۱۳ روش جمع‌آوری بازخورد مشتریان برای وبسایت

تجزیه و تحلیل و معیارهای عملکرد نشان‌دهنده سلامت محصولات یا خدمات شما هستند. اما برای تشخیص مشکلات و مسائل، باید به پرسشنامه آنلاین مشتریان عمیق‌تر نگاهی بیندازید.

گوش دادن به مشتریان بهترین راه برای جمع‌آوری اطلاعات ارزشمند و پرسشنامه آنلاین برای بهبود وبسایت و محصولات شما است. زیرا در نهایت، مشتریان منبع اصلی برای یافتن راه‌های بهبود محصولات هستند.

صدای مشتری را دنبال کنید و روشنایی را خواهید دید. این قدرت پرسشنامه آنلاین مشتری است. پس، بیایید بفهمیم چگونه می‌توانید این بینش‌های صحیح از مشتریان را از بازدیدکنندگان وبسایت خود جمع‌آوری کنید.

پرسشنامه آنلاین وبسایت چیست؟

پرسشنامه آنلاین وبسایت اطلاعاتی است که مستقیماً از مشتریان درباره تجربه‌شان، مسائل، نگرانی‌ها، شکایات و تقدیر آنها از وبسایت شما به‌دست می‌آید. این پرسشنامه آنلاین به شما دیدگاه‌های عملیاتی درباره آنچه مشتریان در وبسایت شما انجام می‌دهند و دلیل انجام آن می‌دهد. جمع‌آوری پرسشنامه آنلاین مشتری می‌تواند کسب‌وکار شما را به سمت بهینه‌سازی وبسایت و رشد هدایت کند.

این مقاله اهمیت پرسشنامه آنلاین مشتری، ضرورت اولویت‌بندی آن در کسب‌وکار شما، روش‌های مؤثر برای جمع‌آوری آن و استفاده از آن برای ایجاد تجربه‌ای مبتنی بر مشتری را مورد بحث قرار خواهد داد.

اهمیت پرسشنامه آنلاین وبسایت

چه در زمینه تجربه کاربری یا پرسشنامه آنلاین طراحی وبسایت، تمام انواع پرسشنامه آنلاین وبسایت اهمیت دارند زیرا به سوالات "چه چیزی" و "چرا" پاسخ می‌دهند.

  • چرا افراد سبد خرید خود را رها می‌کنند؟
  • چرا بازدیدکنندگان فرم‌ها را پر نمی‌کنند؟
  • چرا صفحات شما نرخ پرش بالایی دارند؟
  • چه کار دیگری می‌توانید برای بهبود تجربه آنها انجام دهید؟
  • چرا مشتریان بدون خرید از سایت خارج می‌شوند؟
  • چه عناصری در وبسایت شما مشتریان را آزار می‌دهد؟

احساس شنیده شدن را به مشتریان شما منتقل می‌کند

مشتریان می‌خواهند احساس کنند که ارزشمند هستند. جمع‌آوری پرسشنامه آنلاین مشتری نشان می‌دهد که به نظرات و پیشنهادات آنها اهمیت می‌دهید. این کار به آنها احساس ارزشمندی می‌دهد و کمک می‌کند تا پیوندی اجتماعی بین شما و مشتریان برقرار شود.

به شما امکان می‌دهد وبسایت، خدمات و محصولات خود را بهبود دهید

مشتریان شما مرکز دریافت بینش‌هایی درباره آنچه در وبسایت شما کار می‌کند و آنچه کار نمی‌کند هستند. جمع‌آوری پرسشنامه آنلاین درباره طراحی وبسایت برای شناسایی مشکلات UI و UX و بهبود تجربه کاربری ضروری است.

کمک به اندازه‌گیری رضایت مشتری

تجربه مثبت باعث رشد برند و کسب‌وکار شما می‌شود. اما اگر از مشتریان نپرسید که درباره محصولات و خدمات شما چه نظری دارند، چگونه می‌خواهید بدانید؟ اندازه‌گیری و بهبود امتیازهای رضایت مشتری به شما کمک می‌کند تا عملکرد و تبدیل‌های خود را افزایش دهید.

کمک به ایجاد اعتبار برای کسب‌وکار شما

ایجاد اعتبار برند اعتماد مشتریان را به محصولات شما افزایش می‌دهد. نظرات، بررسی‌ها، امتیازها و توصیه‌ها به‌عنوان نشانه‌های پرسشنامه آنلاین مثبت عمل می‌کنند که به بازدیدکنندگان جدید اجازه می‌دهد تجربیات دیگران را بخوانند و تصمیمات خرید خود را بگیرند.

اجازه می‌دهد کسب‌وکار شما بر اساس پرسشنامه آنلاین منفی بهبود یابد

شما نمی‌توانید پرسشنامه آنلاین منفی را نادیده بگیرید، اما ضروری است که از آن یاد بگیرید و به سرعت چرخه پرسشنامه آنلاین منفی را ببندید. پیگیری پرسشنامه آنلاین منفی و حل مشکلات می‌تواند تأثیر مثبتی بر ذهنیت مشتریان از برند شما بگذارد و به شما کمک کند تا مشتریان وفادار به دست آورید.

کمک به حفظ مشتریان

گوش دادن به مشتریان و حل مشکلات آنها یکی از بهترین راه‌ها برای بازگرداندن آنها به وبسایت یا محصولات شما است. جمع‌آوری پرسشنامه آنلاین به شما کمک می‌کند تا نارضایتی‌های آنها را برطرف کنید و به‌طور فعالانه تغییرات لازم را برای بهبود تجربه‌شان ایجاد کنید.

کمک به ایجاد تجربه بهتر برای مشتری

شرکت‌هایی که تجربه خوب مشتری را در اولویت قرار می‌دهند، 48 درصد درآمد بیشتری نسبت به دیگران در صنعت خود ایجاد می‌کنند.

چرا پرسشنامه آنلاین زودهنگام وبسایت اهمیت دارد؟

برای درک این موضوع، باید دو نوع پرسشنامه آنلاین زودهنگام طراحی وبسایت را بشناسیم:

  1. 1. در طول توسعه، تست نمونه اولیه، یا قبل از انتشار: جمع‌آوری پرسشنامه آنلاین وبسایت در مراحل اولیه توسعه ضروری است تا اطمینان حاصل شود که تمام عناصر وبسایت شما با تجربه کاربری هماهنگ هستند.
  2. 2. پرسشنامه آنلاین اولیه هنگام فعال شدن وبسایت: پرسشنامه آنلاین اولیه پرسشنامه آنلاین مشتریان است که بلافاصله پس از فعال شدن وبسایت، ویژگی، یا صفحه جدید دریافت می‌شود و به شما بینش‌های غنی در مورد اولین برداشت آنها از وبسایت می‌دهد.

انواع پرسشنامه آنلاین از مشتری

همه فرم‌های پرسشنامه آنلاین وبسایت یکسان نیستند. قبل از پرداختن به چگونگی جمع‌آوری پرسشنامه آنلاین مشتری، بیایید آن‌ها را به انواع مختلف تقسیم کنیم.

