بالقوه‌تان انتظار داشتند در دمو بشنوند، ارائه نکرده‌اید.

بازخورد درباره نحوه ارائه اطلاعات

شما در هر دمو یکسان اطلاعات را ارائه نمی‌دهید. به عنوان مثال، ممکن است نرم‌افزار حسابداری بفروشید و دو دمو متفاوت برای یک استارتاپ ۵ نفره و یک شرکت بزرگ داشته باشید. یک پرسشنامه آنلاین دمو به مشتریان احتمالی اجازه می‌دهد تا بگویند آیا اطلاعاتی که به آن‌ها ارائه کرده‌اید با نیازها و خواسته‌هایشان مطابقت دارد یا نه.

بازخورد درباره جنبه‌های فنی دموی محصول

ارتباطات خراب، میکروفون‌های معیوب، دوربین با کیفیت تصویر ضعیف... این‌ها تنها برخی از مشکلاتی هستند که ممکن است در یک دمو آنلاین رخ دهند. می‌توانید از شرکت‌کنندگان بپرسید آیا جنبه‌های فنی رضایت‌بخش بوده یا نیاز به ارتقاء تجهیزات یا نرم‌افزار دارید.

بازخورد درباره عملکرد تیم فروش و خدمات مشتری

اگر بیش از یک فروشنده دارید که چندین دمو را اجرا می‌کنند، ممکن است بخواهید عملکرد آن‌ها و برداشت‌های مشتریان از آن‌ها را مقایسه کنید. اگر به طور مداوم از برخی اعضای تیم شکایاتی دریافت می‌کنید، شاید زمان آن رسیده که در آموزش آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید.

بازخورد درباره مشتریان و نیازهای آن‌ها

دموها یک راه عالی برای کاوش بیشتر در نیازهای واقعی مشتریان شما هستند. ممکن است شما فرضیات زیادی داشته باشید و سعی کنید یک شخصیت مشتری ایجاد کنید، اما در واقع مشتریان شما ممکن است به چیزی کاملاً متفاوت نیاز داشته باشند و شما در بهبود رضایت مشتری کمبودهایی داشته باشید.

چگونه و چه زمانی پرسشنامه آنلاین‌های دموی محصول را برای بیشترین تأثیر اجرا کنیم

دمو تمام شده و شما می‌خواهید بازخورد و احساس مشتری احتمالی خود را جمع‌آوری کنید. قدم بعدی چیست؟

پرسشنامه آنلاین را سریعاً ارسال کنید

انسان‌ها در به یاد آوردن چیزها خیلی خوب نیستند. حافظه کوتاه‌مدت فرد معمولی بین چند ثانیه تا چند ساعت پس از وقوع یک اتفاق محو می‌شود. در حالی که پرسشنامه آنلاین را ارسال کرده اید و منتظر رسیدن بازخورد هستید، واقعیت این است که آن‌ها ممکن است دمو را به سرعت فراموش کرده باشند. بنابراین برای بهترین تأثیر پرسشنامه آنلاین دمو، آن را بلافاصله پس از اتمام دمو ارسال کنید.

پرسشنامه آنلاین را کوتاه و ساده نگه دارید

هرچه پرسشنامه آنلاین کوتاه‌تر باشد، نرخ پاسخ‌دهی بهتر خواهد بود. با اضافه کردن هر سوال به پرسشنامه آنلاین، میزان پاسخ‌دهی به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. ایده‌آل این است که از یک تا دو سوال پرسشنامه آنلاین استفاده کنید تا بازخورد زیادی دریافت کنید. به همین دلیل مهم است که مشخص کنید چه نوع اطلاعاتی را می‌خواهید از شرکت‌کنندگان در دمو به دست آورید.

اگر به الگوهای پرسشنامه آنلاین رایگان ما نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید که بیشتر آن‌ها فقط یک یا دو سوال دارند. این تصادفی نیست، زیرا این پرسشنامه آنلاین‌های کوتاه (مانند پرسشنامه آنلاین NPS) موثرتر از پرسشنامه‌های طولانی هستند که پر کردن آن‌ها زمان زیادی می‌برد. این سریع‌ترین راه برای سنجش رضایت و تجربه مشتری بدون خسته کردن مخاطبان است.