1. بر اساس انگیزه مشتری

پرسشنامه آنلاین درخواست‌شده: پرسشنامه آنلاین است که در آن شما از مشتری درخواست می‌کنید تا نظر خود را بیان کند.

پرسشنامه آنلاین خودجوش: این نوع پرسشنامه آنلاین، پرسشنامه آنلاین است که مشتریان به‌طور خودجوش ارائه می‌دهند، مثلاً از طریق یک پست اجتماعی یا ایمیل. این نوع پرسشنامه آنلاین نیاز به توجه ویژه دارد زیرا ممکن است به مشکلاتی اشاره کند که شما از آنها بی‌اطلاع هستید.

2. بر اساس هدف کسب‌وکار شما

فردی: این نوع پرسشنامه آنلاین متمرکز بر پرسشنامه آنلاین فردی است. مشتری پرسشنامه آنلاینی را بر اساس تجربه اخیر خود ارائه می‌دهد. مشتری می‌تواند در هر زمانی فرم یا ویجت پرسشنامه آنلاین را در وبسایت کلیک کند و نظر خود را ارائه دهد.

هدفمند: این نوع پرسشنامه آنلاین بر یک گروه خاص از بازدیدکنندگان یا مشتریان تمرکز دارد که با یک ویژگی یا خدمات خاصی تعامل داشته‌اند و شما می‌خواهید پرسشنامه آنلاین آنها را جمع‌آوری کنید. هدف این پرسشنامه آنلاین، جمع‌آوری نظرات مشتریان برای تست و بهینه‌سازی یک جنبه خاص از وبسایت شما است.

نمادین: این نوع پرسشنامه آنلاین، اهداف و شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPIs) را با هدف قراردادن مشتریان برای دریافت نظراتشان درباره تجربه کلی ارزیابی می‌کند. این پرسشنامه آنلاین به شما کمک می‌کند تا عملکرد را پیگیری کنید و وفاداری به برند، رضایت کلی مشتریان و سایر اهداف کسب‌وکار را شناسایی کنید.

3. بر اساس نوع تعامل

پرسشنامه آنلاین محصول: این نوع پرسشنامه آنلاین، اطلاعاتی درباره ویژگی‌ها و مشکلات محصول جمع‌آوری می‌کند. ممکن است شامل سؤالات مربوط به باگ‌های محصول، درخواست‌های ویژگی و غیره باشد.

پرسشنامه آنلاین خدمات: این نوع پرسشنامه آنلاین زمانی است که شما از مشتری پرسشنامه آنلاینی درخواست می‌کنید پس از اینکه با یک کانال خدماتی مانند پشتیبانی مشتری، بخش فنی یا هر تیم دیگری تعامل داشته است. این پرسشنامه آنلاین مشکلاتی را که مشتریان برای حل سؤالاتشان با آن مواجه شده‌اند، نقشه‌برداری می‌کند.

پرسشنامه آنلاین بازاریابی و تحقیقات: این نوع پرسشنامه آنلاین به بررسی فرصت‌های بازاریابی، مانند انواع جدید محصولات، تبلیغات، شناسایی گروه‌های مخاطب و غیره می‌پردازد. این پرسشنامه آنلاین به شما کمک می‌کند تا تحقیقات بازاری و تحلیل رقابتی انجام دهید.

13 روش مؤثر برای جمع‌آوری و استفاده از پرسشنامه آنلاین مشتری برای وبسایت شما

10. پرسشنامه آنلاین‌ها

پرسشنامه آنلاین‌ها متمرکز، شخصی‌سازی‌شده و بسیار هدفمند هستند. آن‌ها یکی از بهترین روش‌ها برای جمع‌آوری پرسشنامه آنلاین مشتری هستند و انواع مختلفی از معیارها و تکنیک‌ها برای جمع‌آوری پرسشنامه آنلاین ارائه می‌دهند، مانند مقیاس‌های رتبه‌بندی، پاپ‌آپ‌ها، ایموجی‌ها، سؤالات تک‌گزینه‌ای و غیره.

2. اضافه کردن دکمه یا ویجت پرسشنامه آنلاین به وبسایت

شاید ساده‌ترین روش برای جمع‌آوری پرسشنامه آنلاین مشتری باشد زیرا این ابزار به راحتی در هر صفحه‌ای قابل تعبیه است و به طور برجسته در دید بازدیدکنندگان قرار دارد.

3. ایمیل‌ها

ایمیل یک روش کارآمد برای پیگیری بازدیدکنندگان وبسایت و مشتریان است. می‌توانید یک سیستم ارسال ایمیل خودکار تنظیم کنید که هنگام تحقق یک شرط خاص، مثل یک خرید موفق یا اشتراک جدید، فعال شود.

4. دکمه چت زنده

42 درصد از مشتریان ترجیح می‌دهند از گزینه چت زنده نسبت به هر روش پشتیبانی دیگری استفاده کنند. چت زنده به شما این امکان را می‌دهد تا پشتیبانی فوری ارائه دهید و همزمان پرسشنامه آنلاین جمع‌آوری کنید.

5. پرسشنامه آنلاین از طریق کانال‌های رسانه‌های اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی به مرکز فعالیت کاربران تبدیل شده‌اند. شما باید پرسشنامه آنلاینهایی را که مردم درباره وبسایت، محصول یا اپلیکیشن شما در این کانال‌ها ارائه می‌دهند، رصد کنید.

6. ارائه مشوق‌ها

یکی از راه‌های موثر برای تشویق مشتریان به ارائه پرسشنامه آنلاین، ارائه مشوق‌هایی مانند کوپن تخفیف یا ارسال رایگان است.

 

7. اجرای تست‌ محصولات

تست‌های استفاده‌پذیری برای ارزیابی عملکرد وبسایت، محصول یا اپلیکیشن شما توسط کاربران واقعی انجام می‌شود تا مشکلات مربوط به UI و UX را شناسایی کنند.

در تست 5 ثانیه‌ای، شما محصول یا صفحه وب را به کاربر به مدت 5 ثانیه نشان می‌دهید و سپس از او درباره اولین برداشتش از محصول یا صفحه وب سؤال می‌کنید. 

در تست ASQ (پرسشنامه بعد از سناریو)، شما از آن‌ها می‌خواهید تا اقدام مورد نظر را انجام دهند و سپس از آن‌ها درباره تجربه‌شان و اینکه چقدر انجام آن کار آسان یا سخت بوده است، سؤال می‌کنید.

8. استفاده از مصاحبه‌های مشتری

برگزاری مصاحبه‌های یک به یک با مشتری دو مزیت دارد:

  1. نشان می‌دهد که شما برای نظرات مشتریانتان ارزش قائل هستید.
  2. دیدگاه‌های عمیقی درباره نگرانی‌ها، مشکلات و دغدغه‌های آن‌ها با محصولات شما از زبان خودشان فراهم می‌کند.

شما می‌توانید سؤالات متمرکزتر و شخصی‌تری از هر مشتری بپرسید که از پرسشنامه آنلاین‌ها و سایر روش‌های پرسشنامه آنلاین قابل جمع‌آوری نیستند. پرسیدن سؤالات واقعی مربوط به تجربه، احساس اهمیت و ارزشمندی به مشتریان شما می‌دهد.

با این حال، یکی از معایب بارز فرآیند مصاحبه این است که زمان‌بر است. برای انجام موفق مصاحبه‌ها و تحلیل پرسشنامه آنلاینها، زمان و تلاش بیشتری لازم است که این رویکرد را طولانی‌تر می‌کند.

9. استفاده از بازپخش جلسات برای تحلیل سفر مشتری

بازپخش جلسات یک تکنیک نقشه‌برداری سفر مشتری است که می‌تواند پرسشنامه آنلاینهایی درباره نحوه استفاده افراد از وبسایت، مسیرهایی که برای انجام اقدامات مختلف طی می‌کنند، و بخش‌هایی از صفحات وب که بیشترین تعامل را دارند، ارائه دهد.

بازپخش جلسات سفر کاربران را بازسازی می‌کند و بینش‌های ارزشمندی درباره مشکلات بازدیدکنندگان، مسائل ناوبری، نقشه‌های کاربری، نقاط تماس، انگیزه‌ها و فرصت‌های جدید به شما می‌دهد.

نکته حرفه‌ای: با استفاده از این پرسشنامه آنلاین، می‌توانید نقاط مهم دکمه‌های CTA (فراخوان به عمل) را شناسایی کنید، لینک‌های خراب را بیابید، فرم‌ها را تحلیل کنید و کانال‌های تعاملی را پیدا کنید تا صفحات وب را بهینه کنید و نرخ تبدیل را به حداکثر برسانید.

10. استفاده از نظرات، رتبه‌بندی‌ها و توصیه‌نامه‌ها

نظرات و رتبه‌بندی‌ها مانند آهنربای جذب تبدیل برای بازدیدکنندگان جدید عمل می‌کنند. طبق گزارشی از Bizrate Insights، 92٪ از پاسخ‌دهندگان پرسشنامه آنلاین گفتند که حداقل یک نظر را قبل از تصمیم‌گیری برای خرید می‌خوانند.

حتی گوگل نیز نظرات وبسایت و محصول را در قطعه‌های نتایج جستجوی خود نشان می‌دهد تا به کاربران کمک کند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند.

چرا باید از رتبه‌بندی‌ها و نظرات در وبسایت خود استفاده کنید؟

 نظرات، رتبه‌بندی‌ها و توصیه‌نامه‌ها به کسب‌وکار شما اعتبار می‌بخشند.

 توصیه‌نامه‌ها داستان‌های موفقیت مشتریانی را بیان می‌کنند که با استفاده از محصول شما به اهدافشان رسیده‌اند. این امکان را فراهم می‌کند تا کاربران واقعی پس از استفاده از محصولات شما پرسشنامه آنلاین خود را ارائه دهند. همچنین تصمیم‌گیری برای بازدیدکنندگان جدید در مورد خرید محصولات را آسان‌تر می‌کند. نظرات منفی به شما اجازه می‌دهد تا با مشتریان پیگیری کنید و مشکلات آن‌ها را در زمان مناسب برطرف کنید. به همین دلیل است که باید شروع به جمع‌آوری نظرات، رتبه‌بندی‌ها و توصیه‌نامه‌های مشتریان کنید تا نرخ تبدیل را بهبود بخشید.

11. استفاده از انجمن‌های جامعه، گروه‌های بحث و تابلوهای پیشنهادات

انجمن‌های جامعه و گروه‌های بحث شامل کاربران و مشتریان هستند، بنابراین آن‌ها نقاط هدفمندترین برای استخراج پرسشنامه آنلاین های ارزشمند هستند.

این انجمن‌ها به کاربران امکان می‌دهند تا سؤالاتی بپرسند، پرسش‌هایی را مطرح کنند، پیشنهاداتی ارائه دهند، نظرات را رای دهند و غیره. شما همچنین می‌توانید از انجمن‌ها به عنوان یک سرویس پشتیبانی برای ارائه پاسخ‌های مورد نیاز به کاربران استفاده کنید. پرسش‌های مطرح شده توسط کاربران به عنوان پرسشنامه آنلاین مستقیم برای وبسایت، محصول یا اپلیکیشن شما عمل می‌کنند.

به‌طور مشابه، تابلوهای پیشنهادات با کمک به شما در کاوش در پیشنهادات و ایده‌های محبوب میان مشتریان کار می‌کنند. می‌توانید ایده‌های جدیدی برای بهبود وبسایت خود کشف کنید.

چگونه از انجمن‌ها و تابلوهای پیشنهادات برای جمع‌آوری پرسشنامه آنلاین استفاده کنیم؟

 آن‌ها را آسان برای استفاده و ناوبری کنید.

 محبوب‌ترین، بیشترین رای‌دهی و بیشترین نظر داده‌شده سؤالات و پیشنهادات را کاوش کنید تا داده‌ها را جمع‌آوری کنید.

 پیگیری کلمات کلیدی محبوب و عبارات جستجویی که کاربران استفاده می‌کنند را ادامه دهید تا موضوعات جدید را بیابید.

12. استفاده از آنالیز برای برنامه‌ریزی فرصت‌های پرسشنامه آنلاین

ابزارهای تحلیلی به شما اطلاعات لحظه‌ای درباره عملکرد وبسایتتان می‌دهند. پس چگونه می‌توانید از این اطلاعات برای درخواست پرسشنامه آنلاین از مشتریان استفاده کنید؟ این‌طور:

 عملکرد وبسایت را تجزیه و تحلیل کنید تا صفحات موفق، پست‌های برتر، صفحاتی که بیشترین نرخ تبدیل را دارند و غیره را شناسایی کنید.

 از این اطلاعات برای قرار دادن پرسشنامه آنلاین‌های پرسشنامه آنلاین، کارت‌ها و پاپ‌آپ‌ها در صفحات خاص برای جمع‌آوری پرسشنامه آنلاین استفاده کنید. از فرم‌های پرسشنامه آنلاین وبسایت در صفحات برتر استفاده کنید تا بفهمید چه چیزی مشتریان را به آن‌ها جذب می‌کند.  پرسشنامه آنلاین مشتریان را از صفحات کمتر محبوب جمع‌آوری کنید تا مشکلاتی که منجر به نرخ پرش بالا و نرخ تبدیل پایین می‌شوند را درک کنید.

 داده‌ها را مقایسه کنید تا صفحات وب را بهینه کنید و در نتیجه تجربه کلی وبسایتتان را بهبود دهید.

نکته حرفه‌ای: با ترکیب این ابزارها با ابزارهای جلسه و نقشه سفر مشتری، می‌توانید برنامه‌ریزی کنید که چه نوع پرسشنامه آنلاین مشتری را باید از صفحات وب مختلف جمع‌آوری کنید.

13. استفاده از پرسشنامه آنلاین‌ها

پرسشنامه آنلاین‌های آنلاین یک روش سرگرم‌کننده و تعاملی برای دانستن ترجیحات و علایق مشتریان و درک این که اکثریت چه می‌خواهند هستند. تنها چند ثانیه طول می‌کشد تا مشتریان پاسخ خود را انتخاب کنند، بنابراین نرخ پاسخگویی را افزایش می‌دهد.