از ترکیبی از سوالات کیفی و کمی استفاده کنید

برای دریافت دیدگاه‌های قدرتمند، می‌خواهید از ترکیبی از داده‌های کیفی و کمی استفاده کنید. راه انجام این کار استفاده از نرم‌افزار پرسشنامه آنلاین با منطق پرش، مانند یوچک است. این‌گونه کار می‌کند:

در ابتدا، از شرکت‌کننده می‌پرسید که آیا از دمو لذت برده است یا خیر. اگر پاسخ منفی باشد، دلیلش را از او بپرسید. اگر از دمو لذت برده باشد، یک سوال باز از او بپرسید و از او بخواهید با کلمات خود توضیح دهد که چه چیزی را بیشتر دوست داشته است.

در حالی که هر دو نوع سوال پرسشنامه آنلاین به خودی خود عالی هستند، ترکیب آن‌ها در یک پرسشنامه آنلاین به شما امکان می‌دهد داده‌های بیشتری درباره نقاط ضعف مشتریان خود کشف کنید. اگر مطمئن نیستید چگونه بهترین ترکیب سوالات پرسشنامه آنلاین را برای دریافت بهترین دیدگاه‌ها به دست آورید، شاید بخواهید نگاهی به الگوهای پرسشنامه آنلاین رایگان ما بیندازید.

 

ثبات داشته باشید

اگر پرسشنامه آنلاین‌های دمو را اجرا می‌کنید، آن‌ها را به‌طور گاه‌به‌گاه یا فقط زمانی که حس می‌کنید کسی از ارائه لذت نبرده است، ارسال نکنید. تنظیم یک جریان ایمیل برای ارسال پرسشنامه آنلاین‌ها چند کلیک نیاز دارد، بنابراین مطمئن شوید که بعد از هر دمو آن‌ها را ارسال می‌کنید. یک تجربه عالی برای مشتری با عادت‌ها ساخته می‌شود، نه با واکنش‌های موقتی.

از پرسشنامه آنلاین آماده استفاده کنید

اگر نمی‌خواهید وقت خود را صرف فکر کردن به بهترین سوالات کنید، به جای آن از الگوهای پرسشنامه آنلاین استفاده کنید تا بازخورد ارزشمندی به دست آورید. شما می‌توانید انواع مختلفی از پرسشنامه آنلاین‌ها را در بانک نمونه پرسشنامه های آنلاین ما پیدا کنید، از جمله محبوب‌ترین‌ها مانند نمره میزان وفاداری، تا پرسشنامه آنلاین‌های بسیار خاص مانند ارزیابی محتوای مقالات وبلاگ شما.

انواع سوالات پرسشنامه آنلاین دمو

بسته به اینکه چه کسی پرسشنامه آنلاین‌ها را دریافت می‌کند و چه نوع بازخوردی می‌خواهید جمع‌آوری کنید، انواع مختلفی از پرسشنامه آنلاین‌های دمو را ارسال خواهید کرد. در اینجا برخی از رایج‌ترین انواع سوالات و مثال‌های هر کدام آورده شده است.

سوالات پرسشنامه آنلاین دمو درباره محصول

هدف نهایی هر دمو این است که مشتری احتمالی با محصول آشنا شود، به‌طوری که پس از تجربه شگفت‌انگیز مشتری، به خرید آن فکر کند.

برای انجام این کار به خوبی، باید نه تنها نقاط فروش منحصربه‌فرد خود را به وضوح توضیح دهید، بلکه دمو را نیز به افرادی که در آن شرکت می‌کنند، تطبیق دهید.

این سوالات پرسشنامه آنلاین را بپرسید تا بفهمید آیا کار خود را به خوبی انجام می‌دهید:

  •  چگونه محصول ما را بر اساس تجربه‌ای که در دمو داشتید با رقبا مقایسه می‌کنید؟
  •  چگونه می‌توانیم محصول خود را بهبود دهیم تا بهتر نیازهای شما را برآورده کنیم؟
  •  کدام ویژگی‌های محصول را با ارزش‌ترین می‌دانید؟
  •  بر اساس دمویی که شرکت کردید، فکر می‌کنید چه ویژگی‌های مهمی را نداریم؟
  •  آیا تمام ویژگی‌هایی که به آن‌ها علاقه داشتید در دمو برجسته شد؟
  •  در مقیاس ۱ تا ۱۰، چقدر از کیفیت دمویی که شرکت کردید راضی هستید؟

سوالات پرسشنامه آنلاین دمو درباره جنبه‌های فنی

باید اطمینان حاصل کنید که جنبه‌های فنی دمو به‌خوبی اجرا می‌شود. این به معنای اتصال اینترنتی عالی، کیفیت صدای و تصویر بالا، و تجهیزات قابل اعتماد است. بسته به پلتفرمی که برای اجرای دموها استفاده می‌کنید، جنبه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید در پرسشنامه آنلاین خود درباره آن‌ها سوال کنید.