بهترین فرم‌های پرسشنامه آنلاین مشتری (با مثال‌ها)

موارد زیر تنها چند نمونه از انواع فرم‌های پرسشنامه آنلاین هستند که می‌توانید در وبسایت خود برای جمع‌آوری پرسشنامه آنلاین مشتریان استفاده کنید. با جمع‌آوری داده‌های بیشتر، می‌توانید فرم‌های خود را طراحی کنید.

هر فرم برای اندازه‌گیری یک احساس یا تجربه خاص مشتری طراحی شده است. اکثر پرسشنامه آنلاین‌های پرسشنامه آنلاین از شاخه‌بندی سؤالات استفاده می‌کنند تا آن را شخصی‌سازی کنند و پاسخ‌دهندگان را بر اساس پاسخ‌های قبلی‌شان به سؤالات پیگیری هدایت کنند.

1.) پرسشنامه آنلاین NPS

پرسشنامه آنلاین NPS یا امتیاز خالص ترویج‌کننده یکی از محبوب‌ترین و ساده‌ترین روش‌ها برای جمع‌آوری پرسشنامه آنلاین مشتری است. از پاسخ‌دهندگان خواسته می‌شود تا احتمال توصیه وبسایت یا محصول را از 0 تا 10 امتیاز دهند.

پرسشنامه آنلاین NPS برای تقسیم‌بندی پاسخ‌دهندگان به ترویج‌کنندگان (9,10)، منفعلان (7,8) و منتقدان (0,6) مفید است.

2.) پرسشنامه آنلاین پس از خرید

یکی دیگر از فرصت‌های عالی برای درخواست پرسشنامه آنلاین زمانی است که مشتری خرید خود را تکمیل می‌کند. پرسشنامه آنلاین‌های پس از خرید به شما اطلاعاتی درباره تجربه خرید مشتریان می‌دهد و به شناسایی مشکلات و نقاط ضعف در طول مسیر خرید کمک می‌کند.

این پرسشنامه آنلاین‌ها به شما کمک می‌کنند فرآیند خرید را بهینه‌سازی کنید. اگر مشتریان بتوانند به راحتی خرید خود را تکمیل کنند، این به معنای کاهش نرخ رها شدن سبد خرید، افزایش نرخ تبدیل و بهبود تجربه خرید خواهد بود.

چگونه از پرسشنامه آنلاین‌های پس از خرید استفاده کنید:

  •  پرسشنامه آنلاین را بلافاصله پس از تکمیل خرید توسط مشتریان در وبسایت یا اپلیکیشن خود نمایش دهید.
  •  همچنین می‌توانید لینک پرسشنامه آنلاین را از طریق ایمیل یا پیامک برای آن‌ها ارسال کنید.
  •  از آن‌ها بخواهید تجربه خود را ارزیابی کرده یا به محصولات امتیاز دهند.
  •  فرآیند تسویه حساب را ارزیابی کرده و از آن‌ها درخواست پیشنهاد برای بهبود کنید.
  •  یک سوال پیگیری اضافه کنید تا بینش بیشتری از پاسخ به سوال اول به دست آورید.

3.) پرسشنامه آنلاین خروجی (ExitIntent Survey) 

فرض کنید مشتری وارد صفحه شما می‌شود، زمانی را برای بررسی وبسایت صرف می‌کند، اما به طور ناگهانی وبسایت را ترک می‌کند. مشتری دیگری محصولات را به سبد خرید اضافه می‌کند اما خرید را تکمیل نمی‌کند. مشتری دیگری بدون پر کردن فرم اشتراک یا امتحان محصول، سایت را ترک می‌کند.

این‌ها فرصت‌های از دست رفته برای جذب مشتریان جدید و بالقوه هستند. به همین دلیل است که درک علت ترک وبسایت بدون انجام عمل مطلوب بسیار مهم است.

در اینجا پرسشنامه آنلاین‌های خروجی نقشی حیاتی در کاهش نرخ خروج و افزایش نرخ تبدیل ایفا می‌کنند. این پرسشنامه آنلاین‌ها به شما کمک می‌کنند مشکلات رابط کاربری وبسایت را درک کنید، تحلیل فرم انجام دهید و خطر رها شدن سبد خرید و فرم‌ها را کاهش دهید.

چگونه از پرسشنامه آنلاین‌های خروجی برای جمع‌آوری پرسشنامه آنلاین استفاده کنید:

  •  به صورت خودکار پرسشنامه آنلاین را زمانی که مشتری در آستانه ترک وبسایت است نمایش دهید.
  •  از آن‌ها بپرسید آیا توانستند چیزی که به دنبال آن بودند را پیدا کنند؟
  •  اگر مشتری سبد خرید خود را رها کرد، یک پرسشنامه آنلاین پیگیری به ایمیل او ارسال کنید تا علت آن را مشخص کنید. همچنین می‌توانید کوپن‌های تخفیف ارائه دهید تا آن‌ها را ترغیب کنید به سایت بازگردند و خرید خود را تکمیل کنند.

4.) پرسشنامه آنلاین رضایت مشتری (CSAT) 

پرسشنامه آنلاین‌های CSAT سطح رضایت مشتریان از محصولات یا خدمات شما را اندازه‌گیری می‌کنند. این پرسشنامه آنلاین‌ها طراحی آسانی دارند، پاسخگویی به آن‌ها زمان کمی می‌برد و راهی راحت برای جمع‌آوری پرسشنامه آنلاین مشتریان فراهم می‌کند. همچنین بسیاری از مشتریان تمایل دارند پرسشنامه آنلاینی در مورد تجربه خود با محصول یا وبسایت ارائه دهند.

این یک فرصت ساده برای شرکت‌ها است تا نارضایتی‌ها، خوشحالی‌ها و مشکلات مشتریان در حین استفاده از یک محصول را درک کنند.

شما می‌توانید پرسشنامه آنلاین CSAT را پس از تعامل مشتری با محصولات یا خدمات شما مانند پشتیبانی مشتری یا پس از خرید از طریق ایمیل ارسال کنید. همچنین می‌توانید آن را در وبسایت خود تعبیه کنید تا در لحظه مناسب ظاهر شود و مشتریان بتوانند پرسشنامه آنلاین خود را در زمان واقعی ارائه دهند.

نکات و فرصت‌های استفاده از پرسشنامه آنلاین‌ها

  •  پرسشنامه آنلاین‌های درون برنامه‌ای برای پرسیدن سوالاتی از ویژگی‌های محصول تا کیفیت پشتیبانی اجرا کنید.
  •  از بیکن‌ها برای ارسال اعلان‌های فوری به موبایل‌ها در رویدادها استفاده کنید.
  •  پرسشنامه آنلاین‌ها را به مکالمات چت زنده اضافه کنید.
  •  کیوسک‌هایی با قابلیت‌های کمک و پرسشنامه آنلاین پرسشنامه آنلاین تنظیم کنید.

5. پرسشنامه آنلاین CES

نمره تلاش مشتری (CES) اندازه‌گیری می‌کند که مشتریان چقدر تلاش کرده‌اند تا مشکلات خود را حل کنند. این فرم همچنین ارزیابی می‌کند که استفاده از وبسایت یا محصول چقدر برای مشتری آسان یا دشوار بوده است.

این پرسشنامه آنلاین معمولاً شامل 23 سوال در مقیاس لیکرت است. چقدر با این عبارت موافق یا مخالف هستید: «شرکت {نام شرکت} کار را برای من آسان کرد تا به کمک مورد نیازم دست یابم.»

 دلیل پاسخ شما چیست؟

6.) فرم "آیا مفید بود؟"

فرم ساده "آیا مفید بود؟" را می‌توان در صفحات وبلاگ یا پایگاه دانش تعبیه کرد تا نظرات خوانندگان یا مشتریان را دریافت کنید. این فرم به شما کمک می‌کند تا موضوعات گم‌شده و سایر مشکلات را پیدا کنید و محتوای صفحه را بهبود ببخشید.

این فرم شامل 23 سوال است:

  • آیا این مقاله/راهنمای کاربر مفید بود؟
  •  چگونه می‌توانیم آن را بهتر کنیم؟
  •  آیا پیشنهاد دیگری دارید؟ لطفاً به ما اطلاع دهید.

7.) فرم پرسشنامه آنلاین محصول

پرسشنامه آنلاین محصول یکی از مهم‌ترین پرسشنامه آنلاین‌های مشتری برای بهبود و بهینه‌سازی محصولات و وبسایت شما است. این فرم به شما اجازه می‌دهد ارزیابی کنید که محصول شما چقدر با مشتریان موفق عمل کرده است.

سوالات به عمق پرسشنامه آنلاینی که شما قصد دریافت آن از مشتریان دارید، بستگی دارد.

  •  در مقیاس 1تا 10 چقدر از محصول راضی هستید؟
  •  چقدر آسان یا سخت بود که اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنید؟
  •  چند وقت یکبار از ما خرید می‌کنید؟
  •  درباره تجربه کلی خود با وبسایت به ما بگویید؟

8.) پرسشنامه آنلاین وبسایت

پرسشنامه وبسایت به شما امکان می‌دهد تا پرسشنامه آنلاین زمان واقعی جمع‌آوری کنید، شخصیت مشتریان را ایجاد کنید و پاسخ‌دهندگان را براساس جمعیت‌شناسی در یک فرم واحد تقسیم کنید.

سوالات ممکن است براساس طول پرسشنامه متفاوت باشند.

  •  آیا تا به حال درباره [نام سایت] شنیده‌اید؟
  •  چگونه درباره [نام سایت] مطلع شدید؟
  •  آیا از [نام سایت] خرید می‌کنید؟
  •  چند سال دارید؟
  •  جنسیت: خود را چگونه معرفی می‌کنید؟
  •  به طور کلی چقدر از وبسایت ما راضی هستید؟
  •  چقدر احتمال دارد که [نام وبسایت شما] را به دوستان یا همکاران خود توصیه کنید؟
  •  کدام جنبه خاص از وبسایت ما را دوست دارید؟
  •  کدام جنبه خاص از وبسایت ما را دوست ندارید؟
  •  دلیل اصلی بازدید شما از وبسایت ما چیست؟

9.) پرسشنامه آنلاین پیگیری

فرم پرسشنامه آنلاین پیگیری می‌تواند برای ارتباط با مشتریانی که به تازگی از محصول استفاده کرده‌اند یا با خدمات پشتیبانی مشتری تماس گرفته‌اند، استفاده شود. این فرم‌ها به جمع‌آوری پرسشنامه آنلاین تراکنشی و شناسایی نقاط قابل بهبود کمک می‌کنند تا تجربه مشتری بی‌عیب و نقص باشد.

می‌توانید آن‌ها را از طریق ایمیل ارسال کنید یا بلافاصله پس از تعامل از طریق چت زنده، تلفن یا پیامک درخواست پرسشنامه آنلاین کنید.

این فرم‌ها بسته به نوع تعامل شامل 23 سوال هستند:

  •  چه زمانی از محصول یا خدمات ما استفاده کردید؟
  •  به طور کلی چقدر از محصول یا خدمات راضی هستید؟
  •  آیا محصول یا خدمات ما انتظارات شما را برآورده کرد؟
  •  آیا این محصول یا خدمات را به دوست خود توصیه می‌کنید؟
  •  کدام جنبه از محصول یا خدمات بیشترین رضایت را داشت؟
  •  کدام جنبه از محصول یا خدمات کمترین رضایت را داشت؟

یک سوال پیگیری به دو سوال آخر می‌تواند برای توضیح بیشتر درخواست شود تا بهتر درک شود که چرا مشتری یک جنبه خاص از محصول را دوست دارد یا دوست ندارد.

این‌ها تنها نمونه‌هایی از ده‌ها پرسشنامه آنلاین استاندارد هستند که می‌توانید برای جمع‌آوری پرسشنامه آنلاین مشتری انتخاب کنید.

اکثر ابزارهای پرسشنامه آنلاین، قالب‌های پرسشنامه آنلاین از پیش ساخته‌شده را ارائه می‌دهند تا به شما کمک کنند پرسشنامه آنلاین‌های خود را در عرض چند دقیقه طراحی کنید.

چه زمانی باید پرسشنامه آنلاین وبسایت جمع‌آوری کنید (با مثال‌ها)

در اینجا چند سناریو و نمونه‌هایی از پرسشنامه آنلاین وبسایت آورده شده است که می‌توانید از آن‌ها برای جمع‌آوری دیدگاه‌های عملی مشتریان استفاده کنید.

1.) درک علاقه‌ها و ترجیحات

کسب و کار شما با رشد پایه مشتریان رشد می‌کند. این به معنای افزایش مستمر تنوع و جمعیت‌شناسی مشتریان است. تنها راه ادامه دادن رشد این است که با علاقه‌ها و ترجیحات آن‌ها آشنا شوید تا بتوانید به هر بخش از مشتریان فزاینده خود خدمات ارائه دهید.

نمونه‌هایی از سوالات علایق مشتریان برای پرسشنامه آنلاین وبسایت:

  • چه موضوعاتی را دوست دارید در مورد آن‌ها برایتان منتشر کنیم؟
  • دوست دارید چه محصولات دیگری را ارائه دهیم؟
  • آیا این بخش راهنما برای شما مفید بود؟
  • آیا این مقاله به سوال شما پاسخ داد؟
  • آیا توانستید اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنید؟
  • دوست دارید چه اطلاعات دیگری را در این صفحه ببینید؟
  • چه چیزی شما را متقاعد کرد که برای این سرویس پرداخت کنید؟
  • چه چیزی شما را ترغیب کرد که یک آزمایش را شروع کنید؟
  • بزرگ‌ترین تأثیر در تصمیم خرید شما چه بود؟

2.) ساخت پرسونای مشتری

ساخت یک پرسونای مشتری به شما کمک می‌کند تا با مخاطبان خود آشنا شوید و فرصت‌های جدید برای محصولات را کشف کنید. زمانی که بدانید مشتریان شما چه کسانی هستند، از کجا آمده‌اند، به کدام گروه سنی تعلق دارند و چه انتظاراتی دارند، می‌توانید محصولات را برای برآورده کردن نیازهای آن‌ها بهینه‌سازی کنید.