مثال‌ها:

  •  کیفیت صدا و تصویر در دمو را از ۱ تا ۵ ارزیابی کنید.
  •  آیا در دمو همه چیز را به‌وضوح شنیدید و دیدید؟
  •  کیفیت اشتراک‌گذاری صفحه در طول ارائه را ارزیابی کنید.

سوالات پرسشنامه آنلاین دمو درباره عملکرد نماینده فروش

شاید محصول شما بی‌عیب باشد، اما فردی که دمو را ارائه می‌دهد به بهترین شکل عمل نمی‌کند. شاید مهارت‌های ارائه او در نقطه اوج باشد، اما اطلاعات کلیدی که مشتریان شما می‌خواهند بشنوند را از دست می‌دهد. در هر صورت، ایده خوبی است که درباره عملکرد نماینده فروش خود سوال کنید زیرا این ممکن است تجربه مشتری را به طور قابل توجهی بهبود بخشد.

نمونه‌ها:

  •  از مقیاس ۱ تا ۵، چقدر به دانش نماینده فروش در مورد محصول امتیاز می‌دهید؟
  •  آیا نماینده فروش تمام اطلاعات لازم برای تصمیم‌گیری را به شما ارائه داد؟
  •  آیا نماینده فروش به شما فرصت کافی برای پرسیدن سوالات داد؟
  •  آیا ارائه‌ی نماینده فروش به اندازه کافی واضح و قابل فهم بود؟
  •  آیا در طول دموی محصول زمان کافی برای پرسیدن تمام سوالات خود داشتید؟

سوالات بیشتر درباره مشتری و تمایل او به خرید

در نهایت، همه چیز به پول و احتمال خرید مشتری برمی‌گردد. پرسیدن از مشتریان احتمالی در مورد احتمال خرید و اعتراضات آن‌ها قبل از خرید، راهی عالی برای هدایت آن‌ها به سمت خرید و بهبود دموهای شما در آینده است.

نمونه‌ها:

  •  آیا این دمو احتمال خرید محصول را افزایش داد؟
  •  بر اساس دمو و تجربه کلی شما با محصول ما تا کنون، چقدر احتمال دارد که محصول ما را به دیگران توصیه کنید؟

   نکته: این یک سوال معمولی در پرسشنامه آنلاین NPS (نمره ترویج کننده خالص) است. برای پرسیدن این سوال NPS از مشتریان بالقوه و فعلی، به سادگی از قالب پرسشنامه آنلاین ما استفاده کنید:

  •  کدام قسمت‌های ارائه دموی ما نیاز به توجه بیشتر و بهبود دارند؟

امروز پرسشنامه آنلاین دموی خود را اجرا کنید

پرسشنامه آنلاین‌های دمو بازده بالایی دارند، با توجه به اینکه ارسال آن‌ها و جمع‌آوری بازخورد از شرکت‌کنندگان چقدر ساده است. اگر احساس می‌کنید که ارسال پرسشنامه آنلاین‌های دمو برای شما دشوار است، ممکن است از نرم‌افزار پرسشنامه آنلاین اشتباهی استفاده کرده باشید.

با یوچک، ایجاد و ارسال پرسشنامه آنلاین به بازار هدف شما فقط چند دقیقه طول می‌کشد. بیش از 300 قالب پرسشنامه آنلاین رایگان وجود دارد، بنابراین همیشه می‌توانید چیزی برای جمع‌آوری بازخورد از تمام مشتریان خود پیدا کنید.


اشتراک در تلگرام
اشتراک در فیسبوک
اشتراک در توئیتر
اشتراک در واتس‌اپ
اشتراک در واتس‌اپ
اشتراک در SMS


توسط سامانه یوچک پرسشنامه آنلاین بسازید ، آن را به اشتراک بگذارید و از داده های بدست آمده گزارش گیری کنید.


1000 Characters left