نمونه‌هایی از سوالات برای جمع‌آوری پرسشنامه آنلاین وبسایت:

  • چرا امروز به این سایت آمدید؟
  • امیدوار بودید در این صفحه چه چیزی پیدا کنید؟
  • به دنبال چه چیزی بودید؟
  • خود را در یک جمله توصیف کنید (مثلاً من دانشجوی کالجی هستم که در نیویورک زندگی می‌کنم و عاشق نواختن گیتار هستم.)
  • هدف اصلی شما از استفاده از [وبسایت/محصول ما] چیست؟
  • چه چیزی، اگر چیزی وجود دارد، مانع از اقدام شما می‌شود؟

3.) کشف دلایل رها کردن سبد خرید

از خود بپرسید، "چرا مشتری‌ای که تلاش کرد محصولات را به سبد خرید اضافه کند، سفارش خود را ثبت نکرد؟"

رها کردن سبد خرید به معنای از دست دادن یک فروش بالقوه است. شما نیاز دارید که پرسشنامه آنلاین مشتری را جمع‌آوری کنید تا این رفتار را درک کنید و مشکلات (در صورت وجود) که باعث می‌شود مشتریان بدون خرید از سایت خارج شوند را کشف کنید.

نمونه‌ها:

  • آیا چیزی وجود دارد که شما را از ثبت‌نام در این مرحله باز می‌دارد؟
  • چه چیزی شما را از ثبت‌نام باز می‌دارد؟
  • چه چیزی می‌تواند نظر شما را درباره ثبت‌نام در حساب تغییر دهد؟
  • آیا چیزی در این سایت وجود دارد که به نحوی که انتظار داشتید کار نمی‌کند؟
  • آیا چیزی در این فرآیند تسویه حساب وجود دارد که باید بهبود یابد؟
  • چه چیزی تقریباً شما را از خرید از ما باز داشت؟
  • اگر امروز خریدی انجام ندادید، می‌توانید بگویید چرا؟
  • آیا چیزی وجود دارد که شما را از تکمیل خرید باز دارد؟

4.) بررسی دلایل ترک سایت، نرخ پرش و لغو

  • همانند رها کردن سبد خرید، نرخ پرش و لغو نیز رفتارهای نگران‌کننده‌ای هستند که می‌توانند به رشد و درآمد شما آسیب بزنند. چرا مشتری خدمات را لغو کرده است؟ آیا مشکل قیمت‌گذاری داشت؟ آیا از کیفیت خدمات ناراضی بود؟
  • چرا مشتری بدون خرید یا پر کردن فرم اشتراک رایگان سایت را ترک می‌کند؟
  • آیا آن‌ها چیزی که به دنبال آن بودند پیدا نکردند؟
  • آیا فرم طولانی بود؟
  • آیا سوالات بیش از حد تحریک‌آمیز یا شخصی بودند؟

جمع‌آوری پرسشنامه آنلاین وبسایت از بازدیدکنندگانی که سایت را ترک می‌کنند، پاسخ این سوالات و بیشتر را به شما خواهد داد. این پرسشنامه آنلاین به شما کمک می‌کند مشکلات رابط کاربری، قیمت‌گذاری، ویژگی‌های وبسایت، محتوای صفحه و سایر عناصر وبسایت را شناسایی و برطرف کنید. شما می‌توانید از پرسشنامه آنلاین مشتریان برای رفع این مشکلات به موقع استفاده کنید تا نرخ پرش و رها کردن فرم‌ها را کاهش دهید.

  • نمونه‌هایی از سوالاتی که می‌توانید در فرم پرسشنامه آنلاین خروجی بپرسید:
  • آیا این صفحه انتظارات شما را برآورده کرد؟
  • آیا این صفحه حاوی اطلاعاتی بود که به دنبال آن بودید؟
  • به نظر می‌رسد در این صفحه باید بتوانم…
  • دلیل اصلی شما برای لغو حساب کاربری چیست؟
  • چه چیزی شما را از انجام کاری که به سایت آمده بودید بازداشت؟
  • چه چیزی را می‌توانیم تغییر دهیم تا شما را به ادامه همکاری با ما ترغیب کنیم؟
  • آیا قصد دارید یک آزمایش را شروع کنید؟
  • آیا سوالی دارید قبل از شروع آزمایش رایگان؟

5.) درک رقابت

چه چیزی شما را از رقبای خود متمایز می‌کند؟ چرا مشتری شما محصولات شما را به گزینه‌های دیگر ترجیح می‌دهد؟ این‌ها سوالات معتبری هستند که برای پیشی گرفتن از رقبا باید به آن‌ها پاسخ دهید.

پرسشنامه آنلاین‌های پاپ‌آپ کوتاه را به صفحات محصول و صفحات فرود اضافه کنید تا تحلیل رقابتی و تحقیق بازار انجام دهید. این کار به شما کمک می‌کند تا رقبا را مطالعه کرده و تصمیمات آگاهانه بگیرید.

نمونه‌هایی از سوالات مناسب برای تحلیل رقابتی:

  • قبل از انتخاب [نام محصول] ما، چه گزینه‌های دیگری را در نظر گرفته‌اید؟
  • قبل از انتخاب [نام محصول] ما، کدام یک از رقبا، چه آنلاین و چه آفلاین، را در نظر گرفته‌اید؟
  • آیا به شرکت‌های دیگری که [محصول یا خدمات] ارائه می‌دهند نگاه کرده‌اید؟

6.) اندازه‌گیری رضایت مشتری

درک میزان رضایت مشتریان از محصولات یا خدمات شما باید اولویت اصلی شما باشد تا بتوانید آن‌ها را بهبود دهید. این کار همچنین به شما کمک می‌کند تا بفهمید چرا آن‌ها تصمیم به خرید محصولات یا انتخاب خدمات گرفته‌اند.

یک پرسشنامه آنلاین CSAT را پس از اینکه مشتری خرید خود را تکمیل کرد یا با یکی از عناصر مهم وبسایت مانند دکمه فراخوانی به عمل (CTA) تعامل داشت، نمایش دهید. شما می‌توانید از تقسیم‌بندی و هدف‌گذاری مشتریان برای نمایش پرسشنامه آنلاین‌های مختلف به مشتریان مختلف استفاده کنید، مانند پرسشنامه آنلاین‌های NPS برای بازدیدکنندگان مکرر و پرسشنامه آنلاین‌های CSAT برای مشتریان جدید.

شما همچنین می‌توانید پرسشنامه آنلاین CSAT را از طریق ایمیل پس از تعامل مشتریان با خدمات پشتیبانی ارسال کنید.

نمونه‌هایی از سوالات پرسشنامه آنلاین CSAT:

  • چقدر احتمال دارد که شرکت ما را به یک دوست یا همکار توصیه کنید؟
  • خدمات ما را در مقیاس 1 تا 10 چگونه ارزیابی می‌کنید؟
  • تجربه کلی خود در سایت ما را امروز چگونه ارزیابی می‌کنید؟
  • چه چیزی شما را ترغیب کرد که یک آزمایش را شروع کنید؟

7.) پیاده‌سازی طراحی و ویژگی‌های جدید وبسایت

چه تغییر ظریف در صفحه باشد و چه بازسازی کامل رابط کاربری، جمع‌آوری پرسشنامه آنلاین وبسایت از کاربران شما ضروری است. یک عنصر جدید طراحی ممکن است به نظر شما خوب باشد اما شاید از نظر زیبایی‌شناسی یا عملکردی برای بازدیدکنندگان جذاب نباشد.

یک فرم یا دکمه پرسشنامه آنلاین وبسایت را در صفحات وب مورد نظر اضافه کنید تا هنگام تعامل بازدیدکنندگان با عناصر یا ویژگی‌های جدید طراحی، پرسشنامه آنلاین جمع‌آوری کنید.

همچنین می‌توانید از نظرات مشتریان پیش از اجرای ویژگی‌های جدید با استفاده از پرسشنامه آنلاین‌ها و دکمه‌های پرسشنامه آنلاین وبسایت آنلاین سوال کنید.

نمونه‌هایی از سوالاتی که می‌توانید بپرسید:

  • چه ویژگی‌ای می‌توانیم اضافه کنیم که محصول ما برای شما ضروری شود؟
  • از بین این چهار گزینه، به نظر شما باید چه چیزی را بعدی بسازیم؟
  • هر چند وقت یک بار از این ویژگی استفاده می‌کنید؟
  • ویژگی بعدی که باید بسازیم چیست؟
  • چقدر ناامید خواهید شد اگر دیگر نتوانید از [نام محصول/ویژگی] استفاده کنید؟

قبل از شروع به تفسیر نتایج پرسشنامه آنلاین بپردازید

قبل از تحلیل نتایج، ضروری است که قابلیت اطمینان و دقت داده‌های پرسشنامه آنلاین وبسایت را اندازه‌گیری کنید.

چقدر داده‌های شما قابل اعتماد یا مفید هستند؟

مخاطب هدف، قابلیت اطمینان داده‌های پرسشنامه آنلاین را تعیین می‌کند. اگر سوالات را از مخاطب مناسب نپرسید، پاسخ‌های درستی دریافت نخواهید کرد. مخاطب هدف شما می‌تواند کاربران جدید، مشتریان دائمی، مشتریان با ارزش بالا و غیره باشد. شما همچنین می‌توانید مشتریان را بر اساس ویژگی‌های جمعیت‌شناختی و روانشناختی هدف‌گذاری کنید.

برای مثال، مشتریان دائمی در ارائه پرسشنامه آنلاین در مورد طراحی وبسایت نسبت به بازدیدکنندگان جدید قابل اعتمادتر و مفیدتر هستند، مانند تغییرات در فرآیند تسویه حساب.

از سوی دیگر، اگر پرسشنامه آنلاین را از دوستان و اقوام بگیرید، داده‌ها می‌توانند مغرضانه باشند و این امر قابلیت اطمینان آن‌ها را کاهش می‌دهد. به همین دلیل بررسی عینیت منبع پرسشنامه آنلاین بسیار مهم است.

چقدر داده‌های پرسشنامه آنلاین وبسایت شما دقیق هستند؟

دقت داده‌ها به عوامل مختلفی از جمله اندازه نمونه، تقسیم‌بندی، میزان تغییرات در پاسخ‌ها و سوالات نظرسنجی بستگی دارد. دقت پرسشنامه آنلاین شما معمولاً با افزایش اندازه نمونه پاسخ‌ها افزایش می‌یابد.

یک جمعیت نمونه بهینه شناسایی روندها، محاسبه تغییرات، و حتی تفکیک موارد نادرست از اجماع کاربران در پرسشنامه آنلاین را آسان‌تر می‌کند.

به همین دلیل لازم است برای خواندن روندهای کلی که به مشکلات عمده اشاره می‌کنند، نرخ پاسخ را افزایش دهید. همچنین بسیار مهم است که نوع سوالات مناسب را برای دریافت پاسخ‌های دقیق مورد نظر خود انتخاب کنید.

پرسشنامه آنلاین دقیق به شما کمک می‌کند تا در مسیر درستی قرار بگیرید، تغییرات لازم را اعمال کنید و از اتلاف وقت در مکان‌های نادرست جلوگیری کنید.

مراحل تحلیل نتایج پرسشنامه آنلاین مشتریان

مراحل ساختاردهی داده‌های پرسشنامه آنلاین مشتریان و استخراج بینش‌ها ممکن است بسته به منبع داده و ابزارهای مورد استفاده در شرکت‌ها متفاوت باشد.

در اینجا چند مرحله کلی آورده شده است که می‌توانید برای تبدیل پرسشنامه آنلاین به بینش‌های قابل اقدام دنبال کنید.

مرحله 1: بازسازی همه داده‌ها

اولین کار این است که هر نوع پرسشنامه آنلاین را در یک مکان و در یک فرمت واحد گردآوری کنید. داده‌های خود را به گونه‌ای جمع‌آوری کنید که پرسشنامه آنلاین مشتری و متادیتاهای مرتبط مانند منبع، نوع مشتری، مدت زمان همکاری مشتری و غیره در یک جدول محوری نشان داده شود.

امروزه بسیاری از ابزارها داشبوردهای تحلیلی دارند که به‌طور خودکار داده‌ها را به یک فرمت خوانا تبدیل می‌کنند. این یک مرحله مهم است تا نیازی نباشد که برای مطالعه پرسشنامه آنلاین به کانال‌های مختلف مراجعه کنید.

مرحله 2: دسته‌بندی پرسشنامه آنلاین ها

مرحله بعدی دسته‌بندی داده‌ها به انواع و زیرمجموعه‌های مختلف است تا برای خوانندگان در بخش‌ها یا تیم‌های دیگر قابل درک باشد.

چند دسته‌بندی که می‌توانید استفاده کنید به شرح زیر است:

  •  پرسشنامه آنلاین مربوط به طراحی
  •  پرسشنامه آنلاین مربوط به عملکرد
  •  پرسشنامه آنلاین مربوط به محتوا
  •  پرسشنامه آنلاین مربوط به پشتیبانی

می‌توانید بر اساس نیازهای خود، دسته‌های بیشتری ایجاد کنید.

دسته‌بندی داده‌ها به شما کمک می‌کند تا پرسشنامه آنلاین را بین تیم‌های مختلف مانند توسعه، محتوا، پشتیبانی و بازاریابی تقسیم کنید. با استفاده از ابزارهایی مانند یوچک، می‌توانید هر پرسشنامه آنلاین را برچسب‌گذاری کنید تا آن را دسته‌بندی کنید.

اگر در نظرسنجی‌های خود سوالات باز هستند، می‌توانید از ابزارهای تحلیل مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده کنید تا داده‌ها را به احساسات مختلف مشتری مانند خوشحال، ناراحت، خنثی و غیره تقسیم کنید و سپس آن‌ها را در سطح فردی دسته‌بندی کنید.

مرحله 3: اختصاص اقدام به هر پرسشنامه آنلاین

این مرحله شامل تعریف اقداماتی است که مشتریان از شما می‌خواهند درباره پرسشنامه آنلاینشان انجام دهید. دسته‌بندی نوع پرسشنامه آنلاین را بیشتر تجزیه کنید تا متوجه شوید مشتری چه می‌خواهد بگوید.

به عنوان مثال، اگر پرسشنامه آنلاین درباره به‌روزرسانی یک ویژگی است و مشتری از شما می‌خواهد که ویژگی‌ای اضافه کنید، باید دقیقاً همان ویژگی‌ای که پرسشنامه آنلاین مشخص می‌کند را بنویسید، مانند اضافه کردن ایموجی به چت زنده.

اگر یک پاسخ بیش از یک نوع پرسشنامه آنلاین دارد، باید آن را به چندین نقطه تقسیم کنید تا برای هر تیم دقیق‌تر شود.

مرحله 4: ارزیابی تکرار هر اقدام

فرمت نهایی، داده‌های خام اولیه را به بینش‌های قابل اجرا برای هر تیم تبدیل می‌کند. از آنجا می‌توانید مشکلات و پیشنهاداتی که بیشتر مطرح شده‌اند را جدا کرده یا آن‌ها را بر اساس اهمیت‌شان تقسیم‌بندی کنید.

اگر مجموعه‌های داده بزرگ دارید، می‌توانید مشکلات را بیشتر بر اساس متادیتاهای مختلف مشتری تقسیم کنید، مانند شمارش تعداد مشتریان با ارزش بالا که درخواست یک ویژگی خاص را دارند یا دیدن تاریخی که در آن بیشترین مشتریان مشکل را گزارش کرده‌اند.

این کار به شما کمک می‌کند اولویت‌بندی مدیریت پرسشنامه آنلاینهای مختلف را انجام دهید.

مرحله 5: شروع به برداشتن گام‌های لازم

پس از اینکه داده‌ها را بر اساس اولویت مرتب کردید، می‌توانید آن را به تیم‌های مختلف ارجاع دهید تا اقدامات لازم برای رسیدگی به پرسشنامه آنلاینها را انجام دهند. در حالی که تیم طراحی می‌تواند بر بهبود رابط کاربری و تجربه کاربری کار کند، تیم محصول می‌تواند بر ویژگی‌ها کار کند و تیم خدمات مشتری می‌تواند نیازهای لازم برای بهبود پشتیبانی را ارزیابی کند.

5 روش برای افزایش پرسشنامه آنلاین مشتریان در وبسایت شما

1.) کاربران را از مزایای پرسشنامه آنلاین آگاه کنید

به مشتریان خود بفهمانید که پرسشنامه آنلاین مشتریان به نفع هر دو طرف است. این کار به شما کمک می‌کند تا وبسایت و محصولات را بهبود دهید، که به نوبه خود تجربه مشتری را لذت‌بخش‌تر می‌کند.

بهترین راه برای افزایش پرسشنامه آنلاین مشتریان این است که به آن‌ها بگویید نظراتشان به ساخت محصولات و خدماتی منجر می‌شود که راه‌حل‌های بهینه‌ای برای مشکلات آن‌ها ارائه می‌دهند.

2.) دسترسی به دکمه پرسشنامه آنلاین را آسان کنید

فرم یا دکمه پرسشنامه آنلاین را در صفحات وبسایتی قرار دهید که بیشترین ترافیک را جذب می‌کنند. این کار باعث می‌شود که بیشتر مردم آن را ببینند و در نتیجه نرخ پاسخگویی افزایش یابد. بهتر است مطمئن شوید که دکمه پرسشنامه آنلاین یا نظرسنجی مانع از تجربه مشتریان نمی‌شود و باعث خراب شدن تجربه آن‌ها نمی‌شود.

3.) پیشنهادهای تشویقی ارائه دهید

همانطور که قبلاً ذکر شد، پیشنهادهای تشویقی راهی عالی برای جذب پرسشنامه آنلاین از بازدیدکنندگان هستند. آن‌ها به عنوان انگیزه‌ای برای مشتریان عمل می‌کنند تا وقت خود را برای پر کردن فرم پرسشنامه آنلاین اختصاص دهند. اضافه کردن تخفیف یا پیشنهاد کوچک در انتهای فرم پرسشنامه آنلاین می‌تواند تعامل کاربر و نرخ پاسخگویی نظرسنجی را بهبود بخشد.

4.) استفاده از جوامع آنلاین و انجمن‌ها

راه دیگری برای افزایش نرخ پرسشنامه آنلاین مشتریان، درخواست مستقیم از جامعه آنلاین شما است. افرادی که در انجمن‌های اجتماعی یا کانال‌های اجتماعی شما حضور دارند یا مشتریان شما هستند یا چشم‌اندازهای بالقوه‌ای هستند که به برند شما علاقه‌مندند. اما اگر هنوز جامعه‌ای ندارید، می‌توانید با استفاده از پلتفرم‌های مختلف به راحتی یکی بسازید.

این جامعه آنلاین می‌تواند به شما کمک کند تا از یک مخاطب بسیار هدفمند، بینش‌های عملی درباره وبسایت، محصول و خدمات خود به دست آورید. این کار همچنین نشان می‌دهد که شما به نظرات آن‌ها اهمیت می‌دهید که فقط به اعتبار برند شما کمک می‌کند.

با این حال، باید مراقب پرسشنامه آنلاین های مغرضانه باشید که ممکن است شامل هم عاشقان و هم منتقدان محصول باشد تا به قابلیت اطمینان بالای داده‌ها دست یابید.

5.) شخصاً با آن‌ها تماس بگیرید

بسته به رابطه شما با مشتری و مدت زمان همکاری، شاید بد نباشد که برای یک جلسه کوتاه درخواست کنید تا پرسشنامه آنلاین بگیرید. مشتریان بلندمدت حتی ممکن است به تلاش‌های شما برای بهبود ارزش بدهند و سعی کنند تا جایی که ممکن است به شما کمک کنند. با این حال، مطمئن شوید که تا حد امکان از این جلسات بهره‌برداری کنید.

هر کلمه‌ای مهم است، پس مطمئن شوید که یادداشت‌های پرسشنامه آنلاین پیشنهادی را برای فراموش نکردن و جلوگیری از اتلاف وقت مشتری ثبت می‌کنید.

ممکن است لازم باشد بیش از یک بار با آن‌ها تماس بگیرید تا پاسخی دریافت کنید. اما مراقب باشید. مشتریان خود را با مزاحمت‌های مکرر اذیت نکنید.


اشتراک در تلگرام
اشتراک در فیسبوک
اشتراک در توئیتر
اشتراک در واتس‌اپ
اشتراک در واتس‌اپ
اشتراک در SMS


توسط سامانه یوچک پرسشنامه آنلاین بسازید ، آن را به اشتراک بگذارید و از داده های بدست آمده گزارش گیری کنید.


1000 Characters